האמת, מעטים ציפו לתוצאה כזו, אבל נבחרת גרמניה פתחה אתמול (שישי) את יורו 2014 הביתי עם 1:5 ענק על סקוטלנד - שהיה הניצחון הגדול ביותר שלה בתולדות אליפות אירופה. בהתחשב בכך שמדובר בנבחרת שניצחה הכי הרבה פעמים בתולדות התחרות (28), לא מדובר בעניין של מה בכך.
כל השחקנים, כל הנתונים: עמודי הנבחרות המיוחדים של בית 1
זו הייתה הצגה גדולה של המאנשאפט. פלוריאן וירץ כבש כבר בדקה ה-10, ג'מאל מוסיאלה הכפיל (19) וקאי האברץ הוסיף את השלישי עוד לפני ההפסקה (45 בפנדל). ניקלאס פולקרוג (68) ואמרה צ'אן (92) המחליפים השתתפו גם הם בקונצרט, כשבתווך כבש אנטוניו רודיגר שער עצמי (87) שלא הרס את החגיגה.
3 צפייה בגלריה
גרמניה סקוטלנד פלוריאן וירץ
גרמניה סקוטלנד פלוריאן וירץ
"אני הראשון". וירץ
(צילום: Shaun Botterill/Getty Images)
זה הניצחון הכי גדול במשחק פתיחה של אליפויות אירופה. השיא הקודם היה שייך לאיטליה, שהביסה 0:3 את טורקיה בדרך לזכייה ביורו 2020. גרמניה היא הנבחרת גם השנייה בלבד שכובשת שלושה שערים במחצית הראשונה של משחק יורו. צרפת עשתה את זה פעמיים, ב-1984 (הובילה בהפסקה 0:3 על בלגיה) ו-2016 (הובילה בהפסקה 0:4 נגד איסלנד). "גרמניה שלחה כאן מסר לכל אירופה", טענו ב"בילד". "הנבחרת שיחקה מדהים מההתחלה והעניקה לאוהדים רמה חדשה של אופוריה. האמת, זה פשוט משוגע".
כוכב לברקוזן וירץ, שפתח את מסכת השערים, הפך לגרמני השלישי שכובש את שער הבכורה באליפות אירופה – אחרי גרד מולר (1972) וקרל היינץ רומינגה (1980). הוא גם הפך לכובש הגרמני הכי צעיר (21 ו-42 ימים) בתולדות האליפות. עד הערב, האברץ החזיק בשיא, לאחר שכבש מול פורטוגל ביורו הקודם, כשהיה בן 22. מוסיאלה (21 ו-109 ימים), שכאמור כבש את השער השני במשחק, הפך לאחר 9 דקות לכובש השני הכי צעיר בתולדות הנבחרת. למעשה, וירץ ומוסיאלה הם הראשונים בתולדות היורו שכובשים עבור אותה נבחרת באותו משחק כשהם בני 21 או פחות.
3 צפייה בגלריה
גרמניה סקוטלנד קאי האברץ
גרמניה סקוטלנד קאי האברץ
האברץ מצטרף לחגיגה
(צילום: AP Photo/Matthias Schrader)
יוליאן נאגלסמן, שבגיל 36 ו-327 ימים הפך למאמן הצעיר אי פעם באליפויות אירופה, אמר: "אני שמח. זה לא קל לקיים את המשחק הראשון במדינה שלנו. 15 הדקות הראשונות היו טובות מאוד. מאז, סקוטלנד הופתעה, קצת פחדה. הייתי מרוצה מההופעה ואז נשארנו מרוכזים בכל המשחק. אבל במיוחד ב-20 הדקות הראשונות עשינו את זה בצורה מבריקה: החזקת כדור טובה, לחץ טוב, אגרסיביות טובה מאוד".
"הייתי קצת מופתע מכך שסקוטלנד לא הייתה כל כך אגרסיבית ב-20 הדקות הראשונות", הודה המאמן, "הם הרגישו שיש לנו הרבה שחקנים בהתקפה שיכולים להבקיע שערים ואז הם התגוננו קצת יותר עמוק. הם לא עשו לחץ גבוה כמו שהם עשו לפעמים במשחקי המוקדמות".
טוני קרוס, שיפרוש מכדורגל בתום הטורניר, שמר על קור רוח: "סידרנו לעצמנו פתיחה טובה, זה נותן לנבחרת ביטחון רב בטורניר הביתי. השערים המוקדמים עזרו לנו, כמובן, אבל חייבים להודות גם שסקוטלנד לא הייתה במיטבה". הקשר, אגב, סיים את המשחק עם נתון סטטיסטי חריג: הוא השלים 101 מסירות מ-102 ניסיונות. מדובר באחוז השלמה הגבוה ביותר במשחק יורו מאז שהחלו לבדוק (1980).
מי שהתלהב מהניצחון קצת יותר הוא קנצלר גרמניה אולף שולץ, שקיבל מתנה לכבוד יום הולדתו ה-66. "איזו פתיחה! ברכות על ההתחלה המשכנעת באליפות אירופה הביתית", כתב שולץ ב-X.
3 צפייה בגלריה
גרמניה סקוטלנד היידי בקנבאואר
גרמניה סקוטלנד היידי בקנבאואר
היידי בקנבאואר במחווה ל"קייזר"
(צילום: EPA/FRIEDEMANN VOGEL)
עוד לפני שריקת הפתיחה היידי בקנבאואר, אלמנתו של הכדורגלן האגדי פרנץ בקנבאואר, התכבדה בהצגת הגביע של יורו 2024, כשעלתה אל כר הדשא יחד עם שחקני העבר יורגן קלינסמן וברנרד דייץ. מיד לאחר הנחת הגביע, נשאה היידי נשיקה לשמים, במחווה מרגשת ל"קייזר".
עבור סקוטלנד היה מדובר בערב קשה למדי. היא מעולם לא עברה את שלב הבתים של היורו, וכעת היא צריכה להתאושש מהר אם היא רוצה לשנות זאת הפעם. "זה ערב קשה, לא היינו ברמה הרגילה שלנו", סיכם המאמן סטיב קלארק, "אכזבנו את עצמנו, אנחנו יותר טובים ממה שהצגנו הערב ואני מקווה שנוכיח את זה בהמשך. גרמניה שיחקה כדורגל יוצא מן הכלל ולצערנו לא היינו קרובים להשתוות אליה. אנחנו צריכים להתמקד במה שמחכה לנו בהמשך. הכול תלוי בתגובה עכשיו, אז בואו נגיב כמו שצריך. המטרה היא ארבע נקודות משני המשחקים הבאים".
צפו: אוהדי גרמניה חוגגים את אחד השערים
(באדיבות one)
פורסם לראשונה: 00:20, 15.06.24