בהונגריה עוד מלקקים את הפצעים מההפסד 3:1 לשווייץ במחזור הראשון בבית 1. לצד האכזבה, דבר נוסף שתפס את תשומת הלב של האוהדים היה מרטין אדם, ההונגרי שעלה בדקה ה-79 כמחליף של מילוש קרקז – שחקן בעל מבנה גוף לא שגרתי, לפחות ברמות הגבוהות של הכדורגל.
כל השחקנים, כל הנתונים: עמודי הנבחרות המיוחדים של בית 1
"מספר 9 של הונגריה נראה כאילו הוא יצא ממש עכשיו אחד מאותם סרטי ויקינגים", כתב אחד האוהדים ברשת X (לשעבר טוויטר). אחר הוסיף: "למה הוא פשוט לא בחר בענף אחד, כמו MMA"; "שמן? מדובר בבחור ענק ושרירי. באדי שיימינג? דווקא ראיתי שרוב התגובות היו חיוביות. אנחנו צריכים לקבל אנשים כפי שהם, קדימה מרטין אדם – אנחנו מאחוריך".
2 צפייה בגלריה
מרטין אדם הונגריה
מרטין אדם הונגריה
מרטין אדם הונגריה
(צילום: Kirill KUDRYAVTSEV / AFP)
2 צפייה בגלריה
מרטין אדם הונגריה מול מנואל אקאנג'י שוווייץ
מרטין אדם הונגריה מול מנואל אקאנג'י שוווייץ
אדם הונגריה מול מנואל אקאנג'י משוווייץ
(צילום: EPA/YOAN VALAT)
האוהדים הישראלים הוסיפו את הזוויות שלהם כשעקצו עם שם מעולם הדימויים שלהם: "גם להונגרים יש ערן לוי משלהם".
בהונגריה, כמובן, אדם בן ה-29 מוכר הרבה יותר. הוא משחק אצל מוליכת הליגה הדרום קוריאנית, אולסן, במדיה רשם 67 משחקים והבקיע 24 שערים, עוד לפני, בליגה ההונגרית, כבש 31 שערים ובישל 22 ב-153 הופעות בוושאש בודפשט, וכבש 39 שערים ובישל 5 ב-66 הופעות בפוקסי.
במדים הלאומיים רשם אדם 23 הופעות במהלך השנתיים האחרונות, כבש שלושה שערים, וחילק שלושה בישולים בפחות מ-700 דקות. בשלבים הבתים של מוקדמות יורו 2024 הוא כבש שני שערים, שניהם נגד בולגריה - בניצחון 0:3 ובתיקו 2:2.
לאחר ההפסד בשבת נשאל השחקן על הבאז שיצר ברשתות: "האם ראיתי את הפוסטים? כמובן שאחד או שניים מגיעים אליי", אמש השחקן בחצי חיוך, "בדרך כלל אני צוחק על זה. נולדתי ככה, יש לי את מבנה הגוף הזה, אני לא אומר שהייתי כזה גדול כשנולדתי, אבל יש לי מבנה גוף בסיסי, גנטיקה, אני לא יכול לשנות את זה".
אבל עם כל הכבוד לאדם, להונגריה יש משימה בגרמניה, כשכבר מחרתיים (רביעי, 19:00), היא תנסה להפתיע את הנבחרת המארחת, בתקווה להגיע למשחק ביום ראשון נגד סקוטלנד כשעוד יש לה סיכוי להשיג את אחד הכרטיסים לשלב הבא.