נכון, תחת הדרכתו ביורו הנוכחי נבחרת אנגליה לא הציגה כדורגל מרשים או יפה לעין, אבל עם תוצאות אי אפשר להתווכח. גארת' סאות'גייט יעלה ביום ראשון עם שחקניו לגמר יורו שני ברציפות - ובהתאחדות האנגלית - כך מתברר - עושים ככל האפשר כדי לשכנע את המאמן המושמץ להאריך את חוזהו.
היכנסו לעמודי הנבחרות המיוחדים
ב"טיימס" דיווחו לראשונה כי ההתאחדות האנגלית תפתח בשיחות לשכנע את סאות'גייט להמשיך לאמן את נבחרת אנגליה, ללא קשר לתוצאת הגמר נגד ספרד. בהמשך גם יתר העיתונים בממלכה יישרו קו וב"דיילי מייל" אף ציינו הבוקר (שישי) כי החוזה שהוצע לו הוא לשנתיים נוספות, עד אחרי המונדיאל שייערך ב-2026 בארה"ב, קנדה ומקסיקו.
2 צפייה בגלריה
סאות'גייט
סאות'גייט
ירצה להאריך חוזה? סאות'גייט
(צילום: AP Photo/Antonio Calanni)
המאמן האנגלי בן ה-53 מונה לתפקיד בספטמבר 2016 והוליך את נבחרת שלוש האריות לחצי ורבע גמר המונדיאל וכאמור לשתי הופעות בגמר היורו. ב-101 משחקים כמאמן נבחרת אנגליה, סאות'גייט רשם 64 ניצחונות, 20 תוצאות תיקו ו-17 הפסדים.
השאלה הגדולה היא האם בכלל סאות'גייט ירצה להמשיך בתפקידו. בשבועות האחרונים הוא התלונן בפומבי על הביקורת הקשה שהוא מקבל מכלי התקשורת. "מדי פעם אני חושב לעצמי: 'בטוח שחייבת להיות קצת הנאה בעבודה הזו, נכון?'. אז אם אני לא יכול ליהנות מהרגע הזה, כל העניין הוא בזבוז זמן", אמר לאחר הניצחון בפנדלים על שווייץ ברבע הגמר.
2 צפייה בגלריה
סאות'גייט
סאות'גייט
אפילו האוהדים כבר בעדו. סאות'גייט
(צילום: AP Photo/Markus Schreiber)
סאות'גייט הוסיף: "זאת עבודה שבגינה לועגים לך באופן כמעט תמידי והיכולת המקצועית שלך מוטלת בספק באופן לא הגיוני. החיים שלי לקחו אותי בדרך שבניתי עם חוסן נפשי שהפך אותי לנחוש יותר. כשאני חוטף עלבונות, אני משתמש בהם כדלק".
זאת לא הפעם הראשונה: הכפיל של סאות'גייט
(באדיבות ONE)