נבחרת ספרד חגגה את הזכייה ביורו עם מאות אלפי אוהדים, אבל אחד הדברים שצדו את תשומת הלב התקשורתית הייתה לחיצת היד בין דני קרבחאל לראש ממשלת ספרד, פדרו סאנצ'ס.
קרבחאל לא הסתכל בכלל לכיוונו של ראש הממשלה, לחץ לו את היד בקרירות והמשיך הלאה במהירות. הרקע למתיחות הוא ההתעלמות של ראש הממשלה מהזכייה של הנבחרת בליגת האומות בשנה שעברה. חלק מהשחקנים, ובראשם קרבחאל, כועסים מאוד על כך שהוא לא התייחס לזכייה בליגת האומות, בעוד שהוא הגיע כמובן לגמר היורו.
2 צפייה בגלריה
דני קרבחאל עם ראש ממשלת ספרד
דני קרבחאל עם ראש ממשלת ספרד
העדיף להתעלם. דני קרבחאל עם ראש ממשלת ספרד
(צילום: EPA/Daniel Gonzalez)
2 צפייה בגלריה
האוטובוס עם שחקני ספרד
האוטובוס עם שחקני ספרד
האוטובוס עם שחקני ספרד
(צילום: CESAR MANSO / AFP)
לפי התקשורת הספרדית, השחקנים הטילו וטו על כך שראש הממשלה יבוא לחדר ההלבשה ויברך אותם. הם חששו כי הוא ינצל אותם לצרכים פוליטיים.
הטקס עם ראש הממשלה ארך 16 דקות בלבד, בעוד אצל המלך פליפה השחקנים היו מעל לשעה. בתקשורת הספרדית מדווח כי בניגוד לרה"מ, השחקנים מאוד אוהבים את המלך. הם חגגו איתו גם בברלין את הזכייה, והוא גם הניף את הגביע על הדשא.
פדרו סאנצ'ס אמר לשחקנים: "תודה על המאמצים הגדולים שעשיתם, הראיתם לעולם את הגרסה הכי יפה של ספרד, שיחקתם בצורה חלומית. ניצחתם את הנבחרות הכי טובות. אנחנו רוצים יותר, אנחנו רוצים שתזכו במונדיאל". אבל, לפי התקשורת בספרד, "השחקנים רק חיכו שהמפגש עם ראש הממשלה יסתיים".