הסיפור המרכזי: צרפת מספיק מלוכדת?

הנבחרת הנוכחית של צרפת מזכירה לרבים את זו של מונדיאל 2002. נבחרת שהגיעה לטורניר אחרי שתי הצלחות עצומות, במהלכן חשפה לעולם את דור הזהב של זינדין זידאן, תיירי הנרי, פטריק ויירה, דויד טרזגה ועוד איזה מיליון כוכבים. אחרי זה הכל התפרק בגלל שזה לא החזיק חברתית, וכל חלום האינטגרציה דרך כדורגל נופץ לרסיסים. צרפת עומדת כעת בפני חודשים לא קלים: גם אולימפיאדה, גם איומי טרור בלתי פוסקים, ובדרך כלל הקיץ המהביל ונטול המזגנים הוא תמיד טריגר טוב למהומות בפרברים.
כל השחקנים, כל הנתונים: עמודי הנבחרות המיוחדים של בית 4
הכישרון של הנבחרת הנוכחית בהחלט שם, הספיקו לה ניצוצות זעירים של קסם כדי להגיע לגמר המונדיאל בקטאר, בו כזכור נכנעה לארגנטינה רק בפנדלים. זה היה באדישות כמעט. אבל לא בטוח כמה דבק יש שם וכמה רעב. צרפת היא הרבה יותר מהכוכב הבלתי מעורער שלה קיליאן אמבאפה, העומק שלה הוא פשוט מדע בדיוני, יש לה על הספסל שחקנים שפותחים בריאל מדריד. אבל זה לא בית שייתן לה להגיע לשם בריצה קלילה. תהיה זיעה, והמבחן האמיתי של המאמן דידייה דשאן יהיה בעיקר חברתי-פסיכולוגי: לשמור על יחסים תקינים בין שחקני הסגל, ולחלק את דקות המשחק בצורה כזו שלא יסתובבו לו במחנה יותר מדי שחקנים שמאוכזבים מהדקות שיינתנו להם.
4 צפייה בגלריה
אמבאפה והחברים
אמבאפה והחברים
לא בטוח כמה דבק יש שם וכמה רעב. אמבאפה והחברים חוגגים
(צילום: Dean Mouhtaropoulos/Getty Images)

יחסי כוחות: אוסטריה מסוגלת להפריע

צרפת היא הנבחרת הטובה ביותר בבית, ובפער, והולנד היא המועמדת הבכירה לסיים במקום השני. אם התרגלנו במשך עשורים לקבל הולנד התקפית, סקסית, עם שחקני התקפה וירטואוזיים וטוטאל פוטבול, הרי שהולנד של רונלד קומאן עברה ניתוח לשינוי אופי. יש לה הגנת ברזל - אם כי השוער בארט ורברוחן מברייטון לא נמנה עם הטופ העולמי - אבל החלק ההתקפי די אנמי והיא אף תחסר את פרנקי דה יונג הפצוע. הולנד תצטרך לשנות את האופי שלה גם ברמה הפסיכולוגית: אם בעבר היא תמיד הייתה אחת המועמדות העיקריות לזכייה בתואר, הפעם היא מגיעה לטורניר לא כמועמדת בולטת לזכייה, אלא יותר כסוס השחור שאמור להפתיע את הנבחרות שעדיפות עליה על הנייר.
יתר הבתים ביורו 2024:
הולנד יכולה להסתבך במאבק על המקום השני עם אוסטריה, ולא בגלל שהסגל של האחרונה יותר מוכשר, אלא בגלל שרלף ראנגניק רוצה להוכיח שוב שהוא עדיין אחד מהשועלים הטקטיים הטובים בעולם, דימוי שקצת הוכתם בקדנציה שלו במנצ'סטר יונייטד. אפשר לסמוך על ראנגניק, שדחה הצעה מבאיירן מינכן כדי להישאר בכס האימון, שהוא יעמיד נבחרת ממושמעת וטקטית, שבה כל שחקן יודע בדיוק את המקום והתפקיד שלו במערך. רוב השחקנים בנבחרת משחקים עבור קבוצות בונדסליגה, כך שלא מדובר בלגיון זרים שמתאחד פעם בכמה חודשים, אלא בסגל הרבה יותר מלוכד. מה שחסר לאוסטריה, בעיקר בבית שבו היא מתחרה בהולנד וצרפת, הוא אבק כוכבים. מרסל סאביצר וכריסטוף באומגרטנר יצטרכו להבריק במרכז השדה כדי שהנבחרת האוסטרית תוכל להתחרות על מקום בשלבים המכריעים.
4 צפייה בגלריה
ראנגניק
ראנגניק
דחה הצעה מבאיירן כדי להישאר באוסטריה. ראנגניק
(צילום: Alexander Hassenstein/Getty Images)
פולין מחוץ לסיפור. זו שירת הברבור הבינלאומית של רוברט לבנדובסקי, אם בכלל ישחק (נפצע במשחק ההכנה האחרון מול טורקיה). יש לה אמנם כוכבים שמשחקים בברצלונה, ארסנל, יובנטוס ונאפולי, אבל הבעיה הבולטת היא המסורת. פולין היא חברה קבועה בטורנירים הגדולים, אבל כמעט תמיד היא לא מצליחה לעבור את שלב הבתים. לבנדובסקי הוא עדיין אחד הסקוררים הכי טובים בעולם, אבל הוא לא הצליח לסחוב את הנבחרת על גבו גם כשהיה צעיר יותר. זה לא יקרה גם הפעם.

העתיד כבר כאן: צ'אבי סימונס (21, הולנד)

הקשר ההתקפי, שהושאל בעונה האחרונה מפ.ס.ז' לר.ב לייפציג, הוא אחד השחקנים המבטיחים בבית הזה ובטורניר כולו. הוא נולד באמסטרדם עם שם מחייב, גדל באקדמיית הנוער המצוינת של ברצלונה, והוא בדיוק השחקן שיוהאן קרויף היה משלם כדי לראות. הוא טוטאל פוטבול של שחקן אחד.
4 צפייה בגלריה
סימונס
סימונס
בדיוק השחקן שיוהאן קרויף היה משלם כדי לראות. סימונס
(צילום: AP Photo/Patrick Post)

אסור להחמיץ: אוסטריה - צרפת

את מה שצרפת יכולה לעשות נגד הולנד ראינו כבר במוקדמות (0:4 בבית, 1:2 בחוץ). לאוסטריה יש כלים הרבה יותר טובים להפריע לצרפת, כולל חמישה שחקנים עוצמתיים בקישור, שכולם גדלו בתעשיית הכדורגל של רד בול. זה גם המשחק הראשון בבית, גם המשחק שיכול לספק הפתעה, וגם המשחק שיראה לאיזה כיוון הולך דשאן עם ההרכב שלו.

מותר להחמיץ: פולין - אוסטריה

משחקים של צרפת אסור לפספס, וגם את סימונס אתם לא רוצים להפסיד, אז זה מה שנשאר.
4 צפייה בגלריה
לבנדובסקי והחברים חוגגים
לבנדובסקי והחברים חוגגים
לא נראה שלבנדובסקי וחבריו ישתיקו מישהו הפעם
(צילום: Geoff Caddick / AFP)

קחו מספר: 6

6 שניות בלבד לקח לבאומגרטנר לכבוש עבור אוסטריה בידידות מול סלובקיה במרץ - השער המהיר בתולדות כדורגל הנבחרות. שערים מהירים קורים לרוב כתוצאה מטעויות של היריבה, אבל לא במקרה הזה. קשרה בן ה-24 של ר.ב לייפציג קיבל את הכדור מיד בבעיטת הפתיחה, עבר שלושה שחקנים בדריבל אדיר, ואז התקדם ובעט מ-20 מטרים אל הרשת.

והרי התחזית: שלוש עולות ומאוכזבת רגילה

גם ההרכב השני של צרפת היה עולה לשמינית מכל בית - והיא תסיים ראשונה. הולנד עדיין עדיפה על האוסטרים, אבל הנבחרת של ראנגניק תעלה לשמינית הגמר מהמקום השלישי. פולין, שעד כה הודחה בשלב הבתים בשלוש מארבע ההופעות שלה ביורו, תחזור הביתה מאוכזבת גם הפעם.
השער היפה ביותר העונה של כל קבוצה בספרד
(באדיבות one)
פורסם לראשונה: 09:46, 06.06.24