נבחרת אנגליה עלתה הערב (רביעי) בפעם השנייה ברציפות לגמר היורו אחרי 1:2 דרמטי מאין כמוהו על הולנד. היא תפגוש ביום ראשון (22:00) את ספרד בקרב על התואר בברלין, ואחרי ששיחזרה הערב את הישג השיא שלה מהטורניר הקודם - הפעם היא רוצה ללכת עד הסוף ולחגוג תואר שני בתולדותיה וראשון מאז מונדיאל 1966 הביתי.
היכנסו לעמודי הנבחרות המיוחדים
האורנג' פתחו בסערה עם שער יפהפה של צ'אבי סימונס כבר בדקה השביעית, אבל החבורה של סאותג'ייט, שפיגרה גם בשלבים הקודמים מול סלובקיה ושוויץ, השוותה מפנדל של הארי קיין בדקה ה-18. כבר היה נראה אנגליה תכנס להארכה בפעם השלישית ברציפות, אבל בדקה ה-91 היא השיגה 1:2 דרמטי בעזרת צמד מחליפים שעלה מהספסל יחדיו רק 10 דקות לפני כן: קול פאלמר הנהדר בישל לאולי ווטקינס שכש בבעיטה מזווית קשה.
4 צפייה בגלריה
ווטקינס
ווטקינס
סידר לאנגליה כרטיס לשלב הבא. ווטקינס
(צילום: KENZO TRIBOUILLARD / AFP)
4 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת אנגליה חוגגים
שחקני נבחרת אנגליה חוגגים
גמר יורו שני ברציפות. שחקני נבחרת אנגליה חוגגים
(צילום: Adrian DENNIS / AFP)
"אמרתי (לפאלמר): אנחנו הולכים להיכנס ואתה הולך לסדר לי מצב לשער'", אמר בסיום גיבור הערב ווטקינס, "אין לי מילים. לא רציתי לרדת מהמגרש בסוף כי רציתי לספוג הכל פנימה. ברגע שקול הסתובב, עשיתי את הצעד; ידעתי מה עומד לקרות. אני לא חושב שאי פעם פגעתי בכדור בצורה כל כך טובה".
"אף פעם לא חשבתי שאשחק ביורו עם אנגליה, אבל השקעתי הרבה עבודה קשה כדי להגיע לנקודה הזו", המשיך החלוץ של אסטון וילה, שלקראת הגמר אמר: "ספרד היא נבחרת מצוינת. (יש לה) הרבה עומק, כמו אצלנו. זה המשחק הכי חשוב בחיינו אבל בינתיים אנחנו רוצים לחגוג". ווקטינס גם נבחר לאיש המשחק על ידי הוועדה של אופ"א, שהסבירה: "הייתה לו השפעה עצומה עם שער אישי נהדר".
סאותג'ייט - שכמאמן אנגליה עלה לחצי גמר מונדיאל (2018), חצי גמר ליגת האומות (2019), גמר היורו (2020), רבע גמר מונדיאל (2022) וגמר יורו נוסף (2024) - אמר על החילופים המנצחים שלו: "הדבר החשוב ביותר הוא שכל הסגל מוכן להיכנס למשחק. הרגשנו, מבחינה אנרגטית, שאנחנו מתחילים לאבד קצת את לחץ, והארי חטף מכה. אולי יכול ללחוץ היטב ולעשות את הריצות האלה מאחור. הרגשנו שזה רגע טוב לנסות את זה. אני כל כך שמח על כך שאולי מקבל את הרגע שלו".
"שיחקנו כל כך טוב", התגאה המאמן, שהיה נתון להמון ביקורות על הכדורגל שהציגה נבחרתו עד כה בגרמניה, "זה היה משחק מסובך והיינו צריכים להמשיך ולשנות את האופן שבו עמדנו הגנתית. היינו צריכים להסתגל כל הזמן והשחקנים קיבלו כל כך הרבה החלטות טובות".
4 צפייה בגלריה
סאות'גייט
סאות'גייט
השתיק את המבקרים. סאות'גייט
(צילום: KENZO TRIBOUILLARD / AFP)
אנגליה ניצחה כעת בחמישה מתוך ששת משחקי היורו האחרונים שלה שבהם היא ספגה את השער הראשון. במשחק היחיד מבין השישה שבו לא ניצחה, היה רבע הגמר מול שווייץ, עליה גברה לבסוף בפנדלים. בנוסף, אנגליה הפסידה רק פעם אחת ב-20 משחקיה האחרונים.
קיין, שכאמור השווה עבור האנגלים בדקה ה-18 כשדייק מהנקודה הלבנה, הפך לשיאן המבקיעים בשלבי הנוקאאוט של הטורניר. בנוסף, החלוץ הוא הראשון שכובש 15 שערים עבור אנגליה בטורניר גדול (יורו ומונדיאל) והאירופי שהבקיע הכי הרבה שערים בטורניר גדול בשלבי ההכרעה של טורניר גדול (9) כשהוא משאיר מאחור את גרד מולר, מירוסלאב קלוזה, אנטואן גריזמן וקיליאן אמבאפה. כמו כן, קיין השתווה לאלן שירר בראש טבלת המבקיעים של נבחרת שלושת האריות באליפות אירופה.
4 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת אנגליה הארי קיין
שחקן נבחרת אנגליה הארי קיין
שער ששווה מספר שיאים. קיין
(Stu Forster/Getty Images)
ואם כבר שירר, השער האדיר שהבקיע צ'אבי סימונס לזכות הולנד, שהעניק לה יתרון זמני בדקה ה-7, הוא המוקדם ביותר בשלב חצי הגמר מאז השער שכבש חלוץ העבר האגדי של אנגליה לזכותה ביורו 1996. אז שירר עשה זאת בדקה השלישית מול גרמניה. סימונס הוא גם השחקן הכי צעיר שכובש עבור הולנד בשלב הנוקאאוט של היורו (בן 21 ו-80 ימים).
אוהדי נבחרת הולנד בעקיצה לאוהדי אנגליה
(ONE)
פורסם לראשונה: 22:53, 10.07.24