נבחרת הולנד רצתה לחזור לגמר היורו לראשונה מאז הזכייה ב-1988, אבל הפסידה אתמול (רביעי) 2:1 לאנגליה בחצי הגמר בדורטמונד וסיימה את דרכה בטורניר. צ'אבי סימונס עוד העלה את הכתומים ליתרון עם שער נפלא כבר בדקה השביעית, אך הארי קיין השווה מהר עם פנדל (18), והמחליף שלו אולי ווטקינס מנע הארכה עם גול נהדר בתוספת הזמן (91).
היכנסו לעמודי הנבחרות המיוחדים
מאמן האורנג' רונלד קומאן, שהיה בהרכב בזכייה ההיא ב-1988 - התואר הגדול היחיד בתולדות הנבחרת - מצא בסיום את האשם להפסד - ה-VAR. לטענת קומאן, ההחלטה להעניק פנדל לקיין (שגם דייק מהנקודדה הלבנה והשווה את התוצאה) הייתה שגויה. "זה לא היה פנדל", זעם בסיום. "הכוונה היחידה של דנזל דמפריס הייתה לחסום את הכדור. קיין בעט והרגליים שלהם התנגשו".
4 צפייה בגלריה
השופט בודק את הפנדל על קיין דרך ה-VAR
השופט בודק את הפנדל על קיין דרך ה-VAR
השופט בודק את הפנדל על קיין דרך ה-VAR
(צילום: AP Photo/Frank Augstein)
4 צפייה בגלריה
השופט בודק את הפנדל על קיין דרך ה-VAR
השופט בודק את הפנדל על קיין דרך ה-VAR
"אנחנו יכולים להיות גאים". קומאן
(צילום: AP Photo/Martin Meissner)
"הכדורגל נהרס בגלל החלטות מסוג זה של ה-VAR. פנדל כזה הזה לא היה ניתן, למשל, בליגה האנגלית", הוסיף קומאן. "חשבתי שהשופט שרק להרבה דברים מטופשים, אבל לא בגלל זה הפסדנו את המשחק".
קומאן המשיך: "ב-20 או 25 הדקות האחרונות היינו יותר רעננים, אבל הם כבשו שער נהדר וזה הכדורגל. אולי הגיע לנו הארכה אבל זה מה שיש. אנחנו יכולים להיות גאים בשחקנים שלנו ובנבחרת כי היה לנו טורניר נהדר".
ואכן, הולנד חוזרת הביתה אחרי טורניר די מוצלח. לא רבים נתנו לחבורה של קומאן סיכוי להגיע רחוק, אבל אחרי שלב בתים מאכזב (סיימה רק במקום השלישי בבית 4, מתחת לאוסטריה וצרפת), בשלב הנוקאאוט היא התאוששה עם תצוגה מרשימה מול רומניה ומהפך מול טורקיה, ועלתה למעמד המכובד לראשונה מאז 2004.
"אני מאוכזב מהתוצאה", המשיך המאמן ההולנדי, "המשחק התחיל ממש טוב עבורנו וכבשנו. אחרי זה היו לנו בעיות במרכז השדה, ואפשרו לשחקנים מסוכנים כמו בלינגהאם ופודן להיכנס למשחק. עשינו שינויים, החזרנו קצת שליטה, וב-20 הדקות האחרונות הרגשנו שאנחנו הולכים לעלות. אבל אז השער - שער ממש טוב - ממש בסוף".
4 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת הולנד מאוכזבים
שחקני נבחרת הולנד מאוכזבים
"זה הכדורגל". שחקני נבחרת הולנד מאוכזבים
(צילום: REUTERS/Leon Kuegeler)
קומאן גם נשאר אופטימי: "יש לי ביטחון לגבי העתיד. הנבחרת הזו יכולה לעשות יותר ויש לנו עוד שחקנים שיכנסו. עבדנו טוב ביחד, פיתחנו קשר, והיינו קרובים לגמר. אני גאה בקבוצה הזו". על סימונס: "הוא שיחק טוב. הוא היה מסוכן, כבש שער נהדר. הוא תמיד עובד קשה. אני שמח שיש לי אותו כי יהיה לו עתיד גדול".
לקראת הגמר אמר קומאן: "אנגליה שיחקה ממש טוב אחרי שפיגרה 2:0. ספרד משחקת כדורגל נהדר, עם שחקני כנף מרגשים ובנייה מאחור. אבל אנגליה בגמר, ובעוד ספרד משחקת ברמה גבוהה, אולי אנגליה יכולה לנצח אותה. למה לא?"
4 צפייה בגלריה
דמפריס פוגע בקיין
דמפריס פוגע בקיין
"קחתי בחשבון שהשופט עשוי לשרוק". דמפריס פוגע בקיין
(צילום: KENZO TRIBOUILLARD / AFP)
למרות הטענות הרבות לגבי הפנדל שגרם, דנזל דמפריס הודה: "פגעתי בקיין, אז לקחתי בחשבון שהשופט עשוי לשרוק. הלכתי בכל הכוח על הכדור, זה היה חוסר מזל. נלחמנו עד הרגע האחרון, הרגשנו שאנחנו מאוחדים והאוהדים מאחורינו. זו הדחה מצערת".
כשנשאל איך הוא מרגיש כעת, ענה השוער בארט ורברוחן: "זה די קשה (לענות על זה) כרגע. אני פשוט מרגיש קצת ריק. החלום התפרק. אכזבה". על הפנדל המוצלח של קיין: "התכוננו היטב. היה לנו רעיון מה הוא הולך לעשות. הוא עשה בדיוק מה שחשבנו שהוא יעשה. הייתי קרוב. אבל זו הייתה בעיטת עונשין טובה מאוד, אז כל הכבוד לקיין".
לאמין ימאל: "הגשמתי את החלום של אמא שלי"
(באדיבות one)
פורסם לראשונה: 01:46, 11.07.24