אלו היו תשעים דקות אלוהיות, יכולת אישית גבוהה, יישום טקטי כמעט מושלם, שני מחנות אוהדים שקלטו את הרגע ודחפו את הנבחרות שלהם כשהיו במומנטום או כשגבן היה אל הקיר, צעירים מבטיחים, ו-וותיקים שלא נס ליחם. ואחד אנגולו קאנטה בלתי נגמר (או משוכפל: אין הסבר אחר לתופעה שבה הוא נמצא בכל מקום על המגרש). תשעים דקות בלי רגע אחד משעמם שהסתיימו בתוצאה הכי משעממת. תיקו מאופס ראשון בטורניר.
כל השחקנים, כל הנתונים: עמודי הנבחרות המיוחדים של בית 4
החיסרון של קיליאן אמבאפה היה בולט. "התרגלנו לשחק ולסמוך על אמבפה ליד השער", אמר אוהד בשם דויד שישב לידי, "החלוצים האחרים מחכים שאמבפה יעשה את העבודה, דמבלה מרים כדורים לאמבפה, דשאן הכניס קשר אחורי להרכב במקום אמבאפה, ודרש מגריזמן שיבקיע במקומו, וגריזמן פשוט לא היה מסוגל. הוא היה נורא היום ליד השער. זה מסתמן כמו בעיה. יש לנו ארבע נקודות, אנחנו נהיה בסיבוב הבא, אבל אחרי שני משחקים עוד לא כבשנו שער אחד בעצמנו".
2 צפייה בגלריה
קיליאן אמבאפה
קיליאן אמבאפה
אמבאפה מודאג על הספסל הצרפתי
(צילום: FRANCK FIFE / AFP)
רונלד קומאן הוא שחקן מעוטר ואחד הבלמים הכי מודרניים וטכניים שהיו בכדורגל, אבל הוא יודע שכדי להיכנס להר ראשמור שבו יושבים קרויף, מיכלס ואפילו ואן חאל הוא חייב זכייה גדולה.
"קומאן מוכן לעשות הכל בשביל אליפות, הוא אפילו הגיע לפה למרות שאשתו חלתה שוב בסרטן", אומר דניאל ון קלאם, אחד מעשרות אלפי הכתומים שפשטו על לייפציג ומילאו את האצטדיון הקומפקטי אתמול, "אבל הוא מאוד ציני. הוא כמעט לא הולנדי. הפילוסופיה שלו היא 'גם אם אתה יודע הכל, אתה לא שמח', אבל אנחנו, ההולנדים, אנחנו לא צריכים לדעת כלום בשביל להיות מאוד שמחים.
"אנחנו נשמח אם נזכה, אבל זו לא הרוח ההולנדית. הוא מדכא את הצעירים שלנו. כשצ'אבי סימונס מקבל את הכדור, הוא צריך רק לחשוב בקריאטיביות. אצל קומאן, הוא מקבל את הכדור והוא ישר חושב על מה הוא אחראי בהגנה, מה הוא צריך לעשות טקטית, ואיך הוא לא מפסיד את הכדור. אנחנו מסתכלים על ג'מאל מוסיאלה בגרמניה וזה מייאש אותנו. ככה צריך להיראות צ'אבי שלנו!! כדי להשכיח את זה מאיתנו, חייבים לזכות בהכל".
2 צפייה בגלריה
רונאלד קומאן ודידייה דשאן
רונאלד קומאן ודידייה דשאן
יתרון צרפתי ברור. קומאן מול דשאן
(צילום: REUTERS/Lee Smith)
צרפת ניצחה את הולנד בשבעה משמונת המשחקים האחרונים ביניהן, כולל שני משחקים במוקדמות אליפות אירופה הנוכחית. היא נקשה על הדלת אתמול, אבל היה חסר לה רגע של גאונות כדי לשבור את הטקטיקה הקומאנית. הניצוץ ישב על הספסל: בשני הניצחונות במוקדמות, אמבאפה כבש ארבעה מתוך ששת השערים. "יש לנו תחושה מאוד לא נוחה", אמר דויד האוהד הצרפתי, "שהצרות שלנו גדולות יותר מהאף השבור של אמבאפה".
בזמן היורו: לאמין ימאל עושה שיעורי בית
(באדיבות ONE)