שאגות השמחה באצטדיון בפרנקפורט נשמעו היטב אתמול (ראשון) לאחר שער השוויון של ניקלאס פולקרוג - שקבע 1:1 דרמטי בין גרמניה לשווייץ. המארחת הייתה על סף הפסד בכורה בטורניר, אל מול הקהל הביתי, לאחר שפיגרה במשך 64 דקות אך שתי דקות בתוך תוספת הזמן הגיע חלוץ דורטמונד שנכנס כמחליף, נגח פנימה וחסך לנבחרתו מפגש קשה בשמינית הגמר עם אלופת אירופה, איטליה.
כמוכן, השער של פולקרוג קבע כי היורו הזה יהיה השישי בהיסטוריה של גרמניה שהיא מסיימת את שלב הבתים ללא אף הפסד (1980, 1988, 1996, 2012 ו-2016). כעת, היריבה הבאה של המארחת תגיע מבית 3, וצפויה להיות אחת מבין דנמרק, סלובניה או סרביה. עם זאת, בקונסטלציה מסוימת - גם אנגליה עשויה להיות היריבה של גרמניה בשמינית.
2 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת גרמניה ניקלאס פולקרוג
שחקן נבחרת גרמניה ניקלאס פולקרוג
"גאל את יוליאן נגלסמן והאוהדים". ניקלאס פולקרוג
(Thilo Schmuelge//Reuters)
"פולקרוג כבש בדקה האחרונה של תוספת הזמן וגרם לאופוריה כשהעלה את גרמניה מהמקום הראשון בבית", נכתב ב'בילד'. "הוא הציל אותנו מהפסד ראשון בטורניר וגאל את יוליאן נגלסמן והאוהדים".
פולקרוג אמר בסיום: "זה רגע גדול בשבילנו כנבחרת ויכול להתברר כמשמעותי בנוגע להמשך הדרך. זה הרגיש מצוין ואני שמח שיכולתי לחוות שמחה כזו עם הנבחרת. היריבה הבאה? מי שרוצה להיות אלוף אירופה צריך לנצח את הנבחרות הטובות. כל אחת מבין הנבחרות בבית 3 הוכיחו שהן טובות מאוד, אבל גם אנחנו הוכחנו מה אנחנו מסוגלים לעשות לאורך הטורניר".
נגלסמן התייחס לפולקרוג, שכבש את שער השביעי הנבחרת בהופעתו ה-13 כמחליף: "הוא הבקיע שוב. זה היה שער מאוד חשוב וזה ממש טוב שיש לנו שחקנים שיכולים לעלות מהספסל ולכבוש שערים מכריעים. אנחנו מאוד שמחים שיה לנו את האפשרות להעלות שחקן כזה כמחליף".
2 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת גרמניה אנטוניו רודיגר
שחקן נבחרת גרמניה אנטוניו רודיגר
פציעה מדאיגה. אנטוניו רודיגר
(Kai Pfaffenbach/Reuters)
עם זאת, לא הכל ורוד אצל המאנשאפט. בתקשורת הגרמנית מודאגים לקראת שמינית הגמר לאור חסרונו של הבלם ג'ונתן טה, שספג אתמול את הכרטיס הצהוב שלו בטורניר ולא יעמוד לרשותו של נגלסמן. בנוסף, הפציעה של הקפטן אנטוניו רודיגר אתמול מוסיפה עוד לחץ אצל הגרמנים.
"זה עלול להיות בעייתי", אמר נגלסמן כשנשאל על מצבו של רודיגר. "הוא ירד מהמגרש כשהוא צולע, יש לו איזשהי בעיה בירך. נצטרך לראות מה יקרה - אני מקווה שלא מדובר במשהו רציני". על זהות מי שיפתח בהרכב במשחק הבא: "נראה מי תהיה היריבה שלנו ובהתאם לזה נקבע את ההרכב".

אכזבה בשווייץ

מנגד, השווייצרים סימו את הערב מתוסכלים מאוד. החבורה של מוראט יאקין נראתה מצוין, צעדה ביתרון החל מהדקה ה-28 ואף לא הייתה רחוקה מלהכפיל את התוצאה ולסגור עניין. בסופו של דבר הגיע אותו שער של פולקרוג והאדומים צפויים למפגש קשה עם אלופת אירופה בשמינית הגמר.
הקפטן, גרניט ג'אקה - שנבחר לאיש המשחק - אמר בסיום: "אני שמח שיכולתי לעזור לנבחרת שלי. כולם יודעים שאני עושה הכל בשביל לעשות את זה. רצינו לנצח ולסיים במקום הראשון בבית - ואם לא השער האכזרי תוספת הזמן, היינו עושים את זה. גרמניה נבחרת נהדרת, אז אחרי הכל אנחנו יכולים להיות מרוצים מהתוצאה".
אוהדי פורטוגל וטורקיה תקועים בתחנת הרכבת
(ONE)