זה לא היה משחק גדול של נבחרת אנגליה, רחוק מזה, אבל שער של ג'וד בלינגהאם (אלא מי?) כבר בדקה ה-13 סידר לה אתמול (ראשון) 0:1 חשוב על סרביה במשחקה הראשון בבית 3 ביורו.
הקשר, שבעוד שבועיים יחגוג יום הולדת 21, הגיע ליורו אחרי עונת שיא עם ריאל מדריד, במהלכה זכה בליגת האלופות ובאליפות ספרד. כעת הוא רוצה להביא לאנגליה תואר גדול ראשון מאז 1966.
8 צפייה בגלריה
בלינגהאם
בלינגהאם
יכול כבר עכשיו להתהדר בכמה ציוני דרך. בלינגהאם
(צילום: Dean Mouhtaropoulos/Getty Images)
8 צפייה בגלריה
בלינגהאם ופרס מצטיין המשחק
בלינגהאם ופרס מצטיין המשחק
בלינגהאם ופרס מצטיין המשחק
(צילום: AP Photo/Alessandra Tarantino)
בלינגהאם יכול כבר עכשיו להתהדר בכמה ציוני דרך: הוא הכדורגלן האירופי הראשון שמופיע בשלושה טורנירים גדולים עוד לפני שחגג 21, לאחר ששיחק ביורו 2020 והופיע במונדיאל האחרון בקטאר. כמו כן, הפך לאנגלי השני בהיסטוריה שכובש גם במונדיאל וגם ביורו לפני גיל 21, כשמייקל אואן הוא היחיד שעשה זאת לפניו.
"ניצחון חשוב בשבילנו", אמר כוכב הערב בסיום, שנבחר גם למצטיין המשחק. "מדובר במשחק הראשון והיה צריך לנצח כי זה חשוב מאוד להמשך. ידענו שיהיה קשה. השער הזה נתן לי ביטחון, אבל הדבר החשוב ביותר הוא שהשגנו שלוש נקודות". בלינגהאם נשאל על הכושר הנהדר בו הוא נמצא וענה: "זה הרגל שפיתחתי בריאל מדריד ואני מקווה לשמור על המומנטום גם ביורו. שמח שזה התחיל בצורה נפלאה".
8 צפייה בגלריה
בלינגהאם
בלינגהאם
"התזמון שלו, השער, הוא פשוט נהדר". בלינגהאם
(צילום: Kevin C. Cox/Getty Images)
המאמן האנגלי, גארת' סאות'גייט, החמיא לבלינגהאם: "הוא ממשיך לכתוב את התסריט של עצמו. התזמון שלו, השער, הוא פשוט נהדר". בלינגהאם אף התעמת כמה פעמים במהלך המשחק עם פיליפ קוסטיץ' הסרבי, וחגג בהפגנתיות מולו את השער. "לא חושב שהוא עשה משהו לא בסדר", הגן עליו סאות'גייט.

יתר שחקני אנגליה על המוקד: "פשוט מעציב"

הפרשנים האנגלים התחרו ביניהם מי יחמיא לבלינגהאם יותר ומי יקטול בצורה הכי קטלנית את היכולת של הנבחרת באופן כללי. ג'יימי קארגר אמר: "זה פשוט תענוג לראות את ג'וד. שער של שחקן אמיץ, התעופף אל הכדור ונגח אותו לרשת. לא רואים דברים כאלה היום, במיוחד מקשרים". גם מת'יו אפסון החמיא לאומץ של הקשר: "סיומת נפלאה למהלך של אנגליה, ג'וד הראה הרבה אומץ בנגיחה הזאת. שער גדול". רוב דורסט הוסיף: "מחצית ראשונה פשוט מעולה של בלינגהאם, שסיים את המשחק עם שער הניצחון".
8 צפייה בגלריה
סאות'גייט
סאות'גייט
יכולת פושרת. סאות'גייט
(צילום: EPA/FRIEDEMANN VOGEL)
החלוץ האגדי אלן שירר הוסיף: "התזמון של ההגעה שלו לתוך הרחבה פשוט מושלם, תראו מאיפה הוא הגיע לכדור. לאחר מכן הוא הצליח לנגוח לפינה העליונה, לשוער לא היה סיכוי". סאם בליץ מ"סקיי ספורט" כתב: "כמה מיוחד ג'וד בלינגהאם, זה הטורניר השלישי שלו והוא בן 20. פרנק למפארד היה בן 31 בטורניר הגדול השלישי שלו, דייויד בקהאם היה בן 27. בלינגהאם פשוט פנומן".
פיטר סמית' סיכם: "ג'וד בלינגהאם הוא סופרסטאר אדיר, והוא הגיע ליורו הזה, הוא התחיל את המהלך וגם סיים אותו בצורה מרהיבה".
ומה עם הביקורת על היכולת? בלם העבר של מנצ'סטר סיטי ונבחרת אנגליה, מיקה ריצ'ארדס, תקף: "זה פשוט מעציב אותי לראות שחקנים כל כך איכותיים מחוץ לשחק. זה פשוט מאכזב אותי לראות שחקן כמו פיל פודן שלא מצליחים להוציא ממנו את המיטב". שירר עצמו הסכים אתו: "זה היה משחק קשה לצפייה במחצית השנייה". בלם מנצ'סטר יונייטד ונבחרת אנגליה בעבר, ריו פרדיננד, סיכם: "אנגליה פשוט סבלה".
כל שערי ריאל מדריד ב-2023/24 בלה ליגה
(באדיבות ONE)
פורסם לראשונה: 00:02, 17.06.24