שלב רבע הגמר היורו הגיע לסיומו, וחצאי הגמר נקבעו. חצי הגמר הראשון יהיה בין צרפת לספרד ביום שלישי הקרוב (22:00) וחצי הגמר השני בין אנגליה להולנד ייערך ביום רביעי בשעה 22:00. המנצחות ייפגשו בגמר שייערך ביום ראשון הבא בשעה 22:00 באצטדיון האולימפי בברלין.

צרפת - ספרד (שלישי, 22:00, מינכן. שידור: כאן 11 וספורט 1)

מדובר באחת היריבויות הכי ותיקות בכדורגל האירופי, שנפגשו ארבע פעמים בשלבי הנוקאאוט של הטורנירים הגדולים (המאזן הוא 1:3 לצרפת). ב-1984 צרפת ניצחה 0:2 את ספרד בגמר היורו, ברבע גמר יורו 2000 הצרפתים ניצחו 1:2. בשמינית גמר מונדיאל 2006 הטריקולור שוב ניצחו - 1:3. ב-2012 הגיע סוף סוף הניצחון הספרדי עם 0:2 ברבע גמר היורו, שגם הסתיים בזכייה. ב-2021 השתיים נפגשו בגמר ליגת האומות שנגמר ב-1:2 לצרפת.
4 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת צרפת חוגגים
שחקני נבחרת צרפת חוגגים
לא הרשימו, אבל הגיעו לחצי הגמר. שחקני צרפת
(FRANCK FIFE / AFP)
הספרדים הרשימו יותר בטורניר הזה ועלו אחרי 1:2 על המארחת גרמניה ברבע הגמר. ספרד כבשה הכי הרבה שערים ביורו הזה - 11. לעומת צרפת שמצאה את הרשת רק שלוש פעמים (פעם אחת בפנדל, ושני שערים עצמיים). דני קארבחל שהורחק מול גרמניה לא ישחק, גם לא פרדי שנפצע באותו משחק.
הצרפתים עלו אחרי 0:0 ב-120 דקות עם פורטוגל וניצחון 3:5 בפנדלים. מאזן הכוחות נוטה בבירור לטובת הספרדים המרשימים, שרוצים לזכות ביורו בפעם הרביעית ולהפוך לשיאנית הזכיות הבלעדית (כרגע הם חולקים את המקום הראשון עם גרמניה). צרפת רוצה את הגביע השלישי בתולדותיה, אחרי שזכתה בפעם האחרונה בשנת 2000. הספרדים מגיעים כפייבוריטים הברורים למשחק הזה, אבל אסור לזלזל בהגנה הצרפתית שספגה עד כה שער אחד, והמאזן בנוקאאוט בין הנבחרות עומד לטובתה. זה מפגש בין ההתקפה הטובה ביותר לאחת ההגנות הטובות ביותר.
4 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת ספרד חוגגים עם דני אולמו
שחקני נבחרת ספרד חוגגים עם דני אולמו
שחקני ספרד. המרשימים ביותר עד עכשיו
(AP Photo/Matthias Schrader)

אנגליה - הולנד (רביעי, 22:00, דורטמונד. שידור: כאן 11 וספורט 1)

אנגליה עלתה לחצי הגמר אחרי ניצחון דרמטי בפנדלים על שווייץ, שקדם לו ניצחון בהארכה על סלובקיה. האנגלים לא הרשימו עד עכשיו, אבל הגיעו לחצי הגמר. הישג השיא של אנגליה היה ביורו הקודם, אז העפילה לגמר והפסידה לאיטליה בפנדלים. רבים ראו לפני הטורניר את אנגליה כפייבוריטית הגדולה ללכת עד הסוף, ולקחת תואר ראשון מאז המונדיאל הביתי ב-1966.
עבור גארת' סאות'גייט זה חצי גמר שלישי כמאמן אנגליה בארבעת הטורנירים האחרונים, הישג מרשים. אנגליה הפסידה בחצי גמר מונדיאל 2018 לקרואטיה, וביורו הקודם כאמור הגיעה לגמר - אחרי ניצחון 1:2 בהארכה על דנמרק. האנגלים בהחלט מרגישים שהפעם הם יכולים ללכת עד הסוף, והם פייבוריטים גם במפגש הזה.
4 צפייה בגלריה
כחולמים
כחולמים
האנגלים חוגגים
(צילום: Dean Mouhtaropoulos/Getty Images)
עבור הולנד זאת הופעה ראשונה במעמד זה מאז יורו 2004, אז הפסידה לפורטוגל. הזכייה היחידה של הולנד בטורניר הייתה ב-1988 והיא רוצה לעשות זאת שוב. לא רבים נתנו להולנד סיכוי להגיע עד כאן, אבל החבורה של רונלד קומאן התעלתה על הציפיות ממנה ועשתה זאת תוך הצגת כדורגל חיובי והתקפי. עם 0:3 בשמינית הגמר על רומניה. ברבע הגמר היא פיגרה 1:0 מול טורקיה, והצליחה להפוך את זה לניצחון 1:2.
הפעם האחרונה בה אנגליה והולנד נפגשו ביורו היה בשלב הבתים ב-1996. האנגלים ניצחו 1:4. מאז הן נפגשו רק במשחקי ידידות. ב-2019 הן נפגשו בליגת האומות וההולנדים ניצחו 1:3.
4 צפייה בגלריה
טורקיה הולנד
טורקיה הולנד
מהפך כתום ענק ברבע הגמר
(צילום: REUTERS/Carmen Jaspersen)
אוהדי גרמניה בהמבורג מתכוננים למשחק נבחרת גרמניה
(צילום: זאב אברהמי)
פורסם לראשונה: 23:54, 06.07.24