בדקות האחרונות של רבע הגמר בין הולנד לטורקיה עוד הסתובבו ברחבי היבשת אוהדי כדורגל, פרשנים ושחקני עבר מהאולפנים, עם נעל זכוכית בידיהם, בחיפוש אחרי הסינדרלה של היורו. הם כמעט התייאשו אחרי שניסו למדוד אותה כבר על הרגליים של רומניה, שסיימה בראש הבית שלה, סלובקיה, גיאורגיה, ובמיוחד אוסטריה, שהפתיעה עם כדורגל חיובי והתקפי, אבל לא הצליחה ללכת עד הסוף.
אז הגענו למשחק האחרון ברבע, כאשר טורקיה היא המועמדת היחידה לתואר הפתעת היורו. האם הטורקים, שגם ככה לא בדיוק עונים לתיאור של סינדרלה קטנה ואלמונית שהופכת לנסיכה, יספיקו להשוות לפני חצות או שיהפכו לדלעת ויעלו על המטוסים בחזרה לאיסטנבול? התשובה כבר ידועה.
2 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת טורקיה מאוכזבים
שחקני נבחרת טורקיה מאוכזבים
התקווה האחרונה להפתעה. נבחרת טורקיה
(צילום: REUTERS/Thilo Schmuelgen)
הטורקים בכלל לא נראו כמו סינדרלה לאורך הבית המוקדם. בסך הכל ניצחו את צ'כיה וגיאורגיה, ועל אוסטריה גברו בשמינית בזכות הצלה מדהימה של השוער בדקה האחרונה. לא ממש נבחרת ההפתעות, אבל הם היו התקווה האחרונה של הרומנטיקנים, אחרי שגם שווייץ הצליחה לא לנצח את נבחרת אנגליה הבינונית.
ומה יותר רומנטי מבלם שמשחק בליגה הסעודית ומבקיע פעמיים בנוקאאוט של היורו? ממש גיבור־על. קפטן אירופה. אה, רגע, דמיראל הזדהה עם ארגון פשיסטי שונא זרים, ועוד על אדמת גרמניה? נמחק אותו מהתסריט.
2 צפייה בגלריה
שווייץ מאוכזבים
שווייץ מאוכזבים
שווייץ לאחר ההדחה מול אנגליה
(mhkuo: AP Photo/Frank Augstein)
טוב, יש עוד הרבה נסיכים וגיבורי־על שאפשר להניף על כתפיים וירטואליות. למשל ג'וד בלינגהאם, שהציל את כל אנגליה עם שער שוויון מדהים? עושה תנועות מגונות מול הקהל. כריסטיאנו רונאלדו ביורו השישי שלו? נראה לאחרונה מטייל על הדשא כמו כיפה אדומה ביער. קיליאן אמבאפה, כוכב העתיד של ריאל מדריד והכדורגל העולמי כולו? ממשיך את העונה האלמונית שלו. לפחות הוא יכול להסתתר מאחורי המסכה. ויש עוד כמה שמות מפורסמים, במיוחד מהקבוצות הגדולות ביבשת, שבעוד שבוע כבר לא נזכור אם שיחקו בכלל ביורו.
השחקן שהיה הכי קרוב עד עכשיו לתואר של גיבור או כוכב הוא קודי גאקפו, שנראה היה שהבקיע את שער הניצחון של הולנד ברבע הגמר, אבל גם את זה לקחו לו פקידי אופ"א ונתנו למלך השערים הבלתי מעורער עד כה: שער עצמי.
מרוב ציפיות נותרנו עם ארבע נבחרות די צפויות, והן אפילו לא הציגו כדורגל התקפי או מרגש, אלא דווקא רוח לחימה, יציבות טקטית והגנה מספיק טובה ברגע האמת.
יבלבלו גם אתכם: התרגילים הכי יפים העונה
(באדיבות ONE)
מכל התקוות הגדולות והאכזבות יש בחצי הגמר רק נבחרת אחת שמנצחת בעקביות, גברה גם על המארחת וגם על האלופה הקודמת, ובעיקר לא מציגה סוללת כוכבים אלא יחידה מגובשת. ספרד היציבה והטובה, בלי חלוץ אימתני, אבל עם 8 מבקיעים שונים עד עכשיו, בלי טקטיקה מהפכנית, אבל עם הגנה מספיק חזקה שספגה רק פעמיים, מתוכן שער עצמי אחד חסר מזל.
פורסם לראשונה: 09:39, 08.07.24