לנבחרת צרפת עדיין אין שער שדה של שחקן שלה ביורו 2024 (נהנתה עד כה משני שערים עצמיים ומפנדל של קיליאן אמבפה), אבל היא ספגה רק שער אחד (הכי מעט בטורניר), וכך היא כבר הגיעה לחצי הגמר. אתמול (שישי) ניצחה החבורה של דידייה דשאן את פורטוגל ברבע הגמר בזכות 3:5 בפנדלים אחרי 0:0 בתום 120 דקות, ובשלב הבא היא תפגוש את ספרד (שלישי, 22:00) לקרב אדיר.
מי ששוב לא היה בשיאו אתמול הוא קיליאן אמבאפה. הכוכב, שמתקשה לשחק עם המסכה על פניו, ספג בדקה ה-55 מכה בפניו מהכדור, הוריד את המסכה, וזכה לטיפול במשך מספר דקות. הוא נותר על הדשא, אך לאחר מכן התקשה עוד יותר להשפיע ובסופו של דבר הוחלף עם פתיחת החצי השני של ההארכה.
2 צפייה בגלריה
אמבאפה
אמבאפה
אמבאפה
(צילום: Angelos Tzortzinis / AFP)
"הוא היה עייף", אמר בסיום דשאן על ההחלטה להוריד את אמבאפה לספסל, "ראיתי אותו נאבק במחצית הראשונה של ההארכה. לא היה טעם להשאיר אותו, גם אם הוא בועט פנדלים. קיליאן תמיד היה ישר איתי ועם הקבוצה. זה נראה לי נורמלי להכניס קצת רעננות".
על המשחק עצמו אמר המאמן: "זה היה משחק מאוד מותח וצמוד. זה יכול היה ללכת לשני הכיוונים, גם אם בהארכה היינו עם פחות כדור. הייתה גם עייפות. זה הוכרע על פרטים קטנים אבל אני שמח בשביל הנבחרת. הם דחפו את עצמם עד הקצה".
אמבפאה עצמו סיפר: "אני ביקשתי להתחלף. שוחחתי עם המאמן עוד לפני ההארכה ואמרנו שאנסה לשחק ברבע השעה הראשונה. אמרתי לו שאני כבר לא מרגיש כלום, הייתי עייף מדי. הכדור בפנים? כאב לי ולא ראיתי טוב בהתחלה, אחר כך היה בסדר".
משש תניף אחת: היכנסו לעמודי הנבחרות המיוחדים
מי שתפס את מירב תשומת הלב הוא כמובן כריסטיאנו רונאלדו, שחתם טורניר מאכזב מאוד מבחינתו עם אפס שערים (לראשונה אי פעם בטורניר גדול). זו כנראה הייתה ההופעה האחרונה של הכוכב בן ה-39 באליפות אירופה, שהוא שיאן השערים שלה (30), שיאן הבישולים שלה (7), שיאן ההופעות במשחקים שלה (30) ושיאן ההופעות בטורנירים שונים שלה (6).
בסיום, רונאלדו חיבק את פפה בן ה-41, שבכה בזרועותיו. "החיבוק מרונאלדו, הייתה לו משמעות רבה. אני לא אספר לכם מה הוא אמר לי כי זה מאוד כואב. אנחנו כמו אחים", סיפר הבלם, שגם עבורו ייתכן שזה היה משחק פרידה מהטורנירים הגדולים.
2 צפייה בגלריה
פפה בוכה על רונאלדו
פפה בוכה על רונאלדו
"אנחנו כמו אחים". פפה בוכה על רונאלדו
(צילום: EPA/MIGUEL A. LOPES)
"כדורגל זה משחק אכזרי", המשיך פפה, "לא הגיע לנו להפסיד, אבל זה הכדורגל. זה עצוב מאוד להפסיד ככה, אבל רק לפני חמישה ימים ניצחנו באותה הדרך - הכדורגל פעם נותן לך, ופעם לוקח ממך. אנחנו במסלול הנכון ורואים שיש לפורטוגל עתיד מבטיח".
שחקן העבר הפורטוגלי ז'וזה פונטה, ששיתף פעולה עם רונאלדו ופפה בנבחרת, אמר עליהם: "הם כנראה יודעים שזה סוף הדרך עבורם בנבחרת. הם עשו כל כך הרבה למען פורטוגל, לפעמים צריך לתת מקום לצעירים, לגרום להם להראות את הכישרון שלהם".
טירוף: צפו בשדר הספרדי משתגע אחרי הגול
(באדיבות one)