יורו 2024 סיפק לנו לא מעט רגעים גדולים ומרגשים לצד שיאים שונים. והנה, אחד נוסף קיבלנו באופן סופי עם השריקה לסיום הגמר בין ספרד לאנגליה.
לראשונה אי פעם, תקשיבו טוב, נרשם שוויון משושה בטבלת מלך השערים של היורו - דני אולמו (ספרד), הארי קיין (אנגליה), איבן שראנץ (סלובקיה), ג'מאל מוסיאלה (גרמניה), קודי גאקפו (הולנד) וז'ורז' מיקאוטאדזה (גאורגיה) סיימו בצוותא עם תואר "נעל הזהב". כל אחד מהם כבש שלושה שערים.
1 צפייה בגלריה
אולמו חוגג
אולמו חוגג
גם זכייה ביורו וגם תואר מלך השערים בצוותא עם עוד 5 שחקנים. אולמו
(צילום: Alex Livesey/Getty Images)
האמת, די במקרה. אופ"א שינתה את הקריטריון וביטלה את כמות הבישולים או הדקות כמכריעה במידה ויש שוויון בין מספר שחקנים, וכך קיבלנו שישה מלכי שערים בטורניר בודד. אגב, אולמו או קיין היו יכולים לטפס ברגע האחרון לפסגה, אבל אחד מהם לא כבש ב-1:2 של ספרד על אנגליה בגמר.
זאת הפעם השנייה בה שישה שחקנים מסיימים עם כמות שערים זהה ביורו. ב-2012 פרננדו טורס, אלן דז'גייב, מריו גומס, מריו מנדזוקיץ', מריו באלוטלי וכריסטיאנו רונאלדו כבשו 3 שערים כ"א, רק שאז השתמשה אופ"א בשובר שוויון כדי לחלק בסופו של דבר את נעל הזהב לטורס.
טורס וגומס גם בישלו שער אחד ולכן בין השניים נערך שובר שוויון נוסף: מי כבש ובישל בפחות דקות משחק. טורס הצליח להשיג את שעריו והבישול ב-189 דקות משחק בלבד, בעוד גומס עשה זאת ב-282 דקות.
אגב, רק לשם השוואה: אנטואן גריזמן היה מלך השערים של יורו 2016 עם שישה שערים, כריטסיאנו רונאלדו ופטריק שיק הבקיעו חמישה שערים כל אחד כעבור חמש שנים ביורו שנערך ברחבי אירופה בשל מגפת הקורונה.
ספרד אלופת אירופה: התגובות והציוצים ברשת
(באדיבות one)