אירוע חריג במתחם האוהדים בהמבורג, מספר שעות לפני המשחק בין הולנד לפולין ביורו 2024. על-פי מספר דיווחים בגרמניה, אדם, שנראה אחוז אמוק, תקף לכאורה שוטרים ואיים בגרזן על אוהדי כדורגל אשר שהו במקום. בתגובה, הוא נורה והתמוטט.
על פי הפרסומים בתקשורת הגרמנית והאנגלית, שוטרים סגרו את המתחם, שנמצא בסמוך למקום בו התאספו אלפי אוהדי הולנד לצפות במשחק הפותח בבית 4 נגד פולין.
1 צפייה בגלריה
אוהדי נבחרת הולנד
אוהדי נבחרת הולנד
אוהדי נבחרת הולנד ליד מתחם האוהדים בהמבורג
(צילום: Ronny Hartmann / AFP)
תחילתו של האירוע היה כאשר כ-40,000 אוהדים הולנדים צעדו בשלווה באזור, כשבסמוך לשעה 12:30 שעון גרמניה החשוד החל לעורר מהומה. עדי ראייה שנכחו במקום טוענים כי שמעו "ארבע מכות חזקות", כשמספר שוטרים נכנסו אל המתחם. ב"בילד" הגרמני מדווחים כי בוצע ירי אל עבר התוקף, שנחשב כי איים על השוטרים באמצעות "כלי תקיפה בצבע זהב". עוד דווח כי השוטרים השתמשו תחילה בתרסיס פלפל, לפני שביצעו ירי חי.
ממשטרת המבורג נמסר כי תחילה ירה אחד השוטרים שנכח במקום ירי אזהרה, ורק לאחר מכן נורו מספר יריות נוספות, "עד שלבסוף החשוד נפל".
כזכור, תקרית נוספת התרחשה גם לפני משחק הפתיחה בין גרמניה לסקוטלנד ביום שישי האחרון. אז, מספר שעות לפני שריקת הפתיחה, פונה מתחם הפאן-זון הסמוך לרייכסטאג בברלין בשל חפץ חשוד. המשטרה באזור עצרה אדם שהשאיר תרמיל גב ועזב את המקום, ופינתה את כל הנוכחים. למקום הוזעקו כוחות לאיתור חומרי חבלה, כולל כלבים שאומנו להריח חומרי נפץ.