שחקני נבחרת צרפת, ובראשם מרקוס תוראם, הקפטן והכוכב קיליאן אמבאפה, ז'ול קונדה ואיברהימה קונאטה, קראו במהלך היורו לצרפתים לצאת להצביע בבחירות לפרלמנט, וחלקם אף ביקשו בפירוש לחסום את עליית מפלגת הימין הקיצוני של מרין לה פן "האיחוד הלאומי".
במשך שבועות חזו הסקרים ניצחון היסטורי למפלגת "האיחוד הלאומי", שיהפוך אותה לסיעה הגדולה בפרלמנט ואולי גם יאפשר לה להקים את הממשלה הבאה. אבל המרכז והשמאל התאחדו נגדה בקרב מאסף, ולפי המדגמים שפורסמו הערב (ראשון) הצליחו מעל למשוער: הימין הקיצוני נדחק למקום השלישי, הרבה אחרי מפלגות המרכז של הנשיא עמנואל מקרון וברית מפלגות השמאל "החזית העממית החדשה", הכוללת גם מפלגות שמאל קיצוני וצפויה לפי המדגמים להפוך לסיעה הגדולה בפרלמנט.
התגובה של חלק משחקני נבחרת צרפת, שכבר עלו לחצי הגמר באליפות אירופה, לא איחרה לבוא. "ההקלה שווה לדאגה של השבועות האחרונים, היא עצומה", כתב מגן ברצלונה קונדה ב-X, "כל הכבוד לכל הצרפתים שהתגייסו כדי שהמדינה היפה הזו שהיא צרפת לא תמצא את עצמה נשלטת על ידי הימין הקיצוני". קשר ריאל מדריד אורליאן צ'ואמני כתב: "ניצחון האנשים", וגם בלם ליברפול קונאטה פרסם פוסט.
טירוף: צפו בשדר הספרדי משתגע אחרי הגול
(באדיבות one)