בית 6 של יורו 2024 יצא הערב (שלישי) לדרך עם 1:3 של טורקיה על גיאורגיה, שהיה ללא ספק אחד המשחקים הטובים עד כה באליפות אירופה. מי שגנב את ההצגה הוא ילד הפלא הטורקי של ריאל מדריד, ארדה גולר בן ה-19, שבדקה ה-65 שלח כדור מושלם לחיבורים של גיאורגי ממארדשווילי בבעיטה נהדרת מחוץ לרחבה והרעיד את האצטדיון בדורטמונד. אגב, בהופעתה השישית ביורו, זו הפעם הראשונה שטורקיה מנצחת במשחק הפתיחה. בכל החמישה הקודמים היא הפסידה.
בזכות השער המדהים הפך גולר לשחקן הכי צעיר שכובש בבכורה שלו ביורו (19 ו-114 ימים). הוא שבר את שיאו של לא אחר מאשר כריסטיאנו רונאלדו במדי פורטוגל (19 ו-128 ימים ביורו 2004). גולר, שנבחר לאיש המשחק, הוא גם הכובש החמישי הכי צעיר בתולדות היורו.
2 צפייה בגלריה
גולר
גולר
"כבש את שער הטורניר". גולר
(צילום: PIZZOLI / AFP)
"ארדה גולר הופיע בסטייל ביורו", נכתב ב"אס" הספרדי, "הוא חתום על יצירת מופת והגיע לשטח השמור רק לגדולים ביותר. לטורקיה יש כישרון ייחודי. גולר היה האדון והמאסטר בניצחון נבחרתו מול גיאורגיה. איזו פנינה החתימה ריאל מדריד תמורת 20 מיליון אירו בלבד". ב"מארקה נכתב: "גולר הוא הברכה של הטורקים, כבש את שער הטורניר".
כזכור, המרדף אחרי גולר בקיץ הקודם היה היסטרי. לא פחות מ-20 קבוצות - רובן מהאריות של היבשת - היו מוכנות לעשות הרבה כדי להחתים את השחקן שהחזיק בסעיף שחרור נוח למדי. לבסוף זו הייתה ריאל, שהחתימה אותו לשש עונות מתחת לאף של ברצלונה שהייתה להוטה לרכוש אותו ולפי הדיווחים גם הייתה עמו במגעים מתקדמים. למעשה, נשיא ברצלונה ז’ואן לאפורטה הצהיר שהוא רוצה להחתים את גולר וגם שלח את דקו, שחקן העבר והמנהל הספורטיבי של הקבוצה, לשוחח איתו באיסטנבול.
2 צפייה בגלריה
גולר
גולר
שבעה שערים ב-13 הופעות בריאל. גולר
(צילום: REUTERS/Piroschka Van De Wouw)
גולר בישל כבר במשחק הבכורה שלו בליגה הטורקית, כשהיה בן 16 וחצי בלבד, ומאז הוא לא עוצר. שלושה שבועות אחרי יום ההולדת ה-17 שלו הוא הבקיע והפך לכובש הצעיר בתולדות פנרבחצ'ה. בעונת 2022/23 תרם שישה שערים ושבעה בישולים ב-35 הופעות, והוביל את קבוצתו לזכייה בגביע הטורקי כשנבחר לאיש המשחק בגמר. בעונה החולפת הוא הספיק לערוך רק 13 הופעות במדי ריאל מדריד בגלל שסבל בפציעה ממושכת, אך במהלכן תרם שבעה שערים.
אגב, גולר הוא לא בן ה-19 היחיד שפתח היום בהרכב של טורקיה, אלא גם שחקן ההתקפה של יובנטוס קנאן יילדיז. בכך טורקיה הפכה לנבחרת השנייה בתולדות היורו שפותחת עם שני בני נוער, אחרי הונגריה שעשתה זאת ביורו 1964. שניהם חולקים את המקום הרביעי ברשימת שחקני היורו הכי יקרים שעוד לא חגגו 20 לפי "טרנספרמרקט" (30 מיליון אירו).