24 שנים חיכתה רומניה לרגע הזה, לרגע בו היא תשיג ניצחון ביורו. ביורו 2000 היא הדהימה את אנגליה עם 2:3 שהעלה אותה לרבע הגמר, ומאז היא השתתפה בשני טורנירים ולא ניצחה. היום (שני) היא באה כאנדרדוג מובהק נגד אוקראינה - והביסה אותה 0:3. זה גם היה הניצחון הגדול ביותר של רומניה בטורניר גדול, מונדיאל או יורו.
כל השחקנים, כל הנתונים: עמודי הנבחרות המיוחדים של בית 5
אלפים היו ביציעים כדי לחגוג את הניצחון ההיסטורי, ואלפים יצאו לרחובות בוקרשט כדי לחגוג. ניקולאי סטנצ'יו, שכבש שער ענק מחוץ לרחבה, אמר: "מה שחווינו היום זה היסטורי, דבר מדהים שלא יחזור ואי אפשר להשוות אותו לשום דבר. כשהילדות שלי נולדו, זה היה היום המאושר בחיי, אבל זה גם יום מאושר מאוד. שיחקתי בשביל המדינה שלי, כולנו עבדנו קשה. לא משנה מי כבש, העיקר שניצחנו". בכלי התקשורת של רומניה החמיאו לקשר: "לא, זה לא שער של כריסטיאנו רונאלדו. זה סטנצ'יו".
3 צפייה בגלריה
נבחרת רומניה
נבחרת רומניה
חגיגה צהובה. נבחרת רומניה
(צילום: MIGUEL MEDINA / AFP)
3 צפייה בגלריה
נבחרת רומניה
נבחרת רומניה
האוהדים מאושרים ביציע. נבחרת רומניה
(צילום: MIGUEL MEDINA / AFP)
3 צפייה בגלריה
נבחרת רומניה
נבחרת רומניה
ניצחון היסטורי. נבחרת רומניה
(צילום: MIGUEL MEDINA / AFP)
אדי יורדנסקו, הבן של אנגל יורדנסקו, אחד המאמנים האגדיים של נבחרת רומניה - חתום היום על היסטוריה בעצמו. "זה ניצחון שלא יישכח", אמר המאמן הנרגש, "אני לא יודע אם יש מילים שיתארו מה אני מרגיש. תודה לכל האוהדים שהגיעו, תודה לשחקנים".
"אוקראינה לא ידעה הרבה עלינו והיא הופתעה. עשינו לה הפתעות טקטיות שעבדו", הוסיף המאמן, "זה היה ניצחון ענק, אני גם שמח שלא ספגנו. הראינו את העוצמה שלנו כנבחרת. המשחק הבא? זה לא חשוב כרגע, תנו לנו לחגוג. מחר נתחיל להתכונן מחר.
המאמן המפסיד, כוכב העבר סרגיי רברוב: "נבחרת רומניה טובה מאוד, אמרתי גם אתמול שזו מדינת כדורגל שיודעת לשחק מצוין והיא הוכיחה את זה היום כשהיא השיגה תוצאה שאף אחד לא ציפה לה. אנחנו צריכים להתרכז מעכשיו רק במשחק הבא נגד סלובקיה".