הקריירה של ואוט וחהורסט לא התרוממה לגבהים, אבל בנבחרת הסיפור אחר. וחהורסט זכור ככובש הצמד ב-2:2 הדרמטי מול ארגנטינה ברבע גמר המונדיאל (שהסתיים בניצחון ארגנטינאי בפנדלים) ואחר כך לאו מסי קרא לו "טמבל" בעימות ביניהם בחדר ההלבשה. היום (ראשון) וחהורסט שוב הפך לגיבור של נבחרת הולנד כשכבש את שער הניצחון ב-1:2 על פולין בפתיחת יורו 2024.
וחהורסט עלה כמחליף בדקה ה-81, שתי דקות ו-18 שניות אח"כ הוא מצא את הרשת. בכך הפך למחליף ההולנדי שכבש בזמן הקצר ביותר כשהוא על המגרש, חילוף מנצח. "זה תסריט חלומי, אני מאושר", אמר החלוץ בסיום, "הייתה לנו הרגשה שננצח, זה חשוב שעשינו את זה ופתחנו את היורו כמו שצריך". הוא כבש שבעה שערים ב-11 המשחקים האחרונים שלו בשורות הנבחרת.
כל השחקנים, כל הנתונים: עמודי הנבחרות המיוחדים של בית 4
2 צפייה בגלריה
ואוט וחהורסט
ואוט וחהורסט
הביא את הניצחון. ואוט וחהורסט
(צילום: Ronny HARTMANN / AFP)
וחהורסט הוסיף: "אמרתי לחברה שלי לפני המשחק מה יקרה. ידעתי שאם יהיה תיקו בדקות האחרונות אז אני אכנס. ראיתי את הכדור מגיע אלי ופשוט ידעתי שהוא ייכנס. אני חלוץ, זה מה שאני עושה כבר מגיל קטן. השער הזה נכנס להיסטוריה, אנחנו רוצים להיכנס להיסטוריה ולזכות בגביע". הולנד, כידוע, זכתה רק פעם אחת ביורו: ב-1988.
"אני יודע מתי אני צריך את ווט", החמיא המאמן רונלד קומאן לחלוץ, "אני מכיר את ההיסטוריה שלו ואת היכולת שלו לכבוש שער ניצחון. כשאנחנו צריכים לשחק יותר פיזי ואגרסיבי, אז אנחנו מכניסים אותו. אנחנו יודעים שהוא מביא איתו אנרגיה מיוחדת, ידענו שננצח היום".
2 צפייה בגלריה
ואוט וחהורסט
ואוט וחהורסט
שער ניצחון ענק. ואוט וחהורסט
(צילום: Ronny HARTMANN / AFP)
"תקפנו כמו שרצינו", המשיך המאמן, "ידענו לכל אורך הדרך שלא ייגמר פה 1:1. המשכנו לשחק כמו שאנחנו רוצים, הכנסנו את וחהורסט כדי לשחק יותר אגרסיבי, והכל יצא כמו שרצינו בסוף. נלחמו על הניצחון הזה, עכשיו הפנים למשחק מול צרפת אליו אנחנו נגיע יותר רגועים. אני מרוצה מכמות המצבים שיצרנו, כשיוצרים הרבה מצבים אז גם כובשים".