אנגליה שוב לא הרשימה ואפילו הייתה כפסע מהדחה כואבת, אבל שוב הוכיחה אופי ואיכות עדיפים על היריבה בדקות ההכרעה, וסללה את הדרך לחצי גמר היורו בתום ניצחון בדו קרב פנדלים (3:5) על נבחרת שווייץ. הגיבור הגדול של האנגלים היה השוער ג'ורדן פיקפורד.
אנגליה הייתה קרובה להדחה, בדקה ה-75 השווייצרים עלו ל-0:1 אבל חמש דקות אחר כך בוקאיו סאקה השווה והמשחק הלך בסופו של דבר לפנדלים. מתברר כי השוער האנגלי ג'ורדן פיקפורד הדפיס על הבקבוק שלו לאן כל שחקן שווייץ מעדיף לבעוט, והוא צדק במקרה של מנואל אקאנג'י. כמו שכתוב בבקבוק, הבלם בעט שמאלה. פיקפורד זינק לפינה הנכונה, ולקח את הכדור. זה היה הפנדל היחיד שהוחמץ בדו קרב.
5 צפייה בגלריה
הבקבוק של פיקפורד
הבקבוק של פיקפורד
הבקבוק של פיקפורד עם רשימת הבועטים
(צילום: Carl Recine/Getty Images)
5 צפייה בגלריה
הבקבוק של פיקפורד
הבקבוק של פיקפורד
הביא לאנגליה את חצי הגמר. פיקפורד
(צילום: REUTERS/John Sibley)
5 צפייה בגלריה
סאקה
סאקה
סאקה חוגג את השוויון המהיר
(צילום: REUTERS/John Sibley)
בעוד אקאנג'י החמי השחקנים של גארת' סאות'גייט כבשו את כל הפנדלים שלהם, כשהבעיטה המכרעת של המחליף טרנט אלכסנדר-ארנולד נתנה את האות לחגיגות. האוהדים היו כחולמים.
"לא ייאמן, אלו היעדים שהצבנו לעצמנו", אמר בסיום מגן ליברפול. "זה היה משחק נגד יריבה קשה, נקלענו לפיגור והנבחרת הוכיחה המון אופי, אמונה, לב ורוח. ידענו שזה הולך להיות קרב צמוד, שנצטרך לעשות כל מה שיידרש כדי לנצח - וזה כל מה שחשוב לנו".
"אני חושב שהשחקנים שלי היו מבריקים", אמר בסיום המאמן סאות'גייט, ששוב ספג ביקורת על אופן ניהול המשחק. "לטעמי זה היה המשחק הכי טוב שלנו באליפות. וגם החזרה מפיגור הוכיחה שיש לנו את החוסן, שזה חשוב לא פחות מלשחק טוב".
5 צפייה בגלריה
אוהדי אנגליה
אוהדי אנגליה
אוהדי אנגליה
(צילום: Dean Mouhtaropoulos/Getty Images)
5 צפייה בגלריה
אלכסנדר ארנולד חוגג
אלכסנדר ארנולד חוגג
"לעשות כל מה שצריך לעשות בשביל לנצח". ארנולד חוגג
(צילום: Richard Pelham/Getty Images)
על המהלך האינדיווידואלי של סאקה, שהוביל לשוויון, אמר המאמן: "זה היה מאוד אמיץ מצדו. הוא אחד מהשחקנים הכי טובים שלנו ומעולם לא היה לנו ספק שהוא יכבוש שער באליפות וכולנו יודעים מה הוא עבר", כשהוא מכוון להחמצת פנדל בגמר היורו שעבר, שגררה נגדו הרבה ביקורת קשה.
השחקן עצמו אמר: "מבחינתי זה משהו שאימצתי, כשאתה נופל אתה צריך לשים את עצמך באותו מקום כדי להחזיר לעצמך את הביטחון. אני מאמין בעצמי וכשהכדור נגע ברשת הייתי מאוד שמח. אני בכל מקרה לא הולך להתעסק בעבר, אני יכול להתמקד רק בכאן ובעכשיו. יש לנו עוד שני משחקים, ואנחנו יכולים לעשות היסטוריה".
אוהדי גרמניה בהמבורג מתכוננים למשחק נבחרת גרמניה
(צילום: זאב אברהמי)