התאחדות הכדורגל האלבנית הודיעה היום (ראשון) כי אופ"א גזרה על החלוץ שלה מירלינד דאקו עונש השעייה לשני משחקים במסגרת יורו 2024, זאת לאחר שהוא הוביל את אוהדי נבחרתו בקריאות לאומניות. המשמעות היא שדאקו לא ישחק מחר (22:00) מול ספרד במשחק בו חייבת אלבניה ניצחון כדי לעלות לשמינית הגמר.
לאחר ה-2:2 של אלבניה מול קרואטיה ביום רביעי בהמבורג, דאקו - משולהב משער השוויון של קלאוס ג'אסולה בדקה ה-95 - לקח מגפון והצטרף לקריאות נגד סרביה וצפון מקדוניה. ההתאחדות האלבנית הודיעה היום גם כי אופ"א הטילה עליה קנסות בסך 47,250 אירו בגלל התקריות במשחק, שבמהלכו אוהדיה הצטרפו לאוהדים קרואטים בקריאות אנטי-סרביות.
1 צפייה בגלריה
מירלינד דאקו
מירלינד דאקו
לא ישחק מול ספרד. דאקו
(צילום: Julian Finney/Getty Images)
בעקבות האירועים במשחק של אלבניה וקרואטיה, התאחדות הכדורגל הסרבית איימה לפרוש מהיורו לפני המשחק של נבחרתה מול סלובניה. בסופו של דבר הופיעה סרביה למשחק, גם כי חוסר התייצבות היה גורם לעונשים כבדים כלפיה וגם כי השתכנעה שאופ"א תפעל בנושא.
הסרבים גם התלוננו נגד עיתונאי מקוסובו בשם ארלינד סדיקו שעשה את תנועת "הנשר הכפול" נגד אוהדי סרביה במשחק הראשון של נבחרתם. זהו סמל שמעטר את הדגל האלבני והוא גם סמל לעצמאות קוסובו. התלונה התקבלה וסדיקו סולק מהטורניר.
ההתאחדות הסרבית עצמה הורשעה על ידי אופ"א בגלל התנהגות אוהדיה במהלך המשחק נגד אנגליה במחזור הפתיחה בשני סעיפים: הראשון הוא זריקת חפצים לכר הדשא, והשני הוא פרסום דגל של תנועה אשר נקטה בפעילות של טיהור אתני במהלך מלחמת האזרחים ביוגוסלביה.
הגפרור שהצית את מלחמת האזרחים ביוגוסלביה בראשית שנות ה-90 היה הבעיטה של השחקן הקרואטי זבונימיר בובאן בשוטר סרבי במהלך המשחק הידוע בין דינמו זאגרב לכוכב האדום בלגרד. מאז, הספורט בכלל והכדורגל בפרט הוא המקום של אזרחי מדינות יוגוסלביה לשעבר להוציא את האמוציות, וגם היורו הנוכחי לא שונה במקרה הזה.