לא מעט גבות הורמו כשראו את קוואדוו דואה בהרכב שווייץ מול הונגריה. החלוץ בן ה-27 ערך את הבכורה שלו בנבחרת רק בשבוע שעבר, ומשחק בלודוגורץ הבולגרית. לא בדיוק אימפריה אירופית.
אבל דואה הפתיע את כולם כשבבעיטה השנייה שלו לשער, הוא מצא את הרשת והעלה את שווייץ ל-0:1, שניצחה בסופו של דבר 1:3. כבר עכשיו קוראים לו "הג'וקר החדש של שווייץ".
כל השחקנים, כל הנתונים: עמודי הנבחרות המיוחדים של בית 1
2 צפייה בגלריה
קוואדו דואה חוגג
קוואדו דואה חוגג
קוואדו דואה חוגג. הפתעה בהרכב
(צילום: REUTERS/Thilo Schmuelgen)
הוא נולד באנגליה להורים ממוצא גנאי, שעברו בהמשך לשווייץ. הוא שיחק ביאנג בויז ובהמשך בנירנברג הגרמנית, אבל לא בלט. העונה כבש 15 שערים במדי לודוגורץ, וקיבל את הזימון לנבחרת לקראת היורו. "זה חלום שהתגשם עבורי", אמר החלוץ הנרגש בסיום, "בשנים האחרונות כבשתי בקביעות, אבל רק עכשיו קיבלתי את הזימון לנבחרת. אני אמשיך לעבוד קשה. אני עדיין בחלום, זה בסך הכל המשחק השני שלי בנבחרת והשער הראשון. אני כל כך שמח".
מוראט יאקין בא ליורו כברווז צולע, היו דיווחים על כך שמאמן שווייץ יסיים את תפקידו מיד לאחר הטורניר. אולם הוא הפתיע עם דואה ומישל אייבישר ב-11, והם כבשו את שני השערים הראשונים. "פתיחה מושלמת של הנבחרת, שאף אחד לא ציפה לה. מוראט יאקין יצא ווינר עם ההרכב המפתיע", חגגו בתקשורת השווייצרית.
2 צפייה בגלריה
שווייץ הונגריה קוואדו דואה
שווייץ הונגריה קוואדו דואה
ניצחון אדיר. נבחרת שווייץ חוגגת
(צילום: Alex Grimm/Getty Images)
"עוד לא השגנו כלום", אמר מוראט יאקין בסיום, "כל הכבוד לשחקנים ולצוות על המשחק הנהדר. שיחקנו כמו שאנחנו אוהבים ושלטנו במשחק. דואה היה מצוין וכבש שער נהדר, ידענו שהוא חלוץ מצוין ויהיה שם בשבילנו כשנצטרך אותו.
"צריך לזכור שלא השגנו עדיין שום דבר, והיורו ממשיך. אני שמח מכך שלכל אורך 90 הדקות היינו רגועים עם הכדור ושלטנו בקצב. אנחנו חייבים להמשיך בדרך הזאת, להמשיך להיות ביחד. התכוננו היטב למשחק והצלחנו לנצל את היתרונות שלנו".