לאו מסי קרא לו "טמבל" בסיום המפגש שלהם ברבע גמר המונדיאל האחרון, חברו לנבחרת הולנד ניית'ן אקה אמר שהוא "סיוט עבור היריבים" בעקבות הביצועים שלו ביורו 2024, והאוהדים של האורנג' מתייחסים אליו כאל מושיע. אלו הם חייו של ואוט וחהורסט.
היכנסו לעמודי הנבחרות המיוחדים
באותו משחק רבע הגמר של גביע העולם בקטאר, זה היה החלוץ העצום ששינה את הכיוון. ארגנטינה הובילה 0:2, אבל וחהורסט עלה מהספסל בדקה ה-78 והספיק לכבוש צמד שקבע שוויון בתוספת הזמן. האלביסלסטה ניצחו לבסוף בפנדלים בדרך לזכייה בטורניר, אבל וחהורסט נצרב בזיכרון של אוהדי הכדורגל בזכות מה שעשה על הדשא באותו משחק, וגם בגלל מה שקרה אחריו. הוא חיכה למסי במנהרה, לדבריו כדי ללחוץ ידיים, אבל ספג התפרצות זעם מצד "הפרעוש", שקודם לכן גם התגרה במאמן של הולנד לואי ואן חאל. "על מה אתה מסתכל 'בובו'? תתקדם", צעק מסי בזמן שערך ריאיון בשידור חי לערוץ טלוויזיה ארגנטינאי. "בובו" זה "טמבל", "טיפש" או "אידיוט", תלוי בתרגום.
3 צפייה בגלריה
ואוט וחהורסט
ואוט וחהורסט
מציל את הולנד ביורו. וחהורסט
(צילום: Julian Finney/Getty Images)
מסי מתפרץ על וחהורסט
אחרי המונדיאל המוצלח הושאל וחהורסט לחצי עונה למנצ'סטר יונייטד, שם חבריו לקבוצה כינו אותו בצחוק "בובו". אבל החלוץ בן ה-31 - שבעונה החולפת היה רק סביר בהשאלה מברנלי להופנהיים הגרמנית, לה תרם שבעה שערים ושלושה בישולים בליגה - הוא כלל אינו "טמבל", "טיפש" או "אידיוט" כשזה נוגע להופעות שלו בנבחרת. הולנד תפגוש הערב (רביעי, 22:00) את אנגליה בחצי הגמר של האליפות בגרמניה, ועד כה וחהורסט הוא האס מהספסל ששולף המאמן רונאלד קומאן. הוא עלה כמחליף בכל המשחקים, ובכל פעם העניק לחוליית ההתקפה הכתומה - אותה מובילים החלוץ ממפיס דפאי, שחקן הכנף קודי גאקפו והקשר ההתקפי צ'אבי סימונס – משהו שאין לה. נוכחות וכוח פיזי בלתי רגיל.
במשחק הפתיחה של הולנד, מול פולין, הוא עלה מהספסל בדקה ה-81 וכעבור שתי דקות העניק לה את המהפך עם השער שקבע את תוצאת הסיום (1:2); מול אוסטריה הוא נכנס בדקה ה-72 וכעבור שלוש דקות בישל לממפיס את השוויון הזמני; וברבע הגמר מול טורקיה עלה עם פתיחת החצי השני כשנבחרתו בפיגור 1:0, ובסיום חגג עם החברים מהפך נוסף. וחהורסט אמנם לא כבש או בישל, אבל כשקאן אייהאן כבר היה בדרך להכפיל את היתרון של טורקיה בדקה ה-65, הוא גלש באקרובטיות ומנע את השער. "הוא שינה את המשחק", חגגו ב"טלחרף" ההולנדי, וגם בתקשורת הבריטית שיבחו את השחקן: "האיש הנכון - במקום הנכון. שוב".
3 צפייה בגלריה
ווחהרוסט
ווחהרוסט
העצירה ששינתה את המשחק. וחהורסט גולש ומציל את הולנד מספיגה
(צילום: EPA/ROBERT GHEMENT)
"זה סיוט לשחק נגדו", העיד אקה, "הוא חזק, הוא מטרד ברחבה והוא נלחם על הכל. הוא רץ אחרי הכל. הוא נכס גדול עבורנו". גאקפו, הכוכב הכי גדול של הולנד בטורניר שתרם כבר שלושה שערים ובישול, הוסיף כי וחהורסט "גבוה, טוב באוויר, ונלחם על כל כדור שנכנס לרחבה". "אני מאוד שמח שוואוט יכול היה להיות ואוט (ברבע הגמר)", ציין שחקן הכנף של ליברפול.
כשהולנדי קורא לך גבוה - זו האומה הגבוהה ביותר עלי אדמות - ובמיוחד אחד כמו גאקפו שבין קודקודו לרצפה מפרידים 193 סנטימטרים, אתה גבוה. וחהורסט מתנשא לגובה של 1.97 מטר והוא לא ממש טכני, אבל הולנד תמיד יכולה להשתמש בו כדי לעבור למצב "לעזאזל עם הכל, וחהורסט ברחבה" ולהרים אליו את הכדורים.
וחהורסט ידוע בתור שחקן קבוצתי, אחד שעובד קשה, ובחור טוב שלא עולה על העצבים של אף אחד (חוץ ממסי), ולא נראה שתפקיד הסופר סאב מפריע לו יותר מדי. אבל פרשנים ואוהדים רבים בהולנד רוצים לראות אותו פותח מול אנגליה, גם כי הפיזיות שלו עלולה להטריד את צמד הבלמים האנגלי ג'ון סטונס ומארק גהי, וגם כי ממפיס סופג לא מעט ביקורות על ההופעות שלו.
3 צפייה בגלריה
אוהדי נבחרת הולנד עם שלט של ואוט וחהורסט
אוהדי נבחרת הולנד עם שלט של ואוט וחהורסט
אוהדי נבחרת הולנד מראים לווחהורסט אהבה מול רמוניה
(צילום: Clive Mason/Getty Images)
"אנגליה חייבת להיזהר מהאיום של ההולנדי הענק במפגש חצי הגמר", כתב חלוץ העבר האנגלי כריס סאטון, "הייתי באצטדיון האולימפי בברלין ואני לא יכול להדגיש מספיק עד כמה הכניסה של וחהורסט במחצית שינתה את הגוון של רבע הגמר ההוא בין הולנד לטורקיה. הוא יכול להיות החלוץ שיכריע את המשחק".
אך למרות כל זה, ייתכן מאוד שווחהורסט יעלה מספסל גם מול אנגליה. "ממפיס כמעט מלך שערי הנבחרת בכל הזמנים, מגיע לו יותר כבוד", התעקש קומאן במסיבת העיתונאים לקראת המפגש, "הוא החלוץ שלי. וחהורסט טוב ממנו כשמשחקים בשיטה אחרת. יכול להיות שממפיס יפתח בחצי הגמר, יכול להיות שוואוט, יכול להיות ששניהם ביחד".
הולנד פתחה רע את היורו וסיימה במקום השלישי בלבד בבית 4, אחרי אוסטריה וצרפת, אבל נראתה נהדר ב-0:3 על רומניה בשמינית הגמר וגם במחצית השנייה מול טורקיה. כעת, כשנבחרתם רחוקה משחק אחד מלעלות לגמר יורו ראשון מאז 1988, שגם נערך על אדמת גרמניה ואז היא זכתה בטורניר גדול (מונדיאל או יורו) בפעם היחידה בתולדותיה, האוהדים מאמינים שאפשר לשחזר את ההישג. "ההרגשה (שהולנד יכולה לזכות) תמיד הייתה שם, והיא גדלה וגדלה", סיפר וחהורסט, שדברים גדולים יותר ממנו קשה למצוא על מגרש הכדורגל.
הסוד נחשף: כך אנגליה מתכוננת לפנדלים
(באדיבות one)
פורסם לראשונה: 10:02, 10.07.24