עד כמה התיקו 0:0 בין צרפת להולנד אמש (שבת) אכזב? הוא קטע רצף בן 50 משחקים ביורו בהם נכבש לפחות שער אחד. למעשה, הפעם האחרונה שזה קרה הייתה במשחק בין אנגליה לסקוטלנד, במחזור השני של שלב הבתים ביורו 2020. ובמפגש ענקיות שכזה, האכזבה גדולה כפליים.
כל השחקנים, כל הנתונים: עמודי הנבחרות המיוחדים של בית 4
כל זה לא אמור למנוע מצרפת להעפיל לשלב הבא, אבל אחרי שכבשה שער אחד בלבד במשחק הפתיחה נגד אוסטריה (ואף הוא היה עצמי), קשה לומר שהחבורה של דידייה דשאן מחזיקה בביטחון שאמור להיות לה בשלב הזה של הטורניר. בין המאכזבים במשחק שהתקיים באצטדיון בלייפציג, בולט אנטואן גריזמן, שחתום על שלוש החמצות שהיו יכולות לעשות את כל ההבדל.
3 צפייה בגלריה
אנטואן גריזמן
אנטואן גריזמן
"ההחמצות לא עוזבות אותי". גריזמן
(צילום: Clive Mason/Getty Images)
"בשני מקרים זה היה ממש תלוי בי, אבל באחד המקרים הכדור נתקע לי בין הרגליים וההחמצות האלה לא עוזבות אותי", אמר גריזמן בסיום. "זה מאכזב מאוד. מבחינה טקטית אנחנו מצוינים אבל בשני המשחקים האחרונים שחקני ההתקפה היו חייבים לכבוש יותר. צריך לעבוד על זה. אבל אין סיבה להיכנס לפאניקה, זה יבוא".
המאמן דידייה דשאן חיזק את דברי הקשר של אתלטיקו מדריד: "אנחנו בעיקר מתחרטים על היעילות מול השער. ניצבה מולנו הולנד במשחק מאוד הגנתי, וגם היו לנו 36 שעות פחות להתכונן למעמד. בכל זאת עמדנו בקצב".
3 צפייה בגלריה
קיליאן אמבאפה
קיליאן אמבאפה
קיליאן אמבאפה
(צילום: AP Photo/Hassan Ammar)
3 צפייה בגלריה
אנגולו קאנטה
אנגולו קאנטה
"בכיוון הנכון". קאנטה
(צילום: Christophe SIMON / AFP)
כשנשאל על ההחלטה של לשתף את הכוכב שלו, קיליאן אמבאפה (שנפצע באפו) שנראה מאוד מתוח וחסר מנוחה על הספסל, השיב המאמן: "קודם כל אין מה להשוות אותו לשחקנים אחרים, כולם יודעים מהי החשיבות שלו עבורנו, אבל יש לנו סגל מצוין ואנחנו לא בנויים על שחקן אחד".
מי שממשיך לקטוף שבחים בסגל הצרפתי הוא אנגולו קאנטה. הזימון של שחקן אל איתיחאד בן ה-33, אחרי שנתיים בהן נעדר מהסגל הלאומי, העלה לא מעט תהיות אבל אמש הוא הפך לשחקן הראשון בטורניר שסופר שני משחקים רצופים כ-MVP. "הוא כוכב, נכס לנבחרת, הוא עוזר לנו הרבה", אמר עליו דשאן בסיום. "יש לנו הרבה עומק בקישור אבל לקאנטה יש את היכולת להבליט את עצמו לעומת השאר".
קאנטה עצמו אמר: "היה לנו משחק טוב בסך הכל, אבל מאכזב שלא הצלחנו לכבוש. אנחנו בכיוון הנכון, היינו טובים יותר מאשר במשחק הקודם - וזה תהליך. נצטרך פשוט להמשיך להתכונן למשחק הבא".

בזמן היורו: לאמין ימאל עושה שיעורי בית
(באדיבות ONE)