נראה כי החגיגה של מרי דמיראל לאחר הבקעת השער השני בניצחון 1:2 של טורקיה על אוסטריה תעלה לו ולנבחרתו ביוקר. ב"בילד" מדווחים כי אופ"א החליטה להעניש את הבלם הטורקי בחומרה ולהרחיקו משני משחקים בפועל. המשמעות היא כי דמיראל, שכבש את שני השערים בשמינית הגמר - לא יוכל לשחק ברבע הגמר נגד הולנד (שבת ב-22:00), וגם לא בחצי הגמר אם הנבחרת שלו תעלה. בטורקיה מתכוונים לערער על העונש כבר מחר בבוקר.
כזכור, אחרי השער השני של דמיראל בדקה ה-59, הוא סימן עם שתי ידיו תנועה המזוהה עם ארגון "הזאבים האפורים", שדוגל באידיאולוגיה פשיסטית וגזענית. הארגון היה הזרוע הפרא-צבאית של מפלגת הימין הקיצוני בטורקיה "התנועה הלאומית", ותומך כמוה בהקמת ישות מדינית טורקית אחת מהבלקן במערב ועד לסין במזרח. הארגון מחזיק בדעות גזעניות המכוונות במיוחד כנגד כורדים, אלבנים, יוונים, יהודים וארמנים.
1 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת טורקיה מרי דמיראל
שחקן נבחרת טורקיה מרי דמיראל
היה שווה את זה? מרי דמיראל וההצדעה שעוררה סערה
(AP Photo/Ebrahim Noroozi)
משמונה תניף אחת: היכנסו לעמודי הנבחרות המיוחדים
הסערה בעקבות הסימון של דמיראל לא איחרה לבוא. עיתונאים טורקים שגרים בגרמניה זעמו על ה"מחווה" של הבלם, המשחק באל-אהלי מהליגה הסעודית. "אני לא יכול לשתוק על זה", כתב עיתונאי וקולנוען טורקי ממוצא יזידי בשם דוזן טקאל. "במשך שנים אני מקבל איומים מהזאבים האפורים, אחד מארגוני הימין הקיצוני הגדולים בגרמניה. העובדה שדמיראל עשה מה שעשה היא יריקה בפרצוף של קורבנות הארגון ובושה לאוהדי נבחרת טורקיה".
האירוע כמובן הסעיר ביממה האחרונה גם את טורקיה, בעיקר פוליטית. שגריר גרמניה באנקרה זומן הבוקר לשיחת הבהרה ובשעות הצהריים הודיע נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, כי הוא ביטל את תוכניותיו המדיניות לסוף השבוע הקרוב על מנת להגיע לבירת גרמניה ולהיות נוכח במשחק מול הולנד.
דמיראל עצמו לא ממש ניסה להסתיר את הרעיונות שמאחוריהם עומד הארגון. אחרי המשחק הוא העלה תמונה לחשבונו ב-X (לשעבר טווויטר) עם אותו סימון והוסיף את הכיתוב: "איזה אושר זה להגיד שאתה טורקי", בצירוף אמוג'י של דגל טורקיה. את המשפט הזה אגב, הוא גם אמר בריאיון לטלוויזיה הטורקית.
לפני קצת פחות משנה הסתבך גם מסוט אוזיל, שחקנה לשעבר של נבחרת גרמניה, ששיחק בין השאר בריאל מדריד, כשחשף על חזהו קעקוע של הזאבים האפורים. במהלך הקריירה שלו, אוזיל היה נתון לביקורות רבות בגרמניה על התבטאויותיו הפוליטיות ויחסיו החמים עם רג'פ טאיפ ארדואן, נשיא טורקיה, המדינה ממנה היגרה משפחתו של אוזיל.
מטריד: אוהד חוטף מכות מסדרנים בזמן היורו
(ONE)