ספרד רקדה אתמול (ראשון) על כר הדשא בקלן ונותרה הנבחרת היחידה עם 100 אחוזי ביורו 2024, לאחר ניצחון נוסף - 1:4 גדול על גיאורגיה בשמינית הגמר. שחקניו של לואיס דה לה פואנטה אמנם נקלעו לפיגור מוקדם, אך לא התקשו להביס את הפתעת הטורניר וקבעו לעצמם מפגש לוהט עם המארחת גרמניה בשלב הבא, במשחק שייערך כבר בשישי הקרוב.
רודרי (39), פביאן רואיס (51), ניקו וויליאמס (75) ודני אולמו (83) השתתפו בחגיגה, כשלאמין ימאל בן ה-16 רושם שני בישולים - ומוסיף עוד כמה ציוני דרך לרזומה. היהלום של ברצלונה הפך לשחקן הצעיר ביותר שפותח בשלב נוקאאוט ביורו ולבן עשרה הראשון שמבשל פעמיים או יותר באליפות אירופה, מאז שכריסטיאנו רונאלדו עשה זאת ב-2004.
3 צפייה בגלריה
וויליאמס וימאל
וויליאמס וימאל
וויליאמס וימאל נהנים מהחיים, אתמול בקלן
(צילום: Angelos Tzortzinis / AFP)
התקשורת הספרדית כמובן הייתה באקסטזה. "פסטיבל", זעקה הכותרת ב"מארקה". ב"אס" טענו כי "לגרמניה יש בעיה" וב"ספורט" הקטלאני הציבו את תמונותיהם של ימאל וניקו וויליאמס תחת הכותרת: "רוקדים לרבע הגמר". ב"מונדו דפורטיבו" סיכמו: "זה היה רסיטל".
דה לה פואנטה כמובן היה מאושר בסיום המשחק. "זה נורמלי שאחרי השער העצמי, היו כמה דקות עצבניות", אמר במסיבת העיתונאים. "אבל הצלחנו להחזיר לעצמנו את השליטה והשחקנים קראו את המשחק בצורה מבריקה. היינו רגועים, לא היה שום פחד והשחקנים ידעו מה צריך לעשות".
3 צפייה בגלריה
ימאל
ימאל
רק בן 16. ימאל
(צילום: AP Photo/Manu Fernandez)
המאמן הספרדי החמיא בעיקר לרודרי, שגם נבחר למצטיין במשחק. "הוא כמו מחשב אנושי שגורם לכולם לשחק טוב יותר", הסביר דה לה פואנטה. "הוא ניהל את המשחק בצורה מושלמת, וזה עוזר מאוד לכולם".

מאמן גיאורגיה נגד ה-VAR

ספרד בעטה 35 פעמים לעבר השער, 17 מתוכן במחצית הראשונה - שיא יורו חדש. "התוצאה לא משקפת כי יכולנו לנצח 1:8 או 1:9", הוסיף דה לה פואנטה והתייחס ליריבה הבאה של נבחרתו - גרמניה - כבר ביום שישי: "זו נבחרת חזקה, עם שחקנים נהדרים, מהטובים בעולם, אבל אנחנו מסתכלים על עצמנו. עם כל הכבוד לכל היתר, יש לנו את הנבחרת הכי טובה ואת השחקנים הכי טובים באליפות. האם זה אומר שאנחנו ננצח בקלות את גרמניה? לא, אבל אנחנו נעשה הכל כדי שזה יקרה".
3 צפייה בגלריה
סניול עצבני על השופטים
סניול עצבני על השופטים
סניול עצבני על השופטים
(צילום: Tobias SCHWARZ / AFP)
ניקו וויליאמס סיכם: "אנחנו מאוד שמחים להגיע לרבע הגמר. זה מרגש מאוד, עשינו את זה צעד אחר צעד. הראינו שאנחנו נבחרת מצוינת שיכולה להמשיך ברמות האלה לעשות דברים גדולים. גרמניה? יהיה משחק מאוד קשה, אבל יש לנו נבחרת נפלאה, מאורגנת ואם נוכל להמשיך לשחק ברמה הזאת, גם ננצח".
מהעבר השני, מאמן גיאורגיה, ווילי סניול, כעס בסיום על שער השוויון של ספרד, שלטענתו היה צריך להיפסל בשל נבדל של אבלארו מוראטה בזמן הבעיטה של רודרי. "אם אתם רוצים לשמוע את דעתי, זה נבדל ברור", אמר סניול. "אם השער של דנזל דומפריס מהולנד נפסל מול צרפת בגלל נבדל, זה פי 10 יותר ברור. ה-VAR הוא כלי פנטסטי, אבל אנחנו לא יודעים איך להשתמש בו כנראה. החלטות תמיד מתקבלות על ידי, נניח, אותם סוג של אנשים. הם יושבים שם עם 10 מסכים, צריכים לנתח הכל, אבל לא מקבלים את אותן החלטות במקרים זהים".
חתך את כדור היורו בכדי למצוא את החיישן
(באדיבות ONE)