נבחרת פורטוגל רשמה 0:3 קליל על טורקיה, כריסטיאנו רונאלדו שבר שיא ופרגן בצורה לא אופיינית לברונו פרננדש, אבל כל התקשורת העולמית עוסקת רק בדבר אחד מאז שריקת הסיום: מחדל האבטחה הגדול בזיגנל אידונה פארק בדורטמונד.
כל השחקנים, כל הנתונים: עמודי הנבחרות המיוחדים של בית 6
לא פחות משישה אוהדים פרצו לכר הדשא במהלך המשחק כדי לעשות סלפי ולהתחבק עם רונאלדו. אם לפורץ הראשון הקהל עוד הגיב בסלחנות והכוכב הפורטוגלי הצטלם איתו בהנאה, בהמשך אותם אוהדים ספגו שריקות בוז וגם כריסטיאנו כבר נראה חסר סבלנות. שני הפורצים האחרונים נכנסו למגרש אחרי שריקת הסיום. ואם זה לא הספיק, אחד המאבטחים שניסה לעצור את האוהדים גלש בטעות לרגליים של חלוץ פורטוגל גונסאלו ראמוש ופגע בו.
3 צפייה בגלריה
רונאלדו
רונאלדו
שאלות קשות לגבי האבטחה. רונאלדו ואחד הפורצים למגרש
(צילום: REUTERS/Leon Kuegeler)
3 צפייה בגלריה
רונאלדו
רונאלדו
בהתחלה זה עוד התקבל בהבנה
(צילום: AP Photo/Themba Hadebe)
3 צפייה בגלריה
רונאלדו
רונאלדו
אחר כך כבר הפריע
(צילום: AP Photo/Darko Vojinovi)
"זה מדאיג", אמר מאמן פורטוגל, רוברטו מרטינס. "נכון, הכוונות של האוהדים היו טובות. כולנו אוהבים מעריצים שהולכים אחרי הכוכבים הגדולים, אבל אם יש אחד עם כוונה רעה זו סכנה. אנחנו צריכים להיות זהירים. זה לא צריך לקרות".
מרטינס הוסיף: "לאוהדים עדיף שלא לפרוץ כי מבחינת האבטחה זה רק יקשה עליהם להיכנס למגרשים בפעם הבאה. אנחנו צריכים להעביר להם מסר: זו לא הדרך הנכונה. זה לא טוב שהשחקנים כל-כך חשופים על המגרש".
עם זאת, קשר נבחרת פורטוגל, ברנרדו סילבה, אמר שהוא "אישית לא ממש מודאג" מפריצות האוהדים למגרש. "זה רק קצת מעצבן במונחים של הצורך התמידי לעצור את המשחק", הסביר סילבה. "אני חושב שזה המחיר שאתה משלם על זה שאתה כל-כך מוכר בעולם. סכנה? אני לא הרגשתי דבר כזה באופן אישי".
דווקא העיתונאים השונים ביורו היו נחרצים יותר. בעיתון "או-ג'וגו" הפורטוגלי טענו שזה "היה יכול להיגמר באסון". איאן דניס, כתב הכדורגל הבכיר של רשת BBC, תקף את המארגנים: "תישאלו אותם את השאלות הקשות לגבי האבטחה. תראו, האבטחה כאן הייתה לא הייתה קיימת והאצטדיון הזה עוד יארח את חצי הגמר. הם יצטרכו להשתפר".
והיה, כאמור, גם משחק, בו פורטוגל הרשימה והבטיחה את מקומה בשמינית הגמר. רונאלדו בן ה-39 אמנם עדיין לא כבש בטורניר, אך בדקה ה-56 מסר, כאמור, אסיסט לפרננדש שהפך אותו למלך המבשלים בכל הזמנים של היורו (8).
"אני חושב שראינו משהו שבשבילי הוא מרהיב", התמוגג מרטינס. "זה רגע טהור של הכדורגל הפורטוגלי. זו דוגמה שצריך להראות בכל אקדמיה בפורטוגל בפרט ובעולם בכלל. זה מראה שהנבחרת היא הדבר הכי חשוב עבורו. הבישול הזה כנראה אמר יותר מאשר אם היה מבקיע שער".
אוהדי פורטוגל וטורקיה תקועים בתחנת הרכבת
(באדיבות ONE)