גרמניה העפילה לרבע גמר יורו 2024, לאחר ניצחון 0:2 על דנמרק, אבל מהמשחק הזה יזכרו שני דברים מרכזיים שלא כל-כך קשורים לכדורגל נטו: הסערה הגדולה שהפסיקה את ההתמודדות ל-25 דקות ושערוריית ה-VAR, כשתוך מספר דקות נפסל שער לדנמרק מצד אחד ואושר פנדל גרמני מהעבר השני - שתי פסיקות של השופט מייקל אוליבר שהפכו לגמרי את המשחק.
בפתיחת המחצית השנייה (דקה 48), כאמור, כבר חשבו הדנים שעלו ליתרון, אבל ה-VAR התערב והשער של הבלם יואכים אנדרסן נפסל בגלל נבדל של תומאס דלייני. שלוש דקות לאחר מכן, הבלם הפך לגיבור הטראגי עם נגיעת יד שהעניקה למארחת בפנדל, אותו קאי האברץ שלח פנימה.
3 צפייה בגלריה
דנמרק
דנמרק
הדנים קופחו? אריקסן מאוכזב בסיום
(צילום: Tobias SCHWARZ / AFP)
שתי ההחלטות מעוררות המחלוקת
מאמן דנמרק, קספר יולמנד, רתח במהלך מסיבת העיתונאים על "החלטות השיפוט המגוחכות" לטענתו: "המשחק הוכרע על-ידי שתי החלטות VAR. יש לי תמונה של הנבדל כביכול של דלייני. זה אפילו לא בסנטימטר אחד. לא כך אנחנו אמורים להשתמש ב-VAR".
"ואז, אחרי מספר דקות, אושר פנדל לגרמניה. אני כל-כך עייף מהחוקים המגוחכים האלה. אנדרסן רץ נורמלי, הוא הרי לא נגע ביד בכוונה. אני ממעט לדבר על שופטים, אבל ההחלטות שלו הכריעו את המשחק. להיות ביתרון 0:1 או בפיגור 1:0 זה שינה הכל. בהצלחה לגרמניה בהמשך, אבל לא כך צריך להיות הכדורגל".
3 צפייה בגלריה
היולנד
היולנד
"אני כל-כך עייף מהחוקים המגוחכים האלה". יולמנד
(צילום: KENZO TRIBOUILLARD / AFP)
מאמן גרמניה, יוליאן נגלסמן, הודה כי הוא לא נפגע מדבריו של יולמנד, ואמר שהוא היה מעלה את אותו הטיעון לו ההחלטה הייתה נגד קבוצתו. "קיבלנו פנדל ואני מבין שדנמרק התעצבנה מזה", אמר נגלסמן. "זה די קשה, אנדרסן לא עשה את זה בכוונה, אבל זה הכלל. כן, הייתי מתעצבן אם זה היה קורה הפוך".
"תמיד אהבתי את ה-VAR", הוסיף יולמנד. "אני חושב שהטכנולוגיה יכולה לעשות טוב לספורט, אבל לדעתי, כשהחלטה טובה היא צריכה להיות ברורה ולא תלויה בסנטימטר כזה או אחר".
3 צפייה בגלריה
אוליבר שורק לפנדל הגבולי עבור גרמניה
אוליבר שורק לפנדל הגבולי עבור גרמניה
אוליבר שורק לפנדל הגבולי עבור גרמניה
(צילום: Alexander Hassenstein/Getty Images)
האמת, גם ברחבי העולם כעסו על הפנדל שניתן לגרמניה בחסות ה-VAR. כוכב העבר של ארסנל ונבחרת אנגליה, תיאו וולקוט, צייץ: "ה-VAR הרג את האהבה לכדורגל. תתחילו מחדש". גם גארי נוויל ביקר: "זה פשוט מדהים שפנדלים ניתנים על דבר כזה", ואלן שירר הלך הכי רחוק: "החוק הזה של נגיעות היד הוא ח**".

גרמניה חוגגת: "משחקים באופוריה ובהנאה"

מהעבר השני, בגרמניה כמובן לא התעסקו כלל בשיפוט. הבלם ניקו שלוטרבק: "אני חושב שהיה לנו משחק מצוין ומקווה שהאוהדים בדורטמונד נהנו ממנו. אנחנו משחקים בהנאה, ועכשיו אנחנו נוסעים לשטוטגרט לשמינית הגמר, למקום שגדלתי רק כמה קילומטרים משם, כך שזה מרגש מאוד".
נגלסמן המשיך באותו הקו: "20 הדקות הראשונות של המשחק היו הטובות ביותר שלנו בטורניר, ואז הייתה הפסקה קטנה שקצת פגעה לנו במומנטום. אנחנו צריכים להישאר סבלניים יותר ולחכות להזדמנויות שלנו".
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
(באדיבות ONE)