נבחרת ספרד אלופת אירופה בפעם הרביעית בתולדותיה, יותר מכל אחת אחרת, זאת לאחר ה-1:2 אתמול (ראשון) על אנגליה בגמר בברלין, שסגר עבורה טורניר מושלם: שבעה ניצחונות משבעה משחקים (הראשונה אי פעם לעשות זאת). ספרד גם כבשה 15 שערים ביורו הזה - הכי הרבה בפורמט החדש של הטורניר (השיא הקודם היה שייך לצרפת עם 14 ב-1984).
ויש עוד כמה פרטי טריוויה. מאמן נבחרת ספרד, לואיס דה לה פואנטה, זכה ביורו עד גיל 19 עם נבחרת הנוער ב-2015 וביורו עד גיל 23 עם הנבחרת הצעירה ב-2019. אמש הוא עשה זאת גם עם הנבחרת הבוגרת. אונאי סימון ומיקל מרינו היו שותפים לכל שלוש הזכיות; רודרי היה גם ב-2015; גם עם פביאן רואיס, דני אולמו ומיקל אויארסבאל.
5 צפייה בגלריה
לואיס דה לה פואנטה
לואיס דה לה פואנטה
"אנחנו קבוצה אמיתית". דה לה פואנטה
(צילום: REUTERS/Kai Pfaffenbach)
5 צפייה בגלריה
ספרד והגביע
ספרד והגביע
השליטים של אירופה. ספרד והגביע
(צילום: Dan Mullan/Getty Images)

"אני לא יכול להיות מאושר יותר", אמר דה לה פואנטה, "אנחנו קבוצה אמיתית, אלופת אירופה. אני גאה בשחקנים יותר ויותר בכל יום שעובר. תודה על התמיכה מכל רחבי ספרד". ספרד שלטה בחצי הראשון, אך בקושי סיכנה את השער. דה לה פואנטה נשאל מה אמר לשחקניו בהפסקה, וענה: "כלום. זו רק הייתה שאלה של לחזק את מה שאנחנו, זו הייתה שאלה של ביטחון עצמי. הם (השחקנים) הכי טובים בעולם. אמרתי את זה בעבר ואני עומד על זה. ואנחנו תמיד יכולים להיות טובים יותר".
רודרי, שלא עלה למחצית השנייה בגלל פציעה, נבחר לשחקן הטורניר ואמר: "כנראה שזה היום המאושר ביותר בקריירה שלי. אנחנו אלופי אירופה, עד כמה שזה קשה. הפכנו לנבחרת המצליחה ביותר של אירופה. הדורות הקודמים הראו לנו את הדרך. בספורט, כמו בחיים, כשאתה נותן את הכל, אתה מתוגמל".
5 צפייה בגלריה
רודרי
רודרי
שחקן הטורניר. רודרי
(צילום: AP Photo/Manu Fernandez)
"עשינו היסטוריה, ותוך כדי ניצחנו ארבע אלופות עולם לשעבר", המשיך הקשר, "עברנו את ההגרלה הקשה ביותר וזה מספר על המנטליות של הנבחרת. רבים מאיתנו היו אלופים עד גיל 17, עד גיל 19, עד גיל 21... דה לה פואנטה ידע מה הוא עושה".

"זה חלום"

מי שנבחר לאיש המשחק הוא ניקו וויליאמס, שהמשיך את הטורניר המצוין שלו עם שער היתרון ויכולת נהדרת. "אני מרגיש באופוריה", אמר בסיום שחקן הכנף של בילבאו, "אני מאושר בשביל כל האנשים שזה מגיע להם: ההורים שלנו, האוהדים. אלופי אירופה ועכשיו אנחנו הולכים למונדיאל. היה לנו קשה, לאנגליה יש שחקנים שמסוגלים לעשות את ההבדל, אבל הצלחנו להתמודד איתם. אף אחת לא יכולה לנצח אותנו. אמרתי שאנחנו קבוצה מצוינת".
"כרגע, אנחנו לא ממש מודעים למה שעשינו", המשיך וויליאמס, "אנחנו חוזרים לספרד מחר ואז נוכל ליהנות מזה עם האוהדים שתמיד נתנו לנו אהבה וחום. עשינו היסטוריה. כל כדורגלן חולם על רגע כזה. זה מוקדם לכל מי שהאמין בי מההתחלה".
5 צפייה בגלריה
ניקו וויליאמס ולאמין ימאל חוגגים
ניקו וויליאמס ולאמין ימאל חוגגים
צמד חמד. וויליאמס וימאל חוגגים
(צילום: Angelos Tzortzinis / AFP)
ספרד אלופת אירופה: התגובות והציוצים ברשת
(באדיבות one)
על לאמין ימאל, שזכה בתואר השחקן הצעיר של הטורניר, הוסיף ווילימאס: "הוא מדהים, כפי שכולכם ראיתם במהלך הטורניר הזה. השמיים הם הגבול עבורו. מלבד היותו שחקן טוב, הוא גם אדם נהדר".
ימאל בישל לוויליאמס וסיים כמלך הבישולים של הטורניר עם ארבעה. "אני מאוד שמח, זה חלום", אמר בסיום שחקן הכנף של ברצלונה, שחגג 17 רק בשבת, "אני מצפה לחזור לספרד ולחגוג עם כל האוהדים. זו מתנת יום ההולדת הטובה ביותר אי פעם. כשאנגליה השוותה, זה היה קשה, אני לא יודע ממה הקבוצה הזאת עשויה, אבל אנחנו תמיד מצליחים להתעלות".
אויארסבאל, שכבש את שער הניצחון אחרי שעלה מהספסל, התרגש: "רק עשיתי את העבודה שלי והייתי בר מזל לכבוש שער ניצחון", על הפציעות הרבות שחווה בשנים האחרונות: "עברתי תקופות קשות וכל כך הערכתי את עצם העובדה שאני כאן עם הנבחרת. אם יכולתי גם לעזור, אין טוב מזה. אנחנו משפחה".
5 צפייה בגלריה
אויארסבאל מנשק את הגביע
אויארסבאל מנשק את הגביע
"נבחרת ספרד זו משפחה". אויארסבאל מנשק את הגביע
(צילום: INA FASSBENDER / AFP)
"הרביעית כאן", קראה הכותרת הראשית ב"מארקה", וב"אס" התגאו: "שוב מלכי אירופה". הקשר הספרדי בעבר והפרשן כיום מריו סוארס ציין כי "ספרד הייתה קבוצה לאורך כל הדרך. לא רק שחקני ההרכב זרחו, גם השחקנים שעלו מהספסל תרמו". ורוניקה בוקטה, שכבשה פעמיים עבור ספרד ביורו הנשים ב-2013, הוסיפה: "ספרד ראויה לתואר, היא שיחקה בצורה מבריקה. קשה מאוד להיות טוב בכל משחק בטורניר כמו היורו, אבל הם הצליחו לעשות את זה".

משפחת המלוכה בירכה: "היה מהנה"

עד כמה ספרד הייתה מצוינת תעיד העובדה שגם הפרשנים באנגליה הודו כי הנבחרת הטובה יותר ניצחה. "זה הפסד קשה עבור אנגליה, אבל במובן מסוים זה ניצחון לכדורגל ההתקפי", קבע גארי ליניקר, וכריס סאטון הוסיף כי "טוב עבור הכדורגל שספרד ניצחה את הטורניר הזה. ספרד שיחקה משחק יפהפה ואנגליה לא". גארי נוויל חרץ ש"ספרד היתה פשוט פנטסטית, הנבחרת הטובה בטורניר".
קרלוס אלקראס, הטניסאי הספרדי, שהפך מוקדם יותר אתמול לאלוף ווימבלדון בפעם השנייה ברציפות, פרסם ב-X (טוויטר לשעבר): "אלופים! אלופים! אלופים! כמה שאתם גדולים, איזה מחזה ביורו". לאחר מכן הוסיף: "נצטרך לחגוג, לא?". שוער העבר איקר קסיאס, הקפטן בשתי זכיות הקודמות של ספרד, כתב: "כל הכבוד לנבחרת הנהדרת הזו. אתם דוגמה מצוינת לכולם! תיהנו מההצלחה הזו!"
משפחת המלוכה הספרדית בירכה את הנבחרת: "אלופת אירופה! הייתה הטובה ביותר, גרמת לנו ליהנות מכל משחק וכל ספרד גרה בך. מזל טוב, התוצאה הזו עשתה צדק עם כל מה שראינו על המגרש לאורך כל הדרך". גם הנשיא פדרו סאנצ'ס פרגן: "גאוות שחקנים, גאוות הצוות, גאוות הארץ. תודה לנבחרת על היורו ועל ההיסטוריה. גרמתם לכל ספרד לרטוט עם התצוגה שלכם. מזל טוב, אלופים".