הוא יחגוג יום הולדת 17 ב-13 ביולי, יום לפני גמר היורו, אבל ללאמין ימאל, ילד הפלא של ברצלונה, יש כבר תפקיד משמעותי מאוד בנבחרת ספרד. הערב (שלישי) הוא נכנס (שוב) לספרי ההיסטוריה, כשחגג את שער השוויון של 'לה רוחה', שמוליכה כעת 1:2 באליאנץ ארנה על צרפת בחצי הגמר - והפך לכובש הצעיר ביותר בתולדות אליפות אירופה.
היכנסו לעמודי הנבחרות המיוחדים
כאמור, בגיל 16 ו-362 ימים, ימאל הפך לכובש הצעיר בתולדות הטורניר ושבר את שיאו של יוהאן פונלאנטן השוויצרי, שעשה את זה ביורו 2004 כשהיה בן 18 ו-141 ימים.
3 צפייה בגלריה
ימאל
ימאל
שובר שיאים סדרתי. ימאל חוגג מול צרפת
(צילום: JAVIER SORIANO / AFP)
3 צפייה בגלריה
לאמין ימאל
לאמין ימאל
שער ענק. ימאל
(צילום:REUTERS/Heiko Becker)
ימאל עשה היסטוריה אחת כבר בתחילת הטורניר כשהפך לשחקן הצעיר ביותר שמופיע באליפות אירופה. הערב, מלבד השער, רשם ציון דרך נוסף: השחקן הצעיר ביותר לערוך הופעה בחצי גמר יורו או מונדיאל. ואת מי הוא עקף? לא אחר מאשר פלה, אגדת הכדורגל הברזילאית, שהופיע בחצי גמר מונדיאל 1958 במדי הסלסאו בגיל 17 ו-244 ימים.
שחקן הכנף, שכבש שבעה שערים וסיפק 10 בישולים בכל המסגרות בעונת הבוגרים הראשונה שלו, כבר רגיל ל. השחקן הצעיר ביותר שפותח במשחק בלה ליגה, הצעיר ביותר שכובש בלה ליגה, הצעיר ביותר שמבשל בלה ליגה, הצעיר ביותר שעורך בכורה בליגת האלופות במדי ברצלונה, הצעיר ביותר שפותח במשחק צ'מפיונס, הצעיר ביותר שכובש במוקדמות היורו.
3 צפייה בגלריה
כוכב נולד. פלה במונדיאל שבדיה
כוכב נולד. פלה במונדיאל שבדיה
פלה בן ה-17 במונדיאל 1958 בשבדיה. ימאל שבר את שיאו
(צילום: AP)

ואילו עוד שיאים ילד הפלא יוכל לנפץ ביורו הנוכחי?

1. אם ספרד תגיע לגמר וימאל ישחק, הוא יהפוך לצעיר ביותר אי פעם לעשות זאת, שיא ששייך כעת לרנאטו סאנצ'ס הפורטוגלי שעשה זאת בגיל 18 ו-11 חודשים ביורו 2016.
2. אם ימאל גם יבקיע בגמר, הוא ישבור את השיא של פייטרו אנסטסי האיטלקי, שעשה זאת בגיל 20 ו-68 ימים אי שם ביורו 1968.
היורש? מיטב הביצועים של לאמין ימאל בספרד
(באדיבות one)