אלבניה כבשה היום (רביעי) שער שוויון דרמטי שסחט עבורה 2:2 מול קרואטיה בהמבורג, מה שפגע מאוד בתקוות של סגנית אלופת העולם מ-2018 לעלות לשלב הנוקאאוט של יורו 2024. לשתי הנבחרות יש כעת נקודה אחת אחרי שני משחקים, זאת לאחר שקלאוס ג'אסולה כבש בדקה ה-95.
נראה היה שהמשחק יסתיים בשברון לב עבור אלבניה, לאחר שהייתה ביתרון במשך 63 דקות. קאזים לאצ'י העלה אותה ל-0:1 בדקה ה-11 והנבחרת שלו התגוננה מעולה עד הדקה ה-74, אבל אז אנדרי קראמריץ' קבע שוויון. שתי דקות לאחר מכן קרואטיה כבר חגגה מהפך גדול משער עצמי של ג'אסולה - אותו אחד שכבש בדקה ה-95. הוא הפך, אגב, למחליף הראשון בתולדות היורו שכובש גם שער וגם שער עצמי.
3 צפייה בגלריה
לוקה מודריץ' ושחקני נבחרת קרואטיה מאוכזבים
לוקה מודריץ' ושחקני נבחרת קרואטיה מאוכזבים
נקודה בלבד אחרי שני משחקים. מודריץ' ושחקני נבחרת קרואטיה מאוכזבים
(צילום: Christophe SIMON / AFP)
3 צפייה בגלריה
קובאצ'יץ'
קובאצ'יץ'
שוויון אכזרי. מתאו קובאצ'יץ' מרוסק בסיום
(צילום: GABRIEL BOUYS / AFP)
קרואטיה - שסיימה שלישית במונדיאל בקטאר - תצטרך כעת לנצח את אלופת איטליה במשחק האחרון שלה בבית 2 כדי לשמור על סיכוי לעלות לשמינית הגמר. "כשקבוצות שולטות, למה ללכת אחורה? לך תשיג את השער השלישי הזה", קבע חלוץ נבחרת אירלנד לשעבר קלינטון מוריסון ב-BBC בעקבות הדקות האחרונות של המשחק, "השחקנים הקרואטים יודעים שיש להם משחק קשה נגד איטליה, אבל הם חייבים להמשיך להאמין. שפת הגוף שלהם נראית כאילו הם כבר בחוץ. אלבניה הייתה ראויה לתיקו".
אנדריי קרמאריץ', שכבש ביום הולדתו ה-33 ונבחר לאיש המשחק, סיכם: "השגנו מהפך מוצדק, אבל לצערי לא המשכנו ללחוץ אחרי השער השני ולא כבשנו עוד אחד. איטליה? זו לא הפעם הראשונה שנגיע למחזור האחרון בבתים כשאנחנו חייבים ניצחון. אנחנו מאמינים עד הסוף. ניתן הכול, כמו שעשינו בכל שש או שבע השנים האחרונות, בתקווה שהשמחה תחזור על עצמה ושוב נעבור שלב".
לוקה מודריץ' בן ה-37 רשם את הופעתו ה-15 ביורו. רק קשר אחד שיחק יותר ממנו - אנדרס אינייסטה עם 16 הופעות. כדי לשבור את השיא של הספרדי - הוא חייב לעלות לשמינית הגמר.
3 צפייה בגלריה
ג'אסולה
ג'אסולה
הראשון שכובש לשני השערים בתור מחליף ביורו. ג'אסולה
(צילום: Christophe SIMON / AFP)
אלבניה עומדת בפני מבחן קשה במשחק הבא, בוא היא תתמודד מול ספרד המרשימה, אבל בכל מדובר בהופעה ותוצאה שתישאר במשך זמן רב בזיכרון של האוהדים שלה. גיבור המשחק ג'אסולה אמר: "2:2 זה בסדר. עם קצת מזל היינו מבקיעים גם את השער השלישי. ברור לנו שהמשחק מול ספרד יהיה קשה ביותר, אבל בכדורגל הכול אפשרי". אגב, זה היה המשחק התחרותי הראשון בין שתי המדינות, שרק קצת יותר מ-500 קילומטרים מפרידים בינהן.