ממוצע ההבקעה ביורו, שהולך וצונח, עומד על 2.25 למשחק, שזה עדיין אחלה וסבבה. אם שמים בצד את המחזור האחרון של שלב הבתים, שהוא זהיר ומחושב מטבעו, אפשר לקבוע שיש פה ניצחון קטן של הכדורגל האירופי הטקטקן לעייפה. ובעיקר בשעתם היפה של כובשי אירופה.
לא כולם. יש כאלה, שחקני התקפה חסרי מנוח, שמביטים בעיני שלולית בחגיגה סביבם. את המבט הנואש אפשר לזהות עם טלסקופ משביל החלב. חבטת היד שלהם בדשא אחרי עוד החמצה מרעידה אצטדיונים יותר מיציע מלא טורקים.
4 צפייה בגלריה
רומלו לוקאקו לירוי סאנה כריסטיאנו רונאלדו
רומלו לוקאקו לירוי סאנה כריסטיאנו רונאלדו
לא כבשו בשלב הבתים. לוקאקו, סאנה ורונאלדו
(צילום: Getty Images)
כריסטיאנו רונאלדו. הרעב של הפורטוגלי לכבוש ידוע ומוכר, אין צורך בהיכרות, תודה. מצד אחד, זה אותו אטרף שהדהיר אותו להיות הכי טוב שיש. מצד שני, לאחרונה הוא מזכיר מרצדס אספנות מפוארת שלוחצת ולוחצת גז, כדי להניב שער, ומהמנוע עולים רק חרחורים וגיצים.
אל היורו הנוכחי רונאלדו הגיע עם תסכול מצטבר מהמונדיאל הקודם: נו, מהכאילו גול שמיהר לספח לעצמו, כשרץ לקהל באמוק, תוך טענה שהכדור שפשף לו שערה. האירוע ההוא חייב שיקום מוניטין. מכאן - אני מקווה שברור לכולנו - נולד הבישול לברונו פרננדש נגד טורקיה. בישול ממצב שרונאלדו לא רואה ימינה ושמאלה. לא סתם עולם שלם היה נסער לרגע. רונאלדו? רונאלדו שלנו?
4 צפייה בגלריה
רונאלדו מתוסכל
רונאלדו מתוסכל
הגיע עם תסכול מצטבר מהמונדיאל הקודם. רונאלדו
(צילום: PATRICIA DE MELO MOREIRA / AFP)
אז כן, רונאלדו שלנו. ובכל זאת, מספר שבע יקר, אגדה במיל', לנו לא תעשה הפוך על הפוך. התרגיל שלך נקלט בסונאר, ברדאר, ויורט מבעוד מועד. הבנו שיש כאן הסוואה. תרשה לנו להניח שהבישול ההוא רק תסכל אותך יותר. ובכלל, כמה עוד תחזיק מעמד בלי לעלות על לוח הכובשים ביורו הזה? את חרחורי התסכול מהמרצדס אספנות אנחנו שומעים מצוין. כן, גם לפני התאונה עם גיאורגיה.
לירוי סאנה. טוב, זה טיפוס טיפוס. גרמני שפותח בדהרה, בלי לראות לצדדים, כששוער היריבה מבצבץ מולו בקו האופק. מה גורם לו להיות ככה? לא ברור. אולי זו תנודת הרשת עם הרוח, אולי שבירת קרני השמש עם השפיץ של רחבת החמש. התוצאה, בכל אופן, הן ויברציות בלתי נשלטות בשרירי הפס, שלא מאפשרות לגרמני למסור יותר מדי בדקות שבהן הוא משחק. זה כאילו פוגם לו בבריאות. אז הוא יורה מכל מצב. כי כמו שאומרים, עד הבריאות.
4 צפייה בגלריה
סאנה
סאנה
חסר מנוח. סאנה
(צילום: Matthias Hangst/Getty Images)
את האטרף שלו לכבוש, אגב, היה אפשר לזהות במשחק הפתיחה, כשגרמניה השתוללה עם חמישייה לרשת סקוטלנד, וסאנה כפרות לא היה חלק מההפנינג. לפעמים, כשרוצים יותר מדי, היקום בא בקטע של דווקא. זה מה שקורה כרגע לשחקן הכנף הגרמני חסר המנוח וחסר הרשת.
רומלו לוקאקו. טוב, פה זה כבר טרגדיה ספורטיבית. כי את יכולות הכיבוש הפנומנליות שלו כולנו מכירים. ועל ליטרים התשוקה שזורמים בתוכו אין ויכוח. 1.91 מטר של נחישות. ועוצמות מתפרצות. וביורו הנוכחי, גם שערים למגירה.
4 צפייה בגלריה
לוקאקו מאוכזב
לוקאקו מאוכזב
ה-VAR לקח לו כבר שלושה שערים. לוקאקו מאוכזב
(צילום: Stu Forster/Getty Images)
אומר ההוא במרומים: לוקאקו חיים בלב, זה מקסים שאתה כל כך רוצה, אבל ביורו הזה אני הולך לכסות לך קצת את הכוונת, ולכבות לך את ה-GPS. והתוצאה: החמצות לתוך השקיעה, ועוד שלושה שערים שלקח לו ה-VAR.
עיתונאי איטלקי מרגש את לוקה מודריץ'
(באדיבות one)