הסיפור המרכזי: חידה ושמה בלגיה

משחק שתייה כיפי – שבו עם החברים ותורידו שוט של משקה חריף טוב בכל פעם שתשמעו את המשפט "זה היה אמור להיות הבית של ישראל" במהלך המשחקים. אתם יכולים להתחיל עכשיו, זה גם נחשב. אבל זה לא הבית של ישראל. רומניה הייתה טובה יותר במוקדמות ועלתה בצדק, ואנחנו אפילו לא הגענו לגמר הפלייאוף שבו אוקראינה ניצחה את איסלנד. הסיפור אינו הכמעטים שלנו, אלא השאלה – האם זה נגמר? האם בלגיה סיימה את המעגל בן העשור בו נחשבה לאחת הנבחרות הטובות בעולם?
כל השחקנים, כל הנתונים: עמודי הנבחרות המיוחדים של בית 5
המונדיאל האחרון היה הרסני עבור הבלגים, מקצועית ותדמיתית. הכישלון על המגרש היה צורב, נבחרת שהוכיחה שבלי השערים של רומלו לוקאקו היא לא ממש מהווה איום; וברגע שהכדורגל הכיפי נעלם, ערימות של כביסה מלוכלכת יצאו מחדר ההלבשה – עימותים בין כוכבים, מחנאות, המון עצבים. לאחר מכן הגיע הריב של תיבו קורטואה עם המאמן דומניקו טדסקו (מינוי מוזר), ולבלגיה לא יהיה את מי שנחשב לשוער הטוב בעולם כשהוא כשיר.
5 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת בלגיה
שחקני נבחרת בלגיה
פתיחה חזקה יכולה לשנות את מצב הרוח. שחקני נבחרת בלגיה
(צילום: Alexander Hassenstein/Getty Images)
אם מנקים את הריבים הפנימיים מהדיון, כי קשה לדעת כעת מה המצב החברתי בסגל, נשארים עם סימני שאלה מקצועיים. קווין דה בריינה, שנשמר בצמר גפן ע"י פפ גווארדיולה העונה, אמור להיות בריא לחלוטין, ויחסית לא תשוש. בשיאו, יש לו את היכולת לשלוט בכל משחק, כשמקדימה לוקאקו מחכה לכדורים שלו. אבל הלחץ עליו עצום בנבחרת, יותר מאשר במנצ'סטר סיטי, שם ארלינג הולאנד ופיל פודן מתחלקים איתו בעומס. הוא ספג את רוב הביקורות על מה שקרה בקטאר, אחרי טורניר מחפיר שלו, וקשה להאמין שיגיע רגוע ליורו. הדבר שפועל הכי טוב לטובת בלגיה זו ההגרלה, כי פתיחה חזקה יכולה לשנות את מצב הרוח ולתת ביטחון.
יתר הבתים ביורו 2024:

יחסי הכוחות: שתיים טובות, שתיים בינוניות

יש לבלגיה צעירים שמוכנים לתרום יותר, ויחד עם הסופרסטארים הוותיקים העלייה לשמינית הגמר אמורה להיות מובטחת. אבל אי אפשר לומר בוודאות שזה יקרה מהמקום הראשון. למרות שאיטליה השאירה ברגע האחרון את אוקראינה מאחוריה במוקדמות, ושלחה אותה לפלייאוף, האוקראינים נראים לא פחות חזקים מרוב נבחרות העילית באירופה. הנסיבות הקשות הדביקו עוד יותר את הנבחרת, שממילא תמיד בלטה בכישרון ובטכניקה יותר מאשר מזרח-אירופיות אחרות, והסגל הטעון בפטריוטיות ובדאגה לבית יכול להפוך את אוקראינה לסינדרלה של הטורניר. זו נבחרת פנטסטית.
5 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת אוקראינה חוגגים
שחקני נבחרת אוקראינה חוגגים
סגל טעון בפטריוטיות. אוקראינה יכולה להיות הסינדרלה של הטורניר
(צילום: Maja Hitij/Getty Images)
אם נזהרים מהימורים מרחיקי לכת על הפתעות, סלובקיה ורומניה ייאבקו על המקום השלישי, שאולי יהיה שווה שמינית גמר. סלובקיה היא ההתקפית והמוכשרת יותר מבין השתיים, אבל ביורו זה עלול לא להספיק. רומניה, כפי שראינו, אולי משעממת מעט אבל חסינה מאוד, והשחקנים יודעים איך לבוא כיחידה אחת כדי להשיג מטרה.

העתיד כבר כאן: יוהאן בקאיוקו (21, בלגיה)

עונת 2022/23 הייתה שנת הפריצה של יוהאן בקאיוקו באיינדהובן, העונה החולפת היא כבר זו שבה שחקן הכנף העלה את השווי שלו בדרך למעבר לליגה גדולה (זה יעלה לרוכשת 45 מיליון אירו, לפי "טרנספרמרקט"). כמו שקורה פעמים רבות לכישרונות מהסוג שלו, ההתקדמות הייתה קשורה ישירות ליעילות – עם מהירות ויכולת אישית מטורפות, הוא תמיד יצר מצבים והגיע להזדמנויות, אבל רק עכשיו זה בא לידי ביטוי במספרים. בקרוב האחריות תעבור אליו ואל ז'רמי דוקו, כאשר לוותיקים יימאס. עד אז הוא יהיה הג'וקר של בלגיה, שחקן נפלא ששידרג את עצמו בכמה רמות ברגע שגם התחיל להבקיע.
5 צפייה בגלריה
בקאיוקו
בקאיוקו
בדרך למעבר לליגה גדולה. בקאיוקו
(צילום: Alexander Hassenstein/Getty Images)

אסור להחמיץ: אוקראינה - בלגיה

הן אמורות להתחרות על המקום הראשון, וככל הנראה זה יוכרע במחזור האחרון במשחק הישיר ביניהן. יהיה שם אחלה כדורגל.

מותר להחמיץ: רומניה - אוקראינה

רומניה לא צפויה לקחת סיכונים רציניים. כשהיא תבוא לסגור, במיוחד מול אוקראינה, זה עלול להפוך למשחק ארוך מאוד.
5 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת רומניה ראדו דראגושין
שחקן נבחרת רומניה ראדו דראגושין
תתרגלו לראות אותם נלחמים על הכדור. שחקן נבחרת רומניה ראדו דראגושין
(Attila KISBENEDEK / AFP)

קחו מספר: 14

זו כמות השערים שכבש לוקאקו במוקדמות היורו - שיא כל הזמנים (והוא עשה את זה בשמונה משחקים, כן?). תגידו עליו מה שתגידו, אבל נכון לתחילת היורו ללוקאקו יש כבר 85 שערים במדי הנבחרת, והוא מוליך את טבלת הכובשים ההיסטורית בפער דמיוני: אדן הזאר שבמקום השני הבקיע 33!
5 צפייה בגלריה
לוקאקו
לוקאקו
נכון לתחילת היורו ללוקאקו יש כבר 85 שערים במדי הנבחרת
(צילום: AP Photo/Geert Vanden Wijngaert)

והרי התחזית: אוקראינה בפסגה

בלגיה לא תיראה גרוע כמו במונדיאל, אבל אוקראינה במומנטום אדיר ומלאת מוטיבציה. האוקראינים יכבשו במאבק צמוד את המקום הראשון, בלגיה תעלה איתם, והנתון הדל שלה במקום השלישי לא יעזור לרומניה שתישאר מחוץ לשמינית.
פורסם לראשונה: 09:46, 06.06.24