הפציעה, החשש - וצפירת ההרגעה: קיליאן אמבאפה שבר את אפו במשחק אתמול (שני) בדיסלדורף, בו צרפת השיגה 0:1 דחוק על אוסטריה בבית 5 ביורו.
הכוכב התנגש בדקה ה-90 בקווין דאנסו האוסטרי, נפצע והוחף מיד על-ידי המאמן דידייה דשאן. דיווחים שונים, בל'אקיפ וברדיו מונטה קרלו, טענו בתחילה כי אמבאפה ייאלץ לעבור ניתוח ואף להחמיץ את יתר משחקי נבחרתו בשלב הבתים, אך נשיא התאחדות הצרפתית, פיליפ דיאלו, אמר ל-ESPN שהצוות הרפואי בדק וקובע כי השחקן יהיה בסדר. משמע: לא יצטרך לעבור ניתוח, אלא יצטרך לעלות עם מסכה מיוחדת על פניו לשני המשחקים הקרובים.
2 צפייה בגלריה
קיליאן אמבאפה
קיליאן אמבאפה
אמבאפה ברגע הפציעה
(צילום: FRANCK FIFE / AFP)
הציוץ של אמבאפה
"הפציעה באף נראית ממש רע", סיפר דשאן. "נצטרך לחכות ולראות, הצוות הרפואי מטפל בזה. אלו חדשות רעות מאוד עבורנו". מה שכן, לא בטוח שאמבאפה יעלה בהרכב במשחק הבא של הטריקולור - ביום שישי מול הולנד. "נבחרת צרפת איתו ובלעדיו היא לא אותו הדבר. אני מקווה שהוא יהיה כשיר". אמבאפה שמע את מאמנו וצייץ בחיוך: "למישהו יש רעיונות למסיכה?".
שער עצמי של מקסימיליאן וובר (38) עשה אתמול את ההבדל מול אוסטריה במשחק פושר של צרפת והעניק לדשאן ניצחון מספר 100 על הקווים של הנבחרת. "אנחנו שמחים ממה שהשחקנים עשו, גם אם החמצנו הזדמנויות להכפיל את התוצאה", אמר דשאן. "זה לא היה מושלם, היינו סולידיים. יכולנו להיות יעילים יותר מבחינה התקפית, אבל זה טוב להתחיל עם ניצחון את הטורניר".
2 צפייה בגלריה
קיליאן אמבאפה
קיליאן אמבאפה
ירד מדמם. אמבאפה
(צילום: FRANCK FIFE / AFP)
מי שהצטיין בצרפת היה אנגולו קאנטה, שזומן במפתיע לסגל אחרי שעבר לסעודיה וכבר נשכח. הוא גם קיבל בסיום את פרס השחקן המצטיין. "זה התחיל טוב עבורנו, זה מה שרצינו", הסביר הקשר האחורי. "לא הכל היה מושלם, אבל זו התוצאה לה פיללנו. יש לנבחרת הזאת יסודות טובים ואנחנו מקווים בעתיד להיות יעילים יותר, חזקים יותר".
ואיך התחושות באוסטריה אחרי פתיחת היורו? מאמנה רלף רנגניק סיכם: "אחרי שריקת הסיום דאיו אופמקאנו אמר לי 'אני שמח שהמשחק הזה נגמר סוף סוף'. נבחרת צרפת פשוט אדירה, תראו את הסגל שלה - גם על הספסל. צרפת הגיעה ליותר מצבים וצריך להיות הוגנים ולומר את זה, היא ניצחה בצדק ואנחנו צריכים לעשות הכל כדי להשיג שלוש נקודות מול פולין במשחק הבא".
פורסם לראשונה: 01:25, 18.06.24