נבחרת גרמניה הפכה הערב (רביעי) לעולה הראשונה לשמינית הגמר של יורו 2024, זאת לאחר שניצחה 0:2 את הונגריה בשטוטגרט ונותרה מושלמת אחרי שני משחקים. את הניצחון הערב השיגה המארחת עם מדי החוץ המיוחדים והמעניינים למדי שלה, עם גוון סגול שהופך בהדרגה לוורוד, שהחליפו את חולצת החוץ הירוקה המוכרת.
לא מעט גרמנים הרימו גבה לאחר החשיפה של המדים הוורודים במרץ, אך כעת החולצות נמכרות בקצב היסטורי. "החולצה הוורודה היא חולצת החוץ הנמכרת ביותר בהיסטוריה של נבחרת גרמניה", הבהיר אוליבר בריגן, הדובר של אדידס. הוא גם אמר כי הגרסה הפופולרית ביותר היא זו עם הספרה 8 של הקשר טוני קרוס, שייפרוש מכדורגל בסיום הטורניר.
2 צפייה בגלריה
טוני קרוס
טוני קרוס
כולם רוצים את החולצה של קרוס
(צילום: Shaun Botterill/Getty Images)
החולצה נתפסה תחילה על ידי חלק מהגרמנים כאות תמיכה ב"גיוון", אך נשיא התאחדות הכדורגל הגרמנית (DFB) ברנד נוינדורף אמר שאין לפרש אותה יתר על המידה. "אני חושב שהאנשים פשוט אוהבים את זה כי זה אופנתי", אמר, "אני פשוט מאמין שאנשים רוצים ללבוש את החולצה מסיבות אופנתיות - וזה בסדר".
גם בדירוגי החלוצות השונות שהתפרסמו לקראת הטורניר התלהבו מהחולצה, כשב"אינדפנדנט" כתבו: "העיצוב ג'אזי, הצווארון פאנקי והצבעים נועזים מאוד. טוני קרוס יגרום לזה להיראות נהדר". ב-ESPN, שם העניקו לגרמניה את המקום הראשון בדירוג על סמך שני הסטים שלה, כתבו כי "זה אולי לא ישמח את הטהרנים, אבל זה מהמם".
החולצה הוורודה פופולרית גם בקרב סלבס ופוליטיקאים, כאשר סגן הקנצלר רוברט האבק הציג אותה בסרטון לפני פתיחת הטורניר. אך היו גם כאלה שלא כל כך התחברו לצבע, בעיקר אוהדים שמרנים של הנבחרת. לכן, שחקני נבחרת גרמניה, בהווה ובעבר, הביעו את תמיכתם בחולצה. אחד מהם הוא פלוריאן וירץ, כוכב באייר לברקוזן ושחקן העונה החולפת בגרמניה, שאמר: "אני חושב שהיא מגניבה מאוד! זה משהו שונה ובאמת יוצא דופן".
2 צפייה בגלריה
פלוריאן וירץ
פלוריאן וירץ
אהב את החולצה. וירץ
(צילום: Shaun Botterill/Getty Images)
חולצת הבית של גרמניה היא הלבנה המסורתית, איתה הופיעה הנבחרת ב-1:5 על סקוטלנד במשחק הפתיחה, ושתשמש אותה גם במשחק האחרון של שלב הבתים מול שווייץ.
אגב, התאחדות הכדורגל הגרמנית הודיעה במרץ כי לאחר יותר מ-70 שנות שיתוף פעולה עם אדידס, מותג גרמני, נייקי האמריקאית תהיה החל מ-2027 ועד 2034 המלבישה הרשמית של כל הנבחרות הלאומיות של גרמניה, נשים וגברים.