רק לפני שלוש שנים נבחרת איטליה הייתה על פסגת האולימפוס עם זכייה מרשימה באליפות אירופה. אתמול (שבת) - כבר בשמינית גמר יורו 2024 - היא איבדה את התואר לאחר הפסד 2:0 לשווייץ.
זה היה משחק חלש של האיטלקים, ששוב - כמו לאורך כל הטורניר - סבלו מחוסר מחץ בהתקפה ונראו אנמיים עם הכדור. התקשורת בארץ המגף, איך לא, ביקרה את לוצ'אנו ספאלטי ושחקניו. "צריך לבנות הכל מההתחלה", זעקה הכותרת ב"גאזטה דלו ספורט". ה"קוריירה דלו ספורט" היה תקיף יותר וכתב: "מביש". ב"טוטו ספורט" לא ריחמו: "כישלון לאומי", והוסיפו: "השווייצרים הרסו כל חלום שהיה לנו".
5 צפייה בגלריה
נבחרת איטליה
נבחרת איטליה
שחקני נבחרת איטליה מתוסכלים, בסיום המשחק
(צילום: Claudio Villa/Getty Images for FIGC)
"האחריות היא עליי", הודה בסיום המשחק ספאלטי, שצפוי לא להמשיך בתפקידו. "נכשלנו בגלל בחירת הסגל שלי והשער השני שספגנו הוריד לנו את כל הביטחון. ההבדל היה בקצב. היינו הרבה יותר איטיים מהשווייצרים במחצית הראשונה, ברמה הקבוצתית, אבל גם ברמה האישית. קצב וחדות עושים את ההבדל".
מי ששמחו לאיד היו כמובן הפרשנים האנגלים, אחרי שאותה איטליה הייתה זו שמנעה ב-2021 מנבחרת שלושת האריות זכייה בתואר גדול ראשון מאז 1966, ועוד בוומבלי. "מה שהנבחרת הזו עברה בשלוש שנים, זה מדהים", עקץ החלוץ האגדי לשעבר של נבחרת אנגליה אלן שירר. "הייתי ממש בהלם מכמה שאיטליה הייתה גרועה. לשחקנים שלה לא היה מה להציע בשום תפקיד, שווייץ השתעשעה איתם".
5 צפייה בגלריה
בסטוני מתוסכל
בסטוני מתוסכל
בסטוני המום
(צילום: Stu Forster/Getty Images)
5 צפייה בגלריה
ספאלטי ושחקני איטליה עם הראש באדמה
ספאלטי ושחקני איטליה עם הראש באדמה
ספאלטי ושחקני איטליה עם הראש באדמה
(צילום: Alex Grimm/Getty Images)
"השווייצרים שלטו במשחק הזה ולא נתנו לאיטליה שום סיכוי", המשיך שירר. "הם היו כל כך חלשים בפן ההתקפי, לא הציעו כלום מול השער. לא היה איום אחד למסגרת". גם בלם העבר של מנצ'סטר יונייטד ונבחרת אנגליה, ריו פרדיננד, עקץ: "הם היו חלשים להחריד. זה כאילו לא הייתה להם תשובה אחת או פתרון לכל תרחיש שעלה במשחק. ישאלו שאלות קשות את ספאלטי, אני בטוח".
פרשן ה-BBC וחלוץ העבר האגדי גארי ליניקר סיכם: "אני לא חושב שהייתי עד, בימי חיי, לנבחרת איטלקית גרועה מזו".
5 צפייה בגלריה
שער
שער
"מביש": שער ה"קוריירה דלו ספורט"
5 צפייה בגלריה
שער
שער
"כישלון לאומי": שער ה"טוטו ספורט"
ספאלטי עצמו רוצה כמובן להמשיך בתפקיד: "אני חושב שיש אפשרות לבנות פה משהו לאורך זמן ולזהות שחקנים שיתאימו לנבחרת, כי ברמה האישית כרגע חסר לנו משהו. אדבר עם גבריאלה גראבינה (יו"ר ההתאחדות האיטלקית) כי הוא תמיד התייחס אליי ברצינות ובמקצועיות, נשמע מה יש לו לומר לגבי העתיד שלי".
מסי חולק את עוגת יום ההולדת עם האוהדים
(באדיבות ONE)