איטליה סימנה 'וי' במשחק הבכורה ביורו 2024 בזכות 1:2 על אלבניה, במחזור הראשון של בית 2. אבל לא לפני שנמנעה ממבוכה גדולה לאחר שנדים בייראמי הצליח להדהים את היבשת עם שער מהיר שנכבש כבר אחרי 23 שניות. המהפך האיטלקי, כאמור, לא איחר לבוא עם שערים של אלסנדרו באסטוני (11), ניקולו בארלה (16) - הפעם הראשונה בהיסטוריית היורו שצמד שחקני אינטר כובשים לנבחרת הלאומית.
אבל כאמור, עם כל הכבוד לניצחון של אלופה אירופה, לא בכל יום נכבש השער המהיר בתולדות היורו. בייראמי, לא נזדקק ליותר מחצי דקה כדי לזעזע מיליוני צופים בכל העולם, ובכך הוא חלף על פני פני סרגיי קיריצ'נקו שכבש ביורו 2004 מול יוון, אחרי דקה ו-7 שניות.
1 צפייה בגלריה
נדים בייראמי
נדים בייראמי
רגע מדהים. בייראמי
(צילום: Alberto PIZZOLI / AFP)
כל השחקנים, כל הנתונים: עמודי הנבחרות המיוחדים של בית 2
בייראמי, שחקן סאסואולו מהסרייה א', כבש עד השער ההיסטורי המדובר 4 שערים בלבד במדי נבחרת אלבניה, ואת העונה שחלפה הוא סיים עם שני שערים בקבוצתו האיטלקית, לפני שנשרה לליגת המשנה. הוא גם שחקן הרביעי שמשחק בסרייה א' וכבש לרשת של איטליה, אחרי אדריאן מוטו (2021), רומלו לוקאקו (2008) ואלברו מוראטה (2011).
ברשתות כמובן לא היו יכולים שלא להתעלם מהאירוע ההיסטורי והכתירו את שער כ"נצחי", ובצדק. ברשת X טייטר לשעבר, עקץ אוהד איטלקי: "סילביניו: שלטנו במשך 23 שניות". אחר כתב: "משחק נהדר בין הונגריה לשוויץ, ספרד ניצחה את קרואטיה, 23 שניות מרגשות בין איטליה לאלבניה".
איטליה, למרות המהפך המהיר, התקשה בהכרעת המשחק, וזה אחרי שהיא סופגת לראשונה אחרי שבעה משחקים שער בשלב הבתים. מנגד, זאת הפעם הראשונה בתולדות היורו שהיא כובשת צמד בתוך פחות מ-16 דקות.