פרנסיסקו קונסייסאו הוא הגיבור של פורטוגל, אחרי שכבש את שער הניצחון מול צ'כיה (1:2). קונסייסאו בן ה-21 הוא בנו של סרג'יו קונסייסאו, ששיתף פעולה עם כריסטיאנו רונאלדו אי שם ביורו 2004.
סרג'יו קונסייסאו היה שחקן ענק בעצמו, וביורו 2000 כבש שלושער שנתן לפורטוגל 0:3 ענק על גרמניה, הוא הפורטוגלי היחיד שכבש שלושער ביורו. 24 שנה אחרי, הבן שלו כבש שער ניצחון באליפות אירופה. אחרי אנריקו ופדריקו קייזה האיטלקים, סרג'יו ופרנסיסקו קונסייסאו נכנסו לקטגורייה המיוחדת - "אב ובנו שכבשו ביורו". שניהם משחקים באותו תפקיד (אגף ימני), והעונה הם שיתפו פעולה בפורטו (סרג'יו עמד על הקווים).
1 צפייה בגלריה
פרנסיסקו קונסייסאו
פרנסיסקו קונסייסאו
איזה סיפור. פרנסיסקו קונסייסאו
(צילום: PATRICIA DE MELO MOREIRA / AFP)
זה היה השער הראשון של פרנסיסקו בנבחרת, ואיזה שער זה היה. בתוספת הזמן, אחרי שנכנס כמחליף בדקה ה-90. לא יכול להיות יותר מתוק מזה.
"רק רציתי לגרום למדינה שלי להיות מאושרת", אמר החלוץ הצעיר בסיום, "זה פשוט מדהים. סבלנו הרבה במשחק הזה, אבל בסוף הצלחנו להשיג את הניצחון". קונסייסאו נכנס לסגל של פורטוגל רק ברגע האחרון, והוא הראה למה המאמן סומך עליו. הוא חזר לפורטו העונה אחרי שלא ממש הצליח באייאקס, ורשם עונה טובה מבחינתו עם חמישה שערים - כאמור, כשאבא שלו עומד על הקווים.
אוהדי פורטו ביקרו את ההחלטה להחתים את קונסייסאו הצעיר, ואמרו שהוא מגיע רק בגלל הקשרים המשפחתיים למאמן הקבוצה - אך אחרי העונה שהוא נתן ובוודאי אחרי השער שכבש אמש, אפשר להעריך שקולות הביקורת יתמעטו. "מגיע לו לכבוש, הוא שחקן שתמיד מחפש את השער ועובד מאוד קשה באימונים. הוא בדיוק מה שהיינו צריכים הערב", אמר מאמן פורטוגל רוברטו מרטינס.
עם שריקת הפתיחה נשברו מספר שיאים אצל הנבחרת שפתחה את ההופעות שלה בבית 6 ברגל ימין - כריסטיאנו רונאלדו ופפה העמיקו את מעמדם כתופעות היסטוריות. שחקן אל-נאסר הסעודית (39), רשם בעצם את טורניר היורו השישי בקריירה שלו, הבלם, שמלאו לו 41 ו-113 ימים, הפך לשחקן המבוגר ששיחק אי פעם באליפות. "זה היה משחק קשה ולא הגיע לנו לספוג", אמר שחקן פורטו. "היינו חייבים להוכיח ממה אנחנו עשויים – ועשינו את זה. למרות שהיו לנו לא מעט מצבים הצלחנו לעשות את זה בצורה הכי מתוקה שאפשר".
פורסם לראשונה: 00:36, 19.06.24