איזה כיף למי שוויתר על רבע גמר היורו של פורטוגל וצרפת, למי שהלך לישון במחצית. הוא לא היה צריך לראות 120 דקות של שום דבר. אמרו על הצד הזה בהגרלת הנוקאאוט שהוא "הצד המעניין", אבל אין אוהד כדורגל אחד שלא ידע שצרפת ופורטוגל יסיימו ב-0:0. לא הייתה דרך להימנע מכך. הכדורגל שכלל את עצמו בתחומים רבים בשנים האחרונות, אבל ל-0:0 אין תרופה. אם שני מאמנים מחליטים לחרב את המשחק, אין שום דבר שיוכל לעצור אותם.
משש תניף אחת: היכנסו לעמודי הנבחרות המיוחדים
במונדיאל האחרון ראינו נבחרות שבאות לשחק, אבל ביורו הנבחרות הגדולות חזרו לעצמן. צרפת ופורטוגל מראש לא באו ליורו הזה כדי להלהיב את הקהל, דידייה דשאן הוא גארת' סאות'גייט הצרפתי. המחויבות האדירה של הצרפתים להגנה ראויה להערצה, חבל שהצופה סובל. שלושה שערי זכות בלבד, שניים שער עצמיים ואחד בפנדל. זאת נבחרת שהגיעה לחצי גמר היורו, אבל גם אם היא תזכה - ספק אם מישהו יזכור זאת חוץ מהצרפתים. זאת נבחרת ששיעבדה את עצמה לתוצאה בלבד. נבחרות גדולות באמת, שזוכרים להרבה שנים קדימה, לא הרשו לעצמן להיראות כך. על 0:0 לא בונים מורשת.
2 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת צרפת חוגגים
שחקני נבחרת צרפת חוגגים
תוצאה, זה הדבר היחיד שמעניין אותה. נבחרת צרפת
(FRANCK FIFE / AFP)
היה קשה אפילו יותר לראות את כריסטיאנו רונאלדו, שהרצון שלו להראות שהוא עדיין בעניינים גורם לך כמעט לרחם עליו. העמידה הזקופה לפני כל בעיטה חופשית מנותקת מהמציאות, השנה היא כבר לא 2014. אבל רונאלדו משוכנע שהוא בועט החופשיות הטוב בהיסטוריה, ומנסה לכבוש בכל מצב. פעם זה היה סימן לווינריות, היום זה כבר סימן של חוסר מודעות. אם נבחרת צרפת שיעבדה את עצמה למען התוצאה, נבחרת פורטוגל שיעבדה את עצמה בשביל רונאלדו. חוץ מלהכניס אותו עם הכדור לתוך הרשת, השחקנים עשו הכל. המאמן רוברטו מרטינס כמובן לא העז להוציא את מספר 7, כי כבר לא מדובר במאמן אלא בסדרן עבודה. אם ההוראה היא לא להוציא את רונאלדו אף פעם, אין טעם במישהו שיעמוד על הקווים ויחלק הוראות.
כולם יודעם שכריסטיאנו רונאלדו חלש אבל לא רוצים להגיד את זה. כמו הפרק ב"חברים" בו רייצ'ל מכינה עוגה שהיא בעצם פאי רועים. היה חסר רק שיעבדו על רונאלדו שהכדור נכנס ומסדרים לו חגיגות מזויפות. העובדה שלא מוציאים אותו בשום מצב עושה לו עוול ולא מכבדת אותו כספורטאי. במקום לעשות לו כבוד, רק פוגעים בו ובמורשתו. רונאלדו תמיד התגאה בכך שהוא עובד יותר קשה מכולם, וכך גם קנה את מעריציו. בעוד מסי נחשב לכישרון טהור, היריב הכי גדול שלו נחשב למי שמתאמץ הרבה יותר, שכל שער שלו הוא תוצאה של עבודה מטורפת בחדר הכושר ובמתחם האימונים.
2 צפייה בגלריה
רונאלדו
רונאלדו
פורטוגל עשתה לו שירות רע. רונאלדו
(צילום: Alex Grimm/Getty Images)
עכשיו רונאלדו הגיע למצב שהוא מקבל את הכל בחינם. השחקן שהשיג את הכל בזכות נחישות והתמדה מקבל את המקום בהרכב בלי קשר לביצועיו על הדשא. האם כריסטיאנו של 2014 היה מסכים לכך? ספק גדול. הוא בוודאי היה מעדיף להיות שחקן ספסל בנבחרת שעולה לחצי הגמר.
לפעמים צריך להציל אנשים מהאגו של עצמם, אבל פורטוגל לא עשתה את זה. למזלו של רונאלדו, הוא כל-כך גדול מהחיים עד ששום דבר לא ייפגע במורשת שלו. הוא יישאר אחד משני הכדורגלנים הגדולים בהיסטוריה גם אם יחטיא 100 פנדלים.
טירוף: צפו בשדר הספרדי משתגע אחרי הגול
(ONE)