משחק שמינית הגמר בין בלגיה לצרפת הבטיח הרבה אבל היה רחוק מלספק את הסחורה עם 0:1 לטריקולור ששוב שחקניה נועלים מפגש ללא שער שדה (עצמי, יאן ורטונגן).
מלבד ה-0:0 נגד הולנד, כבשה הקבוצה של דידייה דשאן שני שערים נוספים בטורניר, אחד מהנקודה הלבנה (קיליאן אמבאפה, ב-1:1 נגד פולין) והשני עצמי (מקסמיליאן וובר בניצחון 0:1 על אוסטריה). אבל הפעם זה הספיק כדי להדיח את דור הזהב הבלגי מהאליפות.
4 צפייה בגלריה
צרפת
צרפת
צרפת
(צילום: OZAN KOSE / AFP)
4 צפייה בגלריה
דידייה דשאן
דידייה דשאן
דידייה דשאן
(צילום: AP Photo/Andreea Alexandru)
"אני חושב שצרפת הייתה הנבחרת הטובה יותר", אמר פרשן ה-BBC רוי קין בתגובה למשחק. "אבל די ברור שאיכות לא ממש הייתה שם, וממש לא מפתיע שתוצאת הסיום נקבעה על ידי שער עצמי. לפעמים צריך גם קצת מזל, וכשאתה שומר על רשת נקייה, כפי שצרפת הצליחה לעשות, זה נותן לך את הצ'אנס להכריע את המשחק ממתנות כאלה".
למרות שמדובר בסך הכל בהופעה חלשה, זה לא הפריע לדשאן לסכם את ההופעה של שחקניו כ"נפלאה. שיחקנו משחק קשה נגד קבוצה גדולה, וזה היה קרוב להסתיים אחרת. למרות שאני חושב שההופעה שלנו הייתה הרבה יותר מוצלחת ממה שהתוצאה מראה, כי היו לנו הרבה הזדמנויות לכבוש יותר שערים – ניצחון זה ניצחון. אנחנו בכל מקרה חייבים להתענג על הרגע, אסור לזלזל בהישג הזה. אנחנו ברבע הגמר".
4 צפייה בגלריה
צרפת בלגיה
צרפת בלגיה
התיקון שלו. החברים חוגגים עם קולו מואני
(צילום: EPA/GEORGI LICOVSKI)
מי שבהכרח יתענג על הרגע הוא רנדל קולו מואני, שהביא את השינוי מהספסל ואחרי שהאומה הצרפתית עוד לא שכחה את ההחמצה המצמררת בדקה ה-120 של גמר מונדיאל 2022, שהייתה יכולה להביא לנבחרתו את התואר על חשבון ארגנטינה. "היה לי מספיק מזל להשיג את הבעיטה הזאת", אמר השחקן בסיום על חלקו בשער שהרעיד את הרשת הבלגית. "הכדור אומנם נהדף אבל נכנס פנימה. אנחנו מאוד מאוד שמחים ומאוד מאוד גאים בניצחון הזה".
4 צפייה בגלריה
קווין דה בריינה
קווין דה בריינה
"זאת הייתה עונה ארוכה". דה בריינה
(צילום: y Clive Mason/Getty Images)
בצד המפסיד סיכם מי שהפך לסמל הגדול ביותר של דור הזהב הבלגי, קווין דה בריינה, שדקות ספורות לפני שער הניצחון הצרפתי, החמיץ הזדמנות קורצת לכבוש עבור נבחרתו. "הייתה לנו תוכנית משחק והיא עבדה טוב עד שספגנו. לי ברמה האישית אני חושב שהיה טורניר טוב, וחבל שלא הצלחתי לנצל הזדמנויות שהיו לי כדי לכבוש. באמת נתתי הכל. האם זאת ההופעה האחרונה שלי בנבחרת? עוד מוקדם לדעת. אני אצטרך קודם לנוח, עברתי עונה ארוכה, ואחרי זה אקבל החלטה".

תופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
(באדיבות ONE)