אנגליה, שהגיעה ליורו 2024 כפייבוריטית הגדולה של סוכנויות ההימורים בזכות סגל אדיר, סיימה אותו אתמול (ראשון) עם הפסד לספרד בגמר בברלין. נבחרת שלושת האריות ממש לא הרשימה בגרמניה, והצליחה להגיע לגמר גם הרבה הודות להגרלה נוחה ולהברקות אישיות של כוכביה. כעת תצטרך ההתאחדות להחליט האם להישאר עם המאמן גארת' סאות'גייט - לו חוזה עד סוף 2024 - שמצד אחד לקח את הנבחרת רחוק בכל טורניר גדול מאז שמונה ב-2016, אך מצד שני לא מצליח לממש את הפוטנציאל של שחקניו להלהיב.
לפי כתב "טלגרף" מאט לאו, מאמנה של ניוקאסל אדי האו הוא המועמד המוביל לתפקיד המאמן אם סאות'גייט לא ימשיך. האו בן ה-46 עמד על הקויים של ניוקאסל בשנתיים האחרונות, ואחרי שהחזיר אותה לליגת האלופות עם מקום שלישי בעונת 2022/23, בעונה החולפת סיים איתה במקום השביעי.
2 צפייה בגלריה
האו
האו
המאמן הבא של אנגליה? האו
(צילום: Stu Forster/Getty Images)
בנוסף, בדיווח נטען כי ההתאחדות האנגלית שוקלת את מאמני צ'לסי לשעבר, מאוריסיו פוצ'טינו ותומאס טוכל. גם מאמן נבחרת אנגליה עד גיל 21 לי קרסלי נמצא במאבק על התפקיד. אם סאות'גייט אכן יסיים את תפקידו, מנכ"ל ההתאחדות מארק בולינגהם והמנהל הטכני ג'ון מקדרמוט יפקחו על תהליך מינוי יורשו.
אגב, מלך בריטניה צ'ארלס השלישי כתב מכתב לסאות'גייט, וקרא לקבוצה ולמאמנים לשמור על ראש מורם. כנשאל אתמול על עתידו, סאות'גייט אמר: "זה לא הזמן לקבל החלטה כזאת. אני צריך לדבר עם האנשים הנכונים, וזה לא יקרה כרגע".
2 צפייה בגלריה
סאות'גייט
סאות'גייט
סאות'גייט אחרי עוד הפסד בגמר היורו
(צילום:EPA/FRIEDEMANN VOGEL)
סאות'גייט מונה למאמן נבחרת אנגליה בספטמבר 2016, ועמד על הקווים שלה כבר ב-102 משחקים (64 ניצחונות, 20 תוצאות תיקו ו-18 הפסדים). הוא הוביל את נבחרת אנגליה לחצי הגמר במונדיאל 2018, גמר ביורו 2020, רבע גמר במונדיאל 2022 וכאמור בגמר יורו 2024.
ספרד אלופת אירופה: התגובות והציוצים ברשת
(באדיבות one)