כריסטיאנו רונאלדו, תחילת הסוף. הפנומן הפורטוגלי, שחתום על כמות נכבדת של שיאים ורגעים בלתי נשכחים, סיים את דרכו ביורו 2024 אחרי שפורטוגל הפסידה לצרפת ברבע הגמר. אחרי 0:0 בתום 120 דקות, הטריקולור גברו על החבורה של רוברטו מרטינס 3:5 בדו-קרב דרמטי מהנקודה הלבנה ויפגשו בשלב הבא את ספרד.
זה היה טורניר אמוציונלי עבור הכוכב בן ה-39. זה התחיל באסיסט נגד טורקיה שהפך אותו לגדול המבשלים, המשיך בילד שפרץ כדי להצטלם איתו. אחר כך הגיעה החמצת הפנדל מול סלובניה בשמינית הגמר, שגרמה לו לפרוץ בבכי. הוא תיקן באותו משחק בפנדל מדויק בדו-קרב מהנקודה הלבנה ועזר לנבחרתו להעפיל לרבע הגמר, בו, כאמור, הודחה.
4 צפייה בגלריה
רונאלדו
רונאלדו
זה הסתיים באכזבה מול צרפת. רונאלדו
(צילום: Alex Grimm/Getty Images)
4 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת פורטוגל כריסטיאנו רונאלדו עם גביע יורו 2016
שחקן נבחרת פורטוגל כריסטיאנו רונאלדו עם גביע יורו 2016
רגע השיא. הזכייה בגביע ב-2016
(Matthias Hangst/Getty Images)
רונאלדו הצהיר שזה יהיה היורו האחרון שלו, והוא עוזב את אליפות אירופה עם הרבה שיאים על שמו. זה התחיל עם שער מול יוון ביורו 2004, נמשך בזכייה הבלתי נשכחת ב-2016 ונגמר למעשה ב-14 שערים בטורנירי היורו - הכי הרבה בכל הזמנים. זה היה היורו השישי של כריסטיאנו, והוא השחקן שהופיע באליפות אירופה הכי הרבה פעמים. מ-2004 ועד 2024 הוא לא החמיץ טורניר. יש לו 29 הופעות במדי פורטוגל ביורו, יותר מכל שחקן אחר. הוא גם שיאן ההופעות (73) ומלך השערים (55) של המוקדמות. שער ביורו הנוכחי היה הופך אותו גם לכובש המבוגר ביותר בתולדות הטורניר, אבל זה לא קרה. כרגע השיא שייך ללוקה מודריץ', שעשה זאת מול איטליה בשלב הבתים בגיל 38 ו-289 ימים.
לרונאלדו יש לא פחות מ-895 שערים בקריירה, גדול הכובשים בכל הזמנים. הוא כבש 130 שערים במדי פורטוגל, שהופכים אותו למלך השערים במסגרות בינלאומיות. הוא גם שיאן ההופעות במשחקי נבחרות עם 211.
4 צפייה בגלריה
רונאלדו בוכה
רונאלדו בוכה
הבכי מול סלובניה. אולי הרגע הזכור ביותר ביורו הזה
(צילום: Justin Setterfield/Getty Images)
4 צפייה בגלריה
אגדה. רונאלדו
אגדה. רונאלדו
אגדה. רונאלדו
(צילום: AP)
כריסטיאנו יתרכז כעת בקריירת המועדונים שלו בליגה הסעודית. הוא שבר בעונה החולפת את שיא הכיבושים לעונה אחת בליגה זו עם 35, והפך בכך לשחקן הראשון שזוכה בתואר מלך השערים בארבע ליגות שונות, אחרי שכבר עשה זאת בפרמייר-ליג, בלה ליגה ובסרייה א'. רונאלדו הוא כמובן מלך שערי ריאל מדריד בכל הזמנים עם 450.
רונאלדו לא ישחק יותר ביורו, אבל לפי דיווחים שונים הוא נחוש לשחק במונדיאל בעוד שנתיים בארה"ב ובכך להפוך לשחקן היחיד בהיסטוריה ששיחק בשישה מונדיאלים שונים, כך שזאת לא הייתה הפעם האחרונה שראינו אותו במדי פורטוגל. המטרה האישית הבאה שלו תהיה שאפתנית במיוחד: להיות הראשון בהיסטוריה שמגיע ל-1,000 שערים בקריירה.
רונאלדו תמיד נותן יחס חם למעריצים שלו
(באדיבות ONE)