נבחרת הולנד הגיעה ליורו 2024. אחרי שסיימה רק במקום השלישי בבית 4, הערב (שלישי) בשמינית הגמר היא הרשימה מאוד והביסה 0:3 את רומניה בהובלת קודי גאקפו שתרם שער (20) ובישול לדונייאל מאלן (83), שעלה מהספסל עם פתיחת החצי השני והשלים צמד בתוספת הזמן (90+3). ברבע הגמר יפגשו האורנג' את המנצחת בין אוסטריה לטורקיה.
"זו הייתה ההופעה הטובה ביותר של הולנד עד כה בטורניר", קבע חלוץ נבחרת אנגליה לשעבר אלן שירר, "גם כשהם היו צריכים להגן ב-15 הדקות הראשונות הם עשו זאת עם הרבה ביטחון. הם שלטו במרכז השדה ואם הם היו חדים יותר הם היו מבקיעים שישה או שבעה שערים".
3 צפייה בגלריה
דוניאל מאלן וקודי גאקפו
דוניאל מאלן וקודי גאקפו
הולנד הרשימה. מאלן וגאקפו
(צילום: Alexander Hassenstein/Getty Images)
כמו מאלן, גם גאקפו חגג צמד (64), אך במקרה שלו זה היה רק לכמה רגעים מאחר שהשער נפסל על ידי צוות ה-VAR בטענת נבדל. בכל מקרה הוא כבר עם שלושה שערים בטורניר וכרגע יושב בצמרת טבלת הכובשים ביחד עם ג'מאל מוסיאלה (גרמניה), ז'ורז' מיקוטאדזה (גיאורגיה), ואיבן שראנץ (סלובקיה).
שחקן הכנף של ליברפול נבחר לאיש המשחק על ידי הוועדה של אופ"א, שהסבירה: "הוא כבש שער במבצע אישי טוב ורק חוסר מזל הפריד בינו ובין שער נוסף. הוא היווה איום מתמיד ברחבה. מלך השערים עד כה בטורניר בישל את השער שהבטיח את הניצחון".
גאקפו עצמו אמר בסיום: "אני חושב ששיחקנו טוב והגבנו נהדר למשחק האחרון (הפסד 3:2 לאוסטריה), ואני מאוד מרוצה. במיוחד אחרי המשחק האחרון, היינו צריכים תגובה, והיום היה צעד טוב בכיוון הנכון. דיברנו הרבה על האגרסיביות, האינטנסיביות ועל להגן כמו קבוצה. זה היה צעד טוב ואני מאוד שמח שניצחנו". על חגיגת השער עם הפיזיותרפיסט שלו: "הוא אמר לי אתמול שאני הולך לכבוש את השער הראשון ובגלל זה (חגגתי איתו)".
3 צפייה בגלריה
גאקפו
גאקפו
מלך שערי היורו. גאקפו
(צילום: MIGUEL MEDINA / AFP)
גאקפו מוכיח את עצמו כשחקן של טורנירים גדולים אחרי שהצטיין וכבש גם שלושה שערים גם במונדיאל בקטאר. למעשה, 50 אחוז מהשערים שלו במדי הנבחרת הגיעו בטורניר גדול.
מאלן, הגיבור השני של הניצחון, הפך לשחקן ההולנדי הרביעי שכובש שני שערים או יותר כמחליף במשחק יורו. שלושת הקודמים עשו זאת מול יוגוסלביה: פטריק קלייברט כבש שלושער ב-2000, בעוד רוד חילס (1976) ומארק אוברמארס (2000) כבשו צמדים. שחקן הכנף של בורוסיה דורטמונד הוא גם ההולנדי הראשון שעולה מהספסל וכובש ביורו.
3 צפייה בגלריה
דוניאל מאלן
דוניאל מאלן
שינה את המשחק. מאלן
(צילום: Alex Livesey/Getty Images)
אגב, אירוע מוזר התרחש במהלך השער השלישי של הולנד, כאשר שוער נבחרת רומניה פלורין ניצה פינה מהרחבה שלו שתי נעלי ספורט שהושלכו למגרש, בטרם ספג את השער.
רומניה, מצד שני, תמשיך לחכות לניצחון ראשון בשלב הנוקאאוט של היורו, אך היא הולכת הביתה בראש מורם אחרי שסיימה במקום הראשון של בית 5. ההפסד היום היה רק השלישי שלהם ב-19 המשחקים האחרונים (לצד שמונה ניצחונות ושמונה תוצאות תיקו).
היי ג'וד: כל השערים של בלינגהאם בלה ליגה
(באדיבות one)