ג'וד בלינגהאם עלול לעמוד לדין משמעתי בגין "הפרה של כללי ההתנהגות הבסיסיים" בעקבות תנועה מגונה שביצע אמש (ראשון) במהלך הניצחון (1:2) בשלב שמינית הגמר נגד סלובקיה. החלוץ תועד כשהוא חוגג את שער השוויון שכבש עמוק בתוספת הזמן (90+5), כשידו מרחפת מעל למפשעתו.
בהודעה רשמית של אופ"א נכתב כי "המפקח על האתיקה והמשמעת באליפות יבצע חקירה משמעתית, ויבדוק האם נעשתה הפרה כלשהי מצד השחקן. החלטה בנושא תפורסם בבוא העת".
1 צפייה בגלריה
ג'וד בלינגהאם
ג'וד בלינגהאם
"בסך הכל בדיחה פנימית בין חברים". בלינגהאם
(צילום: PATRICIA DE MELO MOREIRA / AFP)
שער השוויון הנהדר שכבש כוכב ריאל מדריד היה רגע מאוד אמוציונלי עבורו. בנוסף לתנועה המדוברת, צעק השחקן "מי אם לא אני?!", אל עבר אוהדי נבחרת אנגליה, שהייתה במרחק שניות מהדחה כואבת כבר בשלב שמינית הגמר.
שחקני אנגליה לא אוהבים, בלשון המעטה, את הביקורת עליהם מהצהובונים בממלכה. הם התבטאו בנושא לא פעם בעבר, וכעת נראה שבלינגהאם לקח את זה צעד קדימה. "אנשים מדברים שטויות, ונמאס כבר לשמוע את זה. זה נחמד להבקיע שער כזה ולהחזיר להם", אמר הקשר, "זה קשה כבר לדבר במסיבות עיתונאים בפתיחות, כי אנשים שופטים כל מילה שאנחנו אומרים. בשבילי, לכבוש שערים זה התשובה הכי טובה, הייתי מאוד מאושר בסיום. הרבה אדרנלין, הרבה לחץ שהשתחרר. היינו במרחק של 30 שניות מהדחה".

על התנועה, שעלולה לסבך אותו משמעתית, כתב השחקן בחשבון ה-X (טוויטר לשעבר): "מדובר בסך הכל בבדיחה פנימית, כלפי כמה חברים קרובים שהיו במשחק. לא מדובר בשום דבר מלבד ביטוי של כבוד לאופן בו שיחקה נבחרת סלובקיה הלילה".
גם המאמן גארת' סאות'גייט סגר חשבון עם המבקרים, כשהראש שלו ושל שחקניו נמצא כבר בשלב רבע הגמר שם ייפגשו את שווייץ, שהדיחה את איטליה: "כמאמן, אתה תמיד צריך להאמין שאפשר לעשות שינוי. גם אם היינו מודחים, לא הייתה שאלה לגבי מידת המחויבות וההקרבה הגדולה שעשו השחקנים שלנו. אנחנו נבחרת קשוחה, בנינו את האופי הזה לאורך הרבה זמן. היו לנו דברים לפתור, היו לנו כמה דברים שהיינו צריכים לעבוד עליהם ובסופו של דבר הצלחנו לעשות את זה כמו שצריך. מצאנו את הדרך שלנו לנצח במשחק הזה, ידענו שיהיה קשה. סלובקיה עשתה טורניר מדהים".

קשר אנגליה מודה: "התרסקתי עם האופניים"
(באדיבות אתר ONE)