"ככה פותחים יורו", "ניצחון אדיר", "הוכיחה שהיא מועמדת לזכייה". בתקשורת הספרדית חגגו את ה-0:3 על קרואטיה בפתיחת היורו. גם השחקנים היו מאוד מרוצים מהיכולת שלהם בסיום.
לאמין ימאל עשה היסטוריה כשהפך לשחקן הצעיר ביותר בתולדות היורו, בגיל 16 ו-338 יום. הוא בישל הערב שער, והפך למבשל הצעיר בהיסטוריה. "אני מאוד שמח על הניצחון", אמר הכישרון הצעיר בסיום, "אנחנו נבחרת אפקטיבית כי כולם עובדים בשביל כולם. אנחנו עובדים מאוד קשה. דני קרבחאל כבש ומגיע לו, הוא בכושר אדיר".
כל השחקנים, כל הנתונים: עמודי הנבחרות המיוחדים של בית 2
1 צפייה בגלריה
שחקני ספרד חוגגים
שחקני ספרד חוגגים
שחקני ספרד חוגגים
(צילום: EPA/FILIP SINGER)
אלבארו מוראטה, שכבש את השער השביעי שלו ביורו, הוסיף: "תודה לכל אלפי האוהדים שהגיעו. הנבחרת שיחקה מצוין, לא הפסיקה ללחוץ. עשינו את כל מה שהיה צריך והכל הלך לנו. כעת אנחנו חושבים על המשחק הבא, אנחנו מוכנים לאיטליה. חשוב לפתוח ככה את היורו. אנחנו דוחפים אחד את השני ועוזרים אחד לשני". מוראטה הרגיע גם שהפציעה ממנה הוא סובל לא רצינית: "הרגשתי מכה, אבל אהיה בסדר למשחק הבא".
פביאן רואיס, שנבחר לאיש המשחק וכבש שער, אמר: "הדבר הכי חשוב הוא שניצחנו. כולם שיחקו טוב היום, והגיע לנו לנצח. עשינו מה שרצינו, אבל עבדנו קשה בשביל זה הרבה זמן". רואיס החמיא ללאמין ימאל: "הוא שחקן נהדר, כיף שהוא איתנו פה".
המאמן לואיס דה לה פואנטה סיכם: "אנחנו לא באופוריה, אנחנו יודעים שזה רק משחק אחד, ובכדורגל יכולים להיות שינויים גדולים. אנחנו מאוד זהירים עם השמחה שלנו. ההרגשה טובה, אבל צריך לדעת שזאת רק ההתחלה. הגישה של השחקנים הייתה מצוינת, הם עובדים קשה".