אחרי שהפסידה 3:1 לטורקיה במחזור הראשון של שלב הבתים, נבחרת גיאורגיה, היחידה שעורכת בכורה ביורו בטורניר הנוכחי, הצליחה להשיג היום (שבת) נקודה ראשונה והיסטורית באליפות עם 1:1 מול צ'כיה.
"הצלבנים" עלו ליתרון מפתיע ובניגוד למהלך המשחק בזכות פנדל של ז'ורז' מיקאוטאדזה (45+4), שכבש את שערו השני בטורניר. צ'כיה השתווה בזכות דחיקה של פטריק שיק (59) - שהפך למלך שערי הנבחרת ביורו (6) - ולחצה עד לסיום, אך לא הצליחה למצוא שער נוסף. דווקא גיאורגיה הייתה יכולה לנצח בהתקפה האחרונה של המשחק, אבל סאבה לובז'נידזה רשם החמצת ענק אחרי מתפרצת.
2 צפייה בגלריה
גיאורגי ממארדאשוילי
גיאורגי ממארדאשוילי
ממארדאשוילי בעצירה אופיינית
(צילום: EPA/ROBERT GHEMENT)
גיאורגיה סיימה רק במקום רביעי של בית 1 בקמפיין המוקדמות, במהלכו השיגה ניצחונות רק על קפריסין החלשה, אך עלתה ליורו דרך הפלייאוף של דרג 3 בליגת האומות - שאיפשר לנבחרת משולי אירופה להיכנס לאליפות. בכל מקרה, עלייתה לא מקרית, מאחר שהכדורגל במדינה התפתח מאוד בשנים האחרונות.
הכוכב הגדול הוא חביצ'ה קבראצחליה, שחקן הכנף בן ה-23 של נאפולי, אבל מי שנגב היום את ההצגה הוא בן 23 אחר, שגם לו יש תפקיד קריטי במארג של הנבחרת ואופציות התפתחות כמעט אינסופיות. מדובר בשוער גיאורגי ממארדשוילי, שסיפק לא פחות מ-11 הצלות ונבחר לאיש המשחק. "העצירות שלו היו מדהימות לאורך כל הדרך, ועזרו לגיאורגיה להשיג נקודה ראשונה אי פעם ביורו. הוא העניק ביטחון ורוגע לנבחרת שלו", נכתב על כך באתר של אופ"א.
לפי מדד השערים הצפויים (xG), צ'כיה הייתה אמורה לכבוש 3.45 פעמים, אך היא נתקלה ביום ענק של ממארדשוילי. צ'כיה גם רשמה הכי הרבה בעיטות למסגרת במשחק יורו ללא לנצח מאז שהחלו לאסוף את הנתונים (1980). "ברור שאנחנו מאוכזבים", אמר בסיום קפטן הנבחרת תומאס סוצ'ק, "רצינו יותר מהמשחק הזה, רצינו לנצח ולהתקרב לעלייה. עכשיו יש לנו נקודה".
2 צפייה בגלריה
סוצ'ק
סוצ'ק
צ'כיה לא הפסיקה להחמיץ. תומאס סוצ'ק מואכזב
(צילום: GABRIEL BOUYS / AFP)
עבור מי שצופה במשחקים של ולנסיה, ההופעה הזו של ממארדשוילי היא לא הפתעה, מאחר שבשנתיים האחרונות הוא הפך לאחד הטובים בעולם בעמדתו. ולנסיה כבר הביאה שוער חדש כי בהמשך קיץ יעבור ממארדשוילי לקבוצה גדולה. השווי שלו לפי "טרנספרמרקט" הוא 35 מיליון אירו, וצפוי לטפס אחרי האליפות.
מרטינס יוצא להגנת רונאלדו
(ONE)