חלוץ נבחרת אנגליה לשעבר, גארי ליניקר, הבהיר שהחבורה של גארת' סאות'גייט נמצאת על "סף היסטוריה" לאחר שעלתה לגמר יורו 2024. נבחרת שלושת האריות ניצחה אתמול (חמישי) את הולנד 1:2 בדורטמונד והשיגה את הכרטיס לגמר הגדול בברלין מול ספרד (ראשון, 22:00).
היכנסו לעמודי הנבחרות המיוחדים
זו הפעם הראשונה שנבחרת הגברים מגיעה לגמר של טורניר גדול שנערך מחוץ לאנגליה, זאת לאחר ששיחקה בגמר מונדיאל 1966 ובגמר יורו 2021 בוומבלי. באליפות העולם 1966 היא זכתה בטורניר גדול בפעם היחידה אי פעם, כך שאנגליה מחפשת זכייה ראשונה באליפות אירופה, בעוד ספרד הניפה את הגביע כבר שלוש פעמים והיא שיאנית הזכיות לצד גרמניה.
2 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת אנגליה חוגגים
שחקני נבחרת אנגליה חוגגים
גמר יורו שני ברציפות. שחקני נבחרת אנגליה חוגגים
(צילום: Adrian DENNIS / AFP)
"אני חושב שזה מאוד משמעותי עבור הכדורגל האנגלי", אמר לינקר ל-BBC, "הם היו בגמר האחרון של היורו, כמובן, וזה היה בוומבלי, וזה נגמר באכזבה ענקית (הפסד לאיטליה בפנדלים). זה הולך להיות קשה, אבל הם על סף ההיסטוריה. אף נבחרת אנגלית בכדורגל מעולם לא זכתה בטורניר גדול בחו"ל".
נבחרת אנגליה בוגרת שהגיעה הכי קרוב לזכייה בטורניר גדול מחוץ למדינה הייתה זו של הנשים, שב-2023 הפסידה לספרד בגמר המונדיאל באוסטרליה. שנה לפני כן הלביאות זכו באליפות אירופה, אבל היא נערכה באנגליה.
אתמול, הולנד פתחה בסערה עם שער יפהפה של צ'אבי סימונס כבר בדקה השביעית, אבל החבורה של סאותג'ייט, שפיגרה גם בשלבים הקודמים של הנוקאאוט מול סלובקיה ושווייץ, השוותה מפנדל של הארי קיין בדקה ה-18. כבר היה נראה שאנגליה תכנס להארכה בפעם השלישית ברציפות, אבל בדקה ה-91 היא השיגה 1:2 דרמטי בעזרת צמד מחליפים שעלה מהספסל יחדיו רק 10 דקות לפני כן: קול פאלמר בישל לאולי ווטקינס שכש בבעיטה מזווית קשה.
2 צפייה בגלריה
סאות'גייט
סאות'גייט
מרחק ניצחון אחד מהיסטוריה. סאות'גייט
(צילום: KENZO TRIBOUILLARD / AFP)
"יש להם גישה של לא לוותר לעולם, שזה משהו שהוא מאוד חשוב", אמר לינקר, שכבש 48 שערים ב-80 הופעות בנבחרת אנגליה, "גם כשהם לא שיחקו נהדר, הם השיגו תוצאות. וזו קלישאת כדורגל ישנה שאם אתה יכול לנצח כשאתה משחק רע, אז המצב לא כל כך גרוע".
אחרי שלא הרשימה בכלל עד לחצי הגמר, היכולת שהציגה אנגליה אתמול, בעיקר במחצית הראשונה, העניקה הרבה תקווה לאוהדיה, שמקווים שהכדורגל יחזור סוף-סוף הביתה. בכל מקרה, בראשון אנגליה תפגוש את הנבחרת המרשימה ביותר עד כה בטורניר, שניצחה בכל משחקיה.
האנגלים בטירוף: התגובות בדרך לגמר היורו
(באדיבות one)