גרמניה - דנמרק (שבת, 22:00). עוד הרבה לפני שריקת הפתיחה של היורו בגרמניה, נשמעו דיבורים על כך שלמארחת חסר חלוץ ברמה הגבוהה ביותר. קאי האברץ שפתח בעמדה בכל שלושת המשחקים בשלב הבתים הוא שחקן נהדר שהגיע אחרי עונת מצוינת בארסנל, אבל הוא לא חלוץ רחבה טבעי, כזה שמתמחה בעיקר בלשים את הכדור ברשת.
האוהדים הגרמנים - שנבחרתם נהנתה לארוך השנים מהביצועים של גרד מולר, קרל היינץ רומיניגה, יורגן קלינסמן ולאחר מכן מירוסלב קלוזה - הרגישו שמשהו חסר להם. אך ייתכן שלא כך המצב, כשניקלס פולקרוג הוכיח במהלך שלב הבתים שמגיע לו לקבל הזדמנות בהרכב הערב בשמינית הגמר מול דנמרק, שתיערך באצטדיון הביתי שלו בדורטמונד.
4 צפייה בגלריה
פולקרוג
פולקרוג
סידר לגרמניה את המקום הראשון בבית 1. פולקרוג
(צילום: Alexander Hassenstein/Getty Images)
הלבבות של אוהדי גרמניה נפלו לתחתונים כשפולקרוג זינק לאוויר כדי לפגוש הרמה טובה של דויד ראום בדקה ה-92 של המשחק האחרון של נבחרתם בשלב הבתים, מול שווייץ, לפני שהחלוץ נגח מצוין והשאיר את יאן זומר חסר אונים. השער הזה, שקבע 1:1 בסיום, העניק לגרמניה את המקום הראשון בבית 1 וחסך לה מפגש בשמינית הגמר עם אלופת אירופה איטליה. זה גם היה השער השני של החלוץ בטורניר, במהלכו רק עלה מהספסל עד כה.
פולקרוג בן ה-31 הוכיח את עצמו במדי הנבחרת פעם אחר פעם מאז הופעת הבכורה שלו במדים הלאומיים, אותה ערך רק בנובמבר 2022. הוא מוסיף משהו שונה לסגל, וזוכה לכינוי "מפלצת הנגיחות". מתוך 26 השחקנים בסגל של יוליאן נאגלסמן, הוא ללא ספק היה האיש שכולם רצו בצד השני של ההרמה בתוספת הזמן מול שווייץ. "זה היה שער נהדר. זה לא היה קל", שיבח המאמן.
למעשה, פולקרוג - שהרווח הבולט בשיניים שלו והעובדה שפרח מאוחר מאוד הפכו אותו לסוג של גיבור קאלט - פיתח מוניטין בתור הסופר סאב של גרמניה. יש לו שש הופעות בטורנירים גדולים (מונדיאל ויורו), בכולן הוא רק עלה מהספסל, אבל הוא עדיין מתגאה בארבעה שערים. יש לו יותר שערים כמחליף בטורנירים גדולים מכל שחקן אירופי אחר. הוא פתח רק בשש מתוך 19 ההופעות שלו במדי גרמניה, אבל עדיין מתהדר ב-13 שערים. יש לו ממוצע של שער בכל 58 דקות על המגרש עבור ארצו - הממוצע הטוב ביותר של שחקן גרמני ב-80 השנים האחרונות לפחות.
4 צפייה בגלריה
פולקרוג
פולקרוג
מכונת שערים במדי הנבחרת. פולקרוג
(צילום: Alex Grimm/Getty Images)
זה הציב את נאגלסמן בפני דילמה. "פולקרוג? לא אחשוף שום דבר כרגע, אקבל את ההחלטה הנכונה בלי להקשיב לכל הדיבורים", טען המאמן הצעיר ביורו, "לניקלאס יש תפקיד גדול כי הוא סקורר, אבל לא תמיד מי שפותח זה הדבר הכי חשוב. כבר קיבלתי החלטה, אבל לא אספר לכם עליה".
רק הקפטן אילקאי גונדואן והבלמים ג'ונתן טה ואנטוניו רודיגר שיחקו יותר דקות ב-11 המשחקים של נאגלסמן כמאמן נבחרת גרמניה מאשר האברץ, שיש לו ארבעה שערים בתקופה הזו - שני רק לפולקרוג שעם שישה. אבל היכולת המרשימה בדקות המעטות בשלב הבתים כנראה עשתה את שלה, כי לפי הדיווחים הוא תורגל בהרכב ושחקני המנשאפט מאמינים שהוא יזכה לפתוח לראשונה. אם אכן כך הדבר, פולקרוג יצטרך להוכיח שהוא יכול להיות יותר מ"רק" סופר סאב עבור נבחרתו.
4 צפייה בגלריה
גרמניה סקוטלנד קאי האברץ
גרמניה סקוטלנד קאי האברץ
נאגלסמן מעריך אותו מאוד. האברץ
(צילום: AP Photo/Matthias Schrader)
עיתונאי איטלקי מרגש את לוקה מודריץ'
(באדיבות one)
שווייץ - איטליה (שבת, 19:00): יש קבוצה אחת ששחקניה היו מעורבים ישירות בהכי הרבה שערים במהלך שלב הבתים של היורו. לא מדובר בריאל מדריד וגם לא במנצ'סטר סיטי או בפ.ס.ז', אלא בבולוניה, הפתעת העונה החולפת בליגה האיטלקית שעלתה לליגת האלופות. שחקניה רשמו עד כה שני שערים וחמישה בישולים, ושלושה מהתורמים מגיעים מההרכב של שווייץ: הקשרים רמו פרוילר (שני בישולים) ומישל אייבישר (שער ובישול) ושחקן הכנף דן אנדוי (שער). גם לאיטליה יש בסגל שחקן בולוניה שבישל, הבלם ריקרדו קלאפיורי שהוא אחת מתגליות הטורניר, אך הוא ייעדר מהמפגש בגלל צבירת כרטיסים צהובים.
4 צפייה בגלריה
דן אנדוי
דן אנדוי
שחקני בולוניה נהנים ביורו. אנדוי
(צילום: REUTERS/Wolfgang Rattay)
פורסם לראשונה: 21:37, 28.06.24