נבחרת אנגליה, מי שסומנה לפני יורו 2024 כפייבוריטית הגדולה לזכייה, הייתה הערב (ראשון) על סף הדחה סנסציונית מהטורניר כבר בשלב שמינית הגמר. נבחרת שלושת האריות פתחה רע את המשחק מול סלובקיה ונקלעה לפיגור משער של איבן שראנץ (25), השלישי שלו בטורניר. היא הצליחה להשוות רק בדקה ה-95, אז בלינגהאם כבש מספרת מרהיבה. הארי קיין השלים מהפך מיד עם עם פתיחת ההארכה (91), והאנגלים הצליחו לשמור על היתרון לעלות לרבע הגמר, שם יפגשו בשבת (19:00) את שווייץ.
הביצוע הנפלא של בלינגהאם הוא השער המאוחר ביותר של אנגליה במסגרת הזמן החוקי באליפות אירופה אי פעם, וזו גם הייתה הבעיטה הראשונה של אנגליה למסגרת במשחק. "היינו ביקורתיים על כך שג'וד בלינגהם לא היה במיטבו, צל של עצמו", טען מגן נבחרת אנגליה לשעבר לי דיקסון, "בגלל זה הוא בריאל מדריד, זה מה שהציל את גארת' סאות'גייט - בלינגהאם שלף שפן מהכובע. איזה שער".
2 צפייה בגלריה
בלינגהאם
בלינגהאם
"איזה שער". בלינגהאם
(צילום: REUTERS/John Sibley)
החגיגות בלונדון אחרי השער של בלינגהאם
שוער העבר של נבחרת אנגליה ג'וש הארט הוסיף: "אפשר לראות את הכעס, אפשר לראות את התסכול. ג'וד בלינגהם יודע שאנשים אמרו עליו דברים ובפעם הראשונה הם לא היו דברים נחמדים. איזה שער".
קשרית נבחרת אנגליה לשעבר איזי כריסטיאנסן הצטרפה לגל המחמאות: "רגע ענק של ג'וד בלינגהם. נותרו 30 שניות והוא כבש במספרת. כמה שחקנים נהדרים התעלו ברגעים הגדולים שבהם האומה שלהם הייתה זקוקה להם". ב-BBC התמוגגו: "כל מה שהוא נוגע בו הופך לזהב".
בלינגהאם עצמו, אגב, צעק אחרי השער: "אלא מי?" הוא גם נבחר לאיש המשחק. "בגלל תרומתו הכוללת ובגלל השער ששמר את אנגליה בטורניר הזה. הוא הראה מנהיגות חזקה ושמר על האמונה של נבחרתו", הסבירו באופ"א את הבחירה.
לאחר המשחק, בלינגהאם אמר על השער: "אתה רחוק 30 שניות מללכת הביתה, מרגיש כאילו אכזבת את האומה שלך, ובעיטה אחת בכדור והכל נהדר. זו תחושה שאני לא רוצה, אבל כשזה מגיע, זו הרגשה נהדרת. לשחק עבור אנגליה זה דבר נהדר, אבל זה גם הרבה לחץ. להיות על המגרש ולהבקיע שערים עבורי זה שחרור, זה רגע משמח מאוד".
2 צפייה בגלריה
בלינגהאם וקיין חוגגים
בלינגהאם וקיין חוגגים
העניקו לאנגליה כרטיס לרבע הגמר. בלינגהאם וקיין חוגגים
(צילום: AP Photo/Matthias Schrader)
על המשחק עצמו: "חוץ מהשער שלהם, היינו די טובים לדעתי, הגענו לאזורים טובים. אנחנו יכולים להיות יותר קליניים, אבל העיקר שהראינו הרבה אופי. בנוקאאוט, כשאתה מייצר רגע כזה, אנשים יכולים להסתכל מסביב ולחשוב 'כן, זו הרוח שיש לנו בקבוצה'".
הארי קיין פירגן לחברו: "להבקיע סוג כזה של שער באותו רגע ולשמור על החלומות שלנו בחיים זה אחד הטובים. איזה שחקן. מגיע לו קרדיט על כך שהוא מוכן באותו הרגע. זה לא היה קל. להבקיע שער מהסוג הזה באותו רגע רק מראה את סוג האדם שהוא".
לאנגליה יש רצף של 13 משחקים ללא הפסד מול שווייץ, מאז 1981. שלושת האריות ניצחו בחמשת האחרונים, כולל 1:2 במשחק ידידות במרץ 2022. עם זאת, הם מעולם לא התמודדו עם נבחרת שווייץ שבדיוק סיימה את תקופת שלטונה של אלופת אירופה. כדי לעבור אותה, הם יצטרו להיראות יותר טוב.
קשר אנגליה מודה: "התרסקתי עם האופניים"
(באדיבות one)