נבחרת אנגליה סימנה אתמול (שני) 'וי' בניסוי הכלים הראשון שלה לקראת יורו 2024 עם ניצחון ביתי בסנט ג'יימסס פארק 0:3 על בוסניה.
זו לא הייתה הופעה מרשימה של האנגלים, אך היא הבליטה בעיקר שחקן אחד: קול פאלמר, שהמשיך את עונת הפריצה המדהימה שלו בצ'לסי עם שער בכורה במדים הלאומיים. פאלמר פתח את מסכת השערים של נבחרת שלושת האריות (60) והיה לשחקן החמישי בתולדות אנגליה שכובש את שערו הראשון במדים הלאומיים מהנקודה הלבנה. טרנט אלכסנדר-ארנולד הכפיל (85) והארי קיין חתם (89) בשערו ה-63 בנבחרת.
3 צפייה בגלריה
קול פאלמר
קול פאלמר
פאלמר חוגג את שערו הראשון במדי נבחרת אנגליה
(צילום: Stu Forster/Getty Images)
"אם הוא היה מדויק יותר, הוא היה יכול להשלים גם צמד", טען בסיום המאמן גארת' סאות'גייט, שעדיין צריך לנפות שבעה שחקנים מהסגל עד ליציאה לגרמניה. פאלמר עצמו הסכים עם ההערכה של סאות'גייט שיש מקום לשיפור: "זה לא היה המשחק הכי טוב שלי, אבל מקווה שאהיה בסגל הסופי".
ב-BBC טענו כי פאלמר יכול להיות "הנשק הסודי של נבחרת אנגליה". גם יתר הפרשנים בממלכה מאוד התלהבו מהקשר הצעיר. "הוא כישרון נפלא", סיפר בלם העבר של מנצ'סטר יונייטד ונבחרת אנגליה ריו פרדיננד. "הוא היה במרכז תשומת הלב בכמה קבוצות וואטסאפ שאני נמצא בהן. אחד החברים שלי השווה אותו לשחקן כמו כריס וודל. יש לו מיומנות מעולה, האיזון שלו מהפנט. פשוט פנומנלי".
3 צפייה בגלריה
קול פאלמר
קול פאלמר
"פשוט פנומנלי". פאלמר
(צילום: Justin Setterfield/Getty Images)
"הוא יכול לעזור לנבחרת, להיות האס הסודי שלה", המשיך פרדיננד. קשר אנגליה לשעבר, ג'ו קול, הוסיף: "הוא חייב להיות בסגל, יש לו המון מה לתת. קול פאלמר הוא כדורגלן גאון".

עונת פריצה מטורפת

כזכור, רק בקיץ האחרון ויתר פפ גווארדיולה על פאלמר, שעבר במפתיע ממנצ'סטר סיטי לצ'לסי ביום האחרון של חלון ההעברות עבור 47 מיליון אירו. אז הוא היה שחקן שעוד לא כבש בפרמייר-ליג, וכנראה שפפ לא היה יכול לנחש מה עתיד לקרות.
3 צפייה בגלריה
פאלמר
פאלמר
22 שערים ו-10 בישולים בצ'לסי. פאלמר
(צילום: Alex Pantling/Getty Images)
פאלמר סיים את עונתו בסטמפורד ברידג' עם 22 שערים ו-10 בישולים ונבחר לשחקן הצעיר של השנה באנגליה. צ'לסי, כאמור, היא לא היחידה שהרוויחה מהשידוך. עוד בנובמבר העיד פאלמר כי עבר ממועדון ילדותו למערב לונדון על מנת לקבל "דקות משחק באופן קבוע". בעונה שעברה הוא רשם 25 הופעות במנצ'סטר סיטי בכל המסגרות, מתוכן רק שבע בהרכב. העונה, לעומת זאת, הוא בתפקיד הכוכב הבלתי מעורער.
זה לא רק המספרים, אלא גם קבלת ההחלטות, המסירה, התזמון, הדריבל, היכולת להניע את הכדור ולקחת את המשחק עליו - שהופכים את פאלמר לשחקן כה מיוחד. יש לו רק שלוש הופעות במדי נבחרת אנגליה, ובקיץ הקודם הוא התחיל את יורו הצעירות כשחקן ספסל (אם כי במהלכו נכנס להרכב ואף כבש בחצי הגמר מול ישראל בדרך לזכייה), אבל היכולת שלו העונה מספקת הרבה חומר למחשבה עבור גארת' סאותג'ייט. המאמן יהיה חייב להבין לפני אליפות אירופה כיצד לשלב אותו בחלק ההתקפי העמוס שכולל בין היתר את הארי קיין, פיל פודן, ג'וד בלינגהאם, בוקאיו סאקה ואולי ווטקינס.
"יש קצת כאבי ראש בבחירה, אבל זה דבר חיובי", סיכם סאות'גייט. "אני מעדיף הופעות טובות של שחקנים שגורמות לך לחשוב לגביהם".
כל שערי ריאל מדריד ב-2023/24 בלה ליגה
(באדיבות ONE)